Gå til innhold

Spørsmål om M54


Sydvest
 Share

Anbefalte innlegg

On 14.6.2017 at 0.09, Nlklas skrev:

Hei!

Har en 2004 mod 325i med M54motor på handa. Den har så vidt bikka 100.000km. Fult servicehefte gjennom hele bilens levetid

Eieren sa at bilen bruker omkring 1L olje per 700 mil, men dette hadde merkeverksted i følge selger sagt var vanlig på disse motorene, og ikke noe å bekymre seg over. Er det noe man bør få sett på? Lite lyst å kjøpe meg et hodebry... Skal sies at min kunnskap om skruing stopper etter oljeskift og dekkomlegging.

I tillegg sa han at bilen brukte kjølevæske, men her kunne ikke merkeverksted finne noen lekkasjer. Igjen, dette er i seg selv et varseltegn men om det er vanlig på disse maskinene så kan man gå god for dette.

 

På forhånd, takk

Min M54 har bikka 112 000 km og den drekker ikke en dråpe olje en gang. Fyller vel på en liter mellom skiftintervalle på 10 000 km.

Aldri vært innen på merkeverksted heller. 

Blir mange andre sier under her. Er en del m54 som sliter med det som blir nevnt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med vegard89. Jeg kjøpte min bil på km 43 000 i 2005. Oljeskift kun 2 ganger hos Stenshagen.  Det er jo det serviceindikatoren sier. Jeg nullstilte den og kjørte ut de grønne lysa og det resulterte i ca 23 000 km. NB. Jeg byttet på 10 000.

Mellom 9 og 10 000 km har jeg byttet hele tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...