Gå til innhold

Panorama tak, positive og negative sider


danskiii
 Share

Anbefalte innlegg

22 minutter siden, danskiii skrev:

Kan vel røpe nå det er forsåvidt denne det er snakk om:

https://www.finn.no/98259339

Den var fin! Helt riktig interiør også8)

At ryggekamera mangler er ikke en dealbreaker, jo det er kjekt å ha, men i en 3-serie er ikke det vits. Panorama er jo individuelt, som du ser folk skriver for og imot, og hengerfeste må du selv finne ut om du har bruk for. Jeg har tilgang på bil med hengerfeste om det skulle være det, likevel så jeg etter bil med hengerfeste. Jeg ser i ettertid at de få gangene jeg trenger hengerfeste så kunne jeg bare lånt den andre bilen jeg har mulighet for å låne, men ja, kjekt å ha :)

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Marius2002 skrev:

Den var fin! Helt riktig interiør også8)

At ryggekamera mangler er ikke en dealbreaker, jo det er kjekt å ha, men i en 3-serie er ikke det vits. Panorama er jo individuelt, som du ser folk skriver for og imot, og hengerfeste må du selv finne ut om du har bruk for. Jeg har tilgang på bil med hengerfeste om det skulle være det, likevel så jeg etter bil med hengerfeste. Jeg ser i ettertid at de få gangene jeg trenger hengerfeste så kunne jeg bare lånt den andre bilen jeg har mulighet for å låne, men ja, kjekt å ha :)

Nei men hver for seg er det ikke då galt men til sammen så får det meg til å undre.. er det dealbreaker eller ikke.. Nå skal selger sies å være en bekjent av meg som jobber med bmw og kan få ordnet h.feste til ok pris så det er vel ikke så galt bare det.

Er vel i bunn å grunn panorama som itriterer meg :P hehe og selvfølgelig at jeg ikke får brunt skinn :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, danskiii skrev:

Nei men hver for seg er det ikke då galt men til sammen så får det meg til å undre.. er det dealbreaker eller ikke.. Nå skal selger sies å være en bekjent av meg som jobber med bmw og kan få ordnet h.feste til ok pris så det er vel ikke så galt bare det.

Er vel i bunn å grunn panorama som itriterer meg :P hehe og selvfølgelig at jeg ikke får brunt skinn :P hehe

Synes M-sport alcantara er finere enn skinn og jeg synes også det er mer behagelig. Eneste er at skinn er lettere å rengjør og for enkelte oppleves mer ekslusivt. Altså vil ihvertfall jeg påstå interiøret er perfekt, men dette er også individuelt... :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såg ut som en skikkelig velholdt bil det der.

En bekjent av meg selger sin estorilblå F31 320iat med mye utstyr (hengerfeste og surround view bl.a) til. noen tusenlapper mer bare. Ett år eldre bil og gått lengre, men det hadde ikke brydd meg når du ser utstyrslista på den bilen.

det som mangler er vel stort sett skinn, panorama og head up.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=98019973&fks=98019973

du virket veldig skeptisk og lite komfortabel med situasjonen pga at det er en kompis. Jeg hadde ikke gått inn i en handel på grunn av dårlig samvittighet i alle fall, jeg hadde vært helt sikker på at den bilen vil jeg ha, samme hvem som er selger.

edit: alcantara/stoff-interiøret i disse bilene er nydelig å oppholde seg i over lengre tid - så jeg hadde personlig foretrukket det. I tillegg hadde panorama/ikke panorama ikke vært en dealbreaker. Det er MYE utstyr som kommer høyere opp på lista enn akkurat det :)

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målet i starten var kun stor navi og brunt skinn. Men ettersom jeg ikke finner noe med brunt skinn (sportstoler) og stor (ny) navi, så måtte jeg endre litt. Skulle være luxury pga det har brunt skinn som standard, det ble ikke. Derimot så er det stor navi, sportratt og med varme, shadowline, 40-40mm H&R, osv. Merker utover kvelden nervene har roet seg drastisk så blir henting :)

Men SKAL ha panorama på neste nyere bil! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at nervene har roet seg. Viktig å være fornøyd når man legger ut så pass mye penger for en bil. 

Selv ville jeg helst ikke ha panormatak, men jeg har lært meg å leve med det. Koselig med litt mer lys i bilen, men jeg synes det stjeler for mye hodeplass for høye mennesker. Hadde jeg kjøpt helt ny bil ville jeg gått for en med normalt tak og sort taktrekk. Hadde dette på min forrige E90 LCI, og trivdes veldig godt med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en E61 og jeg liker panorama soltak. Eneste ulempen er at det gir mer vindstøy når man har tak trekket bak, for å se ut av taket. Ulemper med tak høyde og vedlikehold har jeg ikke merket noe til etter ca 3 år og 7 mnd.

Ungene liker det veldig godt og jeg liker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så bestemt etter bil med panoramatak da jeg kjøpte min. Jeg erfarer at jeg sjelden har trekket åpent og bruker heller ikke luka i særlig grad.
Sommerstid blir det for mye sol/lys/varme.
Andrehåndsverdien kan kanskje påvirkes noe da de fleste nok anser det som et pluss.

Konklusjon: ikke nøye med panoarmatak neste gang jeg kjøper bil.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...