Gå til innhold

1970 E3 2800 - Driftsproblemer


740AV
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som har peiling på justering av speedometer på disse? Er det noe som lar seg gjøre, eller er det enklest å bytte hele kombiinstrumentet. 

Jeg må ha 110kmt på speedometeret for å holde 80 :P Km-telleren har stoppet også.. Hvor er wire'n til speedometeret koblet til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått bestilt litt deler i fra forskjellige deler av verden.

Det dreier seg stort sett om deler til støtfangerne. Og jeg har heldigvis lyktes i å finne de delene jeg trenger. 

Noen av delene til støtfangerne er å skaffe nye, andre har de gått tom for på lagrene til bmw.

Så da har jeg kjøpt:

- Venstre, høyre og midt-seksjon av støtfanger forran fra Tyskland.

- Venstre (USA) og høyre (Norge) del bak.

Har også skaffet:

- Krom grill (USA)

- Nytt blinklysglass venstre forran

- Ny wire til panser-åpner da den gamle røyk.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som et hyggelig garasjeprosjekt dette 😀 Naturlig nok klarer jeg ikke å unngå og engasjere meg i et eventuelt felgvalg på denne. Tenkte bare å nevne at det ligger et komplett sett med gamle TRX-hjul i verkstedet som nok kan skifte eier meget rimelig i følge nåværende eier (ikke meg). Mulig jeg er på villspor mtp hva du er ute etter, men vil vel bli tidsriktig på linje med Style 5 vil jeg tro? 😀 Ser for meg at jeg må ta en tur en finværsdag for å inspisere nyinvesteringen din 👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha 😀Send meg gjerne bilder av felgene hvis du har anledning, eller legg de ut her. Hvilken dim er det snakk om? Jeg er intererssert i alt av passende hjul i 14 til 16 tommer. 

Tror ikke jeg kan ha noe større enn 16" da denne bilen mest sannsynligvis ikke kommer til å bli senket. I allefall ikke med det første.

Så her blir det nok "ballongdekk-stil" en stund fremover 😄

 

Det er bare å ta seg en tur ja 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt meg krom sentergrill som nevnt, men jeg lurer på om jeg skal gå for krom/grå grill på sidene også, som det her:

IMG_5529.JPG.85f5691f9e8da9f5556191dc03dc0f4f.JPG

Ellers så mangler jeg jo noe listverk her og der. Noe er jeg bare glad for er tatt bort. Men noen smådetaljer lurer jeg litt på å skaffe.

Tenker i første omgang på kromlistene nederst på c-stolpene.

IMG_5531.thumb.PNG.8a9996f7531fa7ed06b19c34008adbab.PNG

 

Min bil

IMG_5527.thumb.PNG.35efad40c1b52596a7ceb649f4a9a20f.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir vel kansje det 🙂

Må uansett prøve på å skaffe nye sidegriller. De som står på nå er knekt på flere plasser, bulker i kromlistene og er missfargede.

Hva med nye lister på c-stolpene da? Er det finere med eller uten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Etter å ha gjort sin plikt som bryllupsbil i mitt bryllup sist lørdag, bestemte den seg for å bli vrang. På kjøreturen hjem på søndag fusket/ kuttet den litt under pådrag spesielt i litt motbakke. Rett før jeg skulle parkere den i garasjen så begynte den å fuske/ gå urent hele tiden.

Tenkte ikke noe mer på det før jeg skulle ta den ut på en luftetur her på onsdag. Da kom jeg ca. 100m ifra huset og den begynte å fuske voldsomt til den til slutt stoppet helt opp. Fikk start på fen noen sekunder etterpå, men mistet all motorkraft. Fikk ikke start på den igjen etter det. 

Jeg mistenker at det er bensinpumpa som endelig har tatt kvelden. 

Har lest at før man begynner å feilsøke på bensinpumpa så må man sørge for at tank-ventilasjonen er i orden. Men hvordan funker egentlig dette på disse bilene? Ligger det i selve påfyllyngslokket? Jeg tror ikke tank-ventilasjonen er i orden da det var vakuum på tanken da jeg tok av påfyllingslokket rett etter bilen stoppet.

 

Det må også nevnes at bilen var tungstartet når den var varm på lørdagen.

Første start for dagen (kaldstart) og på søndag, var ikke noe problem. 

Endret av 740AV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...