Gå til innhold

Stygg lukt i bilen


JøranHansen
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Lurte på om det er noen som vet hvordan man renser airconditionen? Har en stygg lukt i bilen som jeg ikke vet hvor kommer fra. Har sjekket hele bilen men finner ingenting så regner med at det er fra airconditionen. Er det flere som har opplevd dette? Er en 316i e91 2009 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pollenfilter som nevnt over kan være en synder. Burde byttes av og til. Tar du det en gang i året, gjerne samtidig som luftfilter, så har du en rutine på det :) 

Ellers får du air-condition-rens som også nevnt over. Her er det mye forskjellig på markedet, pass på at enkelte typer lukter skikkelig intenst og lukten kan sitte igjen i bilen i noen uker. Jeg har tidligere brukt STP sin og synes den funket fint, men lukten var veldig intens til å starte med. Den avtok etter et par dager og ble "levelig", 2-3 uker var lukten fra rensen borte og lige så den dårlige lukten(som selvfølgelig forsvant med en gang). Lukten er gjerne sitrus på alle slike renser, jeg har ikke vært borti om det finnes andre dufter eller noe.

http://www.autocare.no/autocare/produkter/stp/airconcleaner/

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger nok en klimarens.

De fleste verkstedene skifter ut kupefilter, bruker desinfeksjonsspray som dreper bakterier å fjerner mugg og sopp i luftekanaler etc. Og et apparat som settes inne i under kupeviften i bilen som det kommer damp/røyk ut av. Den dampen går gjennom kupeviften og ut alle lufte kanaler. 

Vis du skal gjøre det selv så kan du skifte ut kupefilter

Spraye desinfeksjonspray inn i lufte kanaler( så langt inn som mulig) også bruke den biltema ac-rens boksen.

Den fra biltema fungerer dårlig. Det begynner p lukte vondt kort tid etter igjen

Desinfeksjon spray kan du kjøpe hos wurth. Det følger med en lang tynn slange som du kan dytte inn i lufte kanaler.

https://nettbutikk.wuerth.no/kjemi/rensing-og-beskyttelse/desinfeksjonsspray

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en sånn sprayboks som du setter forran passasjer setet jeg. Denne låses slik at boksen tømmer seg for guffe. Sett AC på omluft og la det stå i 20 minutter slik at det går gjennom hele systemet. Kjøpt hos Bilpleiekongen, fungerte knall det. Husker selvfølgelig ikke hva det heter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Bækkmann skrev:

Jeg kjøpte en sånn sprayboks som du setter forran passasjer setet jeg. Denne låses slik at boksen tømmer seg for guffe. Sett AC på omluft og la det stå i 20 minutter slik at det går gjennom hele systemet. Kjøpt hos Bilpleiekongen, fungerte knall det. Husker selvfølgelig ikke hva det heter.

Sikkert denne? 

https://bilpleiekongen.no/produkt/autoglym-air-con-cleaner/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...