Gå til innhold

BMW 635 1985 stopper når den er varm


ceo92
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! 

Har et lite problem med min 635i. Den starter og går helt fint når den er kald, men når den blir varm kan den plutselig stoppe. Hvis jeg stopper den når den er varm, nekter den å starte før jeg har latt den stå en times tid. Lest litt og jordingsfeil på disse, men det kan vel neppe være? Vakuumslanger? Noen som kjenner til denne type problem?

 

Christoffer 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første jeg tenker på er bensinpumperele. 

Hvordan oppfører forbruksmåleren seg når bilen stopper? Hvis du fortsatt har utslag på den så fungerer det elektriske og da må du feilsøke bensinpumpe, rele og kretsene der. Hvis du ikke har utslag på den så får den ikke signal fra innsprut hjernen og da er det noe feil i tilknytning til dette. På noen så sitter det et rele på torpedoveggen som gir strøm til hjernen som kan feile noen ganger.

Ellers er det bare det vanlige, fordelelokk, rotor, tennkabler m.m.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg husker så sitter både bensinpumpereleet og hovedreleet til Motronicen på utsiden av sikringsboksen men ta et søk på "BMW E24 ETM" så finner du et koblingsskjema, alt blir så mye enklere da.Det er detalj forskjeller på komponentplassering på E23, E24 og E28 men prinsippene er de samme. 

Jeg tror tempsensoren på denne gamle motoren kun styrer kaldstarten men jeg kan ta feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Byttet først bensinpumpereleet. Merket ikke store forskjellen, men fikk heller ikke kjørt den varm pga dårlig vær. Bestilte i mellomtiden temp senor fra rexbo. Byttet denne i dag. Kjørt bilen varm og den ser ut til å oppføre seg som normalt.

Takk for innspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...