Gå til innhold

Termostat i bmw e39


bmwmoss
 Share

Anbefalte innlegg

hei har ett problem med min e39 523i 1998 den piper og brått et termostaten nede på -23 og den bygger seg sagte opp til riktig temp igjen og om en stund igjen så piper det og den er nede på -17 før den igjen bygger seg sagte opp igjen.

dette kan skje flere ganger i løpet av en kjøre tur eller det kan gå flere dager før deg skjer igjen.

hva er dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var utrolig interessant. Jeg er jo eier av e 39 men skjønner ikke et kvekk av dette. Termostat ??  giver???   Motortemp styres med termostat men har aldri sett noe digital avlesning av den.

Varmen til kupeen innstilles med termostat som må føle temp i kupeen, men den viser jo hvilken temp man ønsker og ikke hva temp reelt er hverken på kjølevæske eller i kupeen. Hva nå? Er jeg for gammel til å kjøre bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når trådstarter skriver termostaten, så mener han nok kjølevannstemperaturen. Giveren til kjølevannstemp er mest trolig defekt. Denne gir ikke bare signal til den nåla du ser i instrumentpanelet ditt med blått og rødt felt, den gir også signal til den digitale temperaturgiveren. Denne kan du lese av i den skjulte menyen i instrumentpanelet :) se på google eller youtube "e39 hidden meny" eller "e39 coolant temperature meny" for å se. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...