Gå til innhold

Felg størrelser på E39


jokkeeng
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurer på å kjøpe felger fra GS nå når de kjører kampanje, hva tror folket om 19" på min bil, en orginal E39 stv 2003?
Burde jeg gå for 18" eller blir 19" behagelig "nok"?
Mister noe av "konkaven" bak på noen av settene hvis jeg går for 18", syns det er litt dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19" er litt på kanten på E39. Det funker på biler som er senket, og kommer og litt an på utseende på felgen også.

Tror 18" er bedre.

Men jeg personlig hadde holdt meg unna IFG serien til GS. Dårlig kvalitet på de. Sprekker og sett flere som har hatt kast.

Er vel ikke så imponerende kvalitet på lakk og slik heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde 19" med 245 i front og 265 bak på min E39, og det var i overkant stort spør du nå meg, spesielt siden den ikke var senket. Tror jeg selv hadde gått for 18" skulle jeg hatt E39 igjen. Hadde også funnet meg noen kvalitetsfelger av kjent merke eller originale BMW felger. Er lei urunde billigfelger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde 18" med 245 foran og bak, hadde egentlig planer om å hive dekka foran og få på noe smalere, men bilen ble skrota i stedet.  Jeg synes ikke det var noe ille å kjøre med. Dette var helt original høyde. 

Hadde også noen 19" GSP D44, med 265 bak og 235? foran. De var ikke noe særlig synes jeg. 

Hadde tidligere 19" gs concave med svært lite gummi, de hata jeg, da man merka alt ujevnt i bakken. Bytta de med en kompis i 17", og det var en helt annen verden. Dette var 525d med m-understell, dvs senka 25mm fra fabrikken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, DanielStance skrev:

19" er litt på kanten på E39. Det funker på biler som er senket, og kommer og litt an på utseende på felgen også.

Tror 18" er bedre.

Men jeg personlig hadde holdt meg unna IFG serien til GS. Dårlig kvalitet på de. Sprekker og sett flere som har hatt kast.

Er vel ikke så imponerende kvalitet på lakk og slik heller.

Hvilke anbefaler du da ifra GS hvis du skulle anbefale noen da?
Er ikke alltid like enkelt å få til frakt fra privatpersoner, når det er snakk om store pakker som felger. Er bosatt i Mosjøen så er ikke så nært det meste av det jeg syns har vært fint så jeg finner på Finn.no

Var veldig gira på D44/D22 en stund, slik jeg da ser det står det mellom raptor å privilege, er jo veldig glad i kantfelger personlig^^

Endret av jokkeeng
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller kjøpt rondell eller m parallell. Blir billigere og høyere kvalitet. Jeg kjøper hvertfall ikke felger fra gs igjen. Dritt å bruke 10-15000kr også flasser klarlakken etter en sessong eller to. Og skal du selge igjen, får du ikke igjen mer enn 3-4000 likevel.

felger kan enkelt sendes som norgespakke med vekttillegg. Selv sendte jeg noen 17" uten dekk, pakket to og to i skumplast og plastfolie for samlet sett 550 eller noe sånt tidligere i år. Jeg tror ikke 18" skal være noe værre.

Endret av Hawkon88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, jokkeeng skrev:

Hvilke anbefaler du da ifra GS hvis du skulle anbefale noen da?
Er ikke alltid like enkelt å få til frakt fra privatpersoner, når det er snakk om store pakker som felger. Er bosatt i Mosjøen så er ikke så nært det meste av det jeg syns har vært fint så jeg finner på Finn.no

Var veldig gira på D44/D22 en stund, slik jeg da ser det står det mellom raptor å privilege, er jo veldig glad i kantfelger personlig^^

Har hørt relativt lite negativt om GS Raptor og D22, men om de er noe bedre vet jeg ikke. Mange som kjører rundt med de der GS Split felgene og, men de er så kjedelige :P

Jeg ville heller prøvd å finne noen pene original felger. Style 32 for eksempel.

1 time siden, Hawkon88 skrev:

Jeg ville heller kjøpt rondell eller m parallell. Blir billigere og høyere kvalitet. Jeg kjøper hvertfall ikke felger fra gs igjen. Dritt å bruke 10-15000kr også flasser klarlakken etter en sessong eller to. Og skal du selge igjen, får du ikke igjen mer enn 3-4000 likevel.

Ikke lett å finne M-Parallel med E39 nav åpning og dimensjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, jokkeeng skrev:

Sier meg veldig enig med deg!
Fine i litt koksgrå farge:)
Liker igrunn Rondell d58 bedre enn m-parallel på e39
59468dda81063_style32.thumb.jpg.0083241086043e6a22469128ffafe27e.jpg

Slike felger har muligens en kamerat av meg for salg. De er sølv, veldig slitt og bør lakkes opp. Men ikke ødelagt. Noe av interesse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...