Gå til innhold

Dekk M550 xd F11


Erik_550XD
 Share

Anbefalte innlegg

On 16.6.2017 at 19.32, Knoett skrev:

Godt å vite, men var nok ikke bekymret for min egen del her 😁

Forståelig nok at avviket skal være lavt for 4x4, heller mer uforståelig at bmw i ene omgangen kan anbefale (slik jeg har forstått det) overnevnte dimensjoner for trådstarter og etterpå konkludere med at det er årsaken til problemet. Mye sensitiv drivverk og elektronikk 👍

Erik, ender du med å måtte selge dekkene så er det mulig jeg er interessert 😊

 

Hei Knoett, jeg må ha nye dekk så det blir noen til overs. . Reiser til Dekkkmann i morgen og ser om det blir 2 eller 4 jeg må kjøpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Krise.. ble litt bekymret når jeg kom over denne tråden. Ut og sjekket bilen og ser jeg har 335-25/22 og 295-30/22. Har alltid synes det har vært litt feil utseendemessig men var det som fulgte bilen når jeg kjøpte den og var helt nye ubrukte dekk på sommerfelger. (Kjøpte den på vinterdekk) 

Uansett, dette gir jo den diff på solide 2,9cm i rulleomkrets 😟 

Hva er konsekvensene mine her? Bør vel bytte fordekkene men kan noe tatt skade? Eller er 2,9cm innafor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Radeon skrev:

Krise.. ble litt bekymret når jeg kom over denne tråden. Ut og sjekket bilen og ser jeg har 335-25/22 og 295-30/22. Har alltid synes det har vært litt feil utseendemessig men var det som fulgte bilen når jeg kjøpte den og var helt nye ubrukte dekk på sommerfelger. (Kjøpte den på vinterdekk) 

Uansett, dette gir jo den diff på solide 2,9cm i rulleomkrets 😟 

Hva er konsekvensene mine her? Bør vel bytte fordekkene men kan noe tatt skade? Eller er 2,9cm innafor?

Hvordan får du 2,9 cm forskjell? Dekkalkulatoren jeg bruker kommer opp med en differanse på 9,5 mm og 1,29%.

Dessuten mener jeg de dimensjonene er vanlig i 22" på X5. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, E.H.D said:

Hvordan får du 2,9 cm forskjell? Dekkalkulatoren jeg bruker kommer opp med en differanse på 9,5 mm og 1,29%.

Dessuten mener jeg de dimensjonene er vanlig i 22" på X5. :-)

Googlet en kalkulator som gav meg tallene, men mulig den ikke var veldig godt utviklet. Megahjul.no. Hvilken bruker du?

Er litt usikker på den 295 dimmen for når jeg søker på 22’’ sett på GS f.eks så kommer 335 opp sammen med 285. Mine 335 dekk bak har en forsiktig men pen dekkstrekk mens 295 foran har rette vegger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Radeon skrev:

Googlet en kalkulator som gav meg tallene, men mulig den ikke var veldig godt utviklet. Megahjul.no. Hvilken bruker du?

Er litt usikker på den 295 dimmen for når jeg søker på 22’’ sett på GS f.eks så kommer 335 opp sammen med 285. Mine 335 dekk bak har en forsiktig men pen dekkstrekk mens 295 foran har rette vegger. 

Brukte denne.

http://www.1010tires.com/Tools/Tire-Size-Calculator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎30‎.‎07‎.‎2017 at 20.51, awt skrev:

Det kan jeg absolutt tro.

Ble det stjernemerkede i samme dimensjon?

Det var leveringstid på stjernemerkede dekk så jeg fikk god hjelp på Dekkmann , 4 nye dekk (Continental) men gikk opp til 285 bak og forskjellen er 0%. Alt er i orden:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, E.H.D skrev:

Hvordan får du 2,9 cm forskjell? Dekkalkulatoren jeg bruker kommer opp med en differanse på 9,5 mm og 1,29%.

Dessuten mener jeg de dimensjonene er vanlig i 22" på X5. :-)

 

14 timer siden, Radeon skrev:

Krise.. ble litt bekymret når jeg kom over denne tråden. Ut og sjekket bilen og ser jeg har 335-25/22 og 295-30/22. Har alltid synes det har vært litt feil utseendemessig men var det som fulgte bilen når jeg kjøpte den og var helt nye ubrukte dekk på sommerfelger. (Kjøpte den på vinterdekk) 

Uansett, dette gir jo den diff på solide 2,9cm i rulleomkrets 😟 

Hva er konsekvensene mine her? Bør vel bytte fordekkene men kan noe tatt skade? Eller er 2,9cm innafor?

Hei, dette er jo kun problem på X-Drive.

Maks avvik i høyden er 1%, ta av hjulene legg et vater på toppen så ser du forskjellen. På vedlagte bilde er det et avvik på 1,2% som ikke fungerte ikke på bilen min.

dekk.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutes ago, Erik_550XD said:

 

Hei, dette er jo kun problem på X-Drive.

Maks avvik i høyden er 1%, ta av hjulene legg et vater på toppen så ser du forskjellen. På vedlagte bilde er det et avvik på 1,2% som ikke fungerte ikke på bilen min.

dekk.JPG

Nå er jo ikke modellen min navngitt med X-Drive i modellbetegnelsen. Hva forskjellen er er ukjent for meg.

Skal forske litt videre på dekkoppsettet mitt å se hva jeg finner ut av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører 225/35-19 og 255/30-19 på vår xDrive - ikke stjernemerkede dekk fra Vredestein, anbefalt av - og kjøpt hos Bavaria Stavanger. Fungerer upåklagelig. Dette er original dimensjon på E9x 19", Ifølge dekkalkulatorer er det under 1% avvik. Men dimensjonen nærmest 0% i dette tilfellet er faktisk 235/35-19 og 275/30-19. Har lest om en her inne som hadde samme dimensjon som meg på E91 xdrive, og som fikk problemer med xDrive. Bytta til sistnevnte dimensjon og problemet forsvant. Så er nok en del forskjell på dekkmerkene og ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger merke til at langsgående drenerings-riller har forskjellig bredde! Så på disse bildene ser det unektelig ut til at det er dekk av forskjellig produksjon. (Typebetegnelse må være den samme) Korriger meg gjerne dersom jeg tar feil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎07‎.‎08‎.‎2017 at 9.49, 666 skrev:

Legger merke til at langsgående drenerings-riller har forskjellig bredde! Så på disse bildene ser det unektelig ut til at det er dekk av forskjellig produksjon. (Typebetegnelse må være den samme) Korriger meg gjerne dersom jeg tar feil :)

Årsaken er nok at det ene er 245/35/20 og det andre er 275/30/20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...