Gå til innhold

X3, F25, 2011 mod lugger i firehjulstrekken ved sakte fart og sving


Jkege
 Share

Anbefalte innlegg

Kort historie: da jeg prøvekjørte bilen for 2 år siden lugget den i sakte fart Og ved mye ratting. Bilen ble sjekket på BMW verksted og de fant ingen feilkoder. De bytta olje i fordelerkassa og denne var køl svart. Bilens km var da 50000 km. De fant ingen spon. Valgte å kjøpe bilen den gang. Nå er problemet oppstått igjen. Den rister og lugger veldig ved lav hastighet og store rattutslag. Nå i helgen fikk jeg også "drivetrain" varsler og bilen går stadig i nødmodus. Hadde bilen på takst sist uke og da fant de en fjær knekt bak også som jeg ikke har merket og vet ikke hvor lenge den har vært knekt (vet ikke om dette har noen sammenheng)

Noen som har vært borte i noe lignende? Burde jeg bare bytte olje og fikse fjær eller kan forsikring dekke feilsøking for å finne hovedproblemet?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg jeg ikke en x-drive bil, men min 520d F10 har lignende symptomer som din bil. Den vibrerer/durer ved venstresving og akselerasjon samtidig. Bare i lav hastighet. I mitt tilfelle så er det motorfestene som er synderen. Dette har vært en svakhet på diverse biler med N47. Vi er 3 stk her på forumet som har hatt det problemet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Hei,min X3 med XDrive hadde nykking i fordelingskassa, verken Bavaria eller 2 andre verksteder jeg hadde bilen innom greide å finne noen "årsak" utover at de konkluderte med at fordelingskassa var gåen da de fant spon i olja. så usikker på om du finner ut noe mer konkret ved lengre feilsøking. Ville dobbeltsjekka rulleomkretsen på alle dekka dine, det er gjerne her årsaken vil ligge (e.g. slitte bakdekk og gode framdekk). Håper du klarer deg med oljebytte på kassa, alternativt må du nok bytte fordelingskassa - som er dyrt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...