Gå til innhold

Nødmodus 118d 2008-modell


salcinovic10
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg eier en 118d fra 2008. 136hk. Idag gikk bilen i nødmodus da jeg kjørte på E6. All motorkraft ble borte, og den stoppet av seg selv etterhvert. Så jeg trillet sakte og rolig ut til siden. Bilen startet igjen, men veldig tungt og det hørtes ut som at den ikke gikk på alle sylindre når den gikk på tomgang. Kommer verken, blå, svart eller hvit røyk ut av eksosen.
Noen som har peiling på hva dette kan være? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig få/ ingen personer som kan svare deg via Internett hvorfor bilen er forskjølet. Det kan være så mangt at det blir bare gjetting. 

Du må ta en diagnose og så ta det derfra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har bilen vært på verksted og sett gjennom feilkoder. Det som kom frem var lavt dieseltrykk. Verksted konkluderte med at det skyldes dårlig pakning rundt to av dysene. Var også tydeligvis diesel å se rundt dysene. De mener også at det skal holde å bytte de pakningene så vil bilen gå som normalt igjen. 

Kan disse pakningene være grunnen til at bilen stopper av seg selv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjedde jo etter at bilen ble chippet. Kun 110km senere. Firmaet som chippet bilen har styrt med diagnosering osv og kjørt bilen til verksted, hvor det ble oppdaget diesel rundt dysene. Nå vet ikke jeg om de har sjekket trykket på dieselpumpa, men slik som de på verksted forklarte, så var pakningene grunnen til at det ble lavt railtrykk.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betviler ikke at feilkodene sier lavt railtrykk. Bare stusser over årsaken.

Ellers har du feilkoder på throttle actuator, men vet ikke om den kan forårsake en slik feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...