Gå til innhold

E61 med CIC, mangler aux.


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har kjøpt en E61 2005 mod av bruktbilforhandler.

Bilen har tydeligvis fått ettermontert CIC av tidligere eier, samt et universalt DAB+ adapter.

I menyen på CIC /IDrive kan man velge mellom CD, Harddisk eller "Aux (Front)". Problemet er at jeg finner ingen Aux-inngang, hverken i hanskerom eller midtkonsoll.

Eneste jeg har er enkel USB i hanskerom for innlasting av musikk og kart. Dermed må jeg ta inn lyden fra DAB adapter via FM antennen, hvilket suger.

Så hvordan kan jeg montere Aux på min CIC headunit?

Kan jeg bare kjøpe og montere en slik: https://bilradiospes.no/produkter/ct29bm03 ?

eller må jeg ha noe orginalt fra BMW, evt. noe koding??

Håper på svar. Mvh.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket bak på midtkonsoll?

Ellers tror jeg jeg hadde hørt med tidligere eier. Får eierhistorikk av Vegvesenet.

Vedr. DAB ville jeg heller installert mObridge enn enda en slik universalsak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for svar.

Har sjekket også bak på midtkonsoll, ingenting der.

Prøver å komme i kontakt med tidligere eier, men det burde vel være nokså kurant å få fatt i en 3,5mm aux kontakt og koble til headunit, hvis dette vanligvis var standard på alle bilene (enten det var CCC eller CIC) ?? Trenger bare å vite hvor og hvordan den skal kobles til..

Ikke veldig keen på å bruke 5000 på et MObridge DAB adapter når jeg allerede har fått med et helt nytt Tiny C5.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har kjøpt og prøvd å koble til Aux-kabel som nevnt over. Plugget den inn quadlock kontakten (passer bare et sted), men får ingen lyd..

Noen som har komplett pinout-diagram for CIC (e61)? Så jeg kan sjekke om pinnene er koblet riktig i pluggen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Hei ser dette er en gammel tråd men kanskje noen andre finner den og lurer på det samme. Når du skal sette inn AUX i bilen (bmw 5 serie ) så må du også kode det inn. holder ikke og bare koble det på plass! 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...