Gå til innhold

Billigere cab på vinteren? Fakta eller myte?


nomi
 Share

Anbefalte innlegg

Hei folkens,

jeg vurderer å kjøpe enten E36 eller E46 cab og ser at det er noen "gode" kjøp på finn. Men siden jeg ikke har fulgt med på bruktmarkedet på disse bilene mer enn et par ukers tid så blir jeg noe usikker...

Jeg har ingen hastverk, så det er ingen issue. 

Hva er DIN erfaring? Kjør debatt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer nok :) Eg kjøpte Z3 i februar, da var det ikkje mange interesserte og eg pruta ganske bra. Solgte den i slutten av august, da var det mange interesserte og fikk meir enn eg ga for den. Einaste bilen eg har klart det på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For disse bilene i prisklassen rundt 3000 euro utgjør jo ikke valutakursen all verdens. Hvis den går ned fra ca 10 til 8kr per euro så er det en prisdifferanse på ca kr 7500. 

Men er bilene sånn generelt i bedre stand i sverige, norge eller tyskland?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, nomi skrev:

For disse bilene i prisklassen rundt 3000 euro utgjør jo ikke valutakursen all verdens. Hvis den går ned fra ca 10 til 8kr per euro så er det en prisdifferanse på ca kr 7500. 

Men er bilene sånn generelt i bedre stand i sverige, norge eller tyskland?

Dette er inviduelt, men forskjellen på Sverige og Norge er vel mindre enn hva det er ifht Tyskland. Bedre veier, mindre salt utgjør litt. Min erfaring er utelukkende bra, har også importert endel fra Tyskland, Sveits, Italia osv. Men man kan brenne seg overalt. Men generelt, skal man ha bra eksemplarer av eldre modeller, er det lurt å søke litt bredt, Norge har tross alt naturgitt (vi er få) begrenset med objekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nok bestemt meg for å avvente. Kan få en bra e46 2000-modell  i vinter til prisen av en e36 1996-modell nå virker det som når jeg har sett på eldre annonser. 

Takk for innspillene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fulgt BMW Cab-markedet med argusøyne, så det stemmer sikkert at det er sesongvariasjoner der. Dog kjenner jeg MX5-markedet greit, og her er det lite forskjell i priser høst og vår. Det kommer nok av at det gjerne er en spesifikk målgruppe som ser etter disse bilene fordi MX5 er "ekte" cab/roadster, og ikke retusjering av normale biler.

Dog risikerer du å vente herfra til månen hvis du først skal se aktivt etter bil til vinteren. Tilbudet på finn er som oftest veldig tynt i vintermånedene, mens det kommer ut mye snacks på våren. Derfor risikerer du å kjøpe en half ass-bil som ikke er helt det du ønsker deg, kun fordi den var billig. Du kan selvfølgelig være heldig med timingen, men helt seriøst ville jeg heller brukt 15-20 000kr mer på en BRA bil som du brenner for i april enn en halvkjip bil i desember. Og det kommer fra en gjerrigknark som meg :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Stort sett alt av biler som er "sommeregnet" som feks caber eller finværsbiler lønner seg alltid å kjøpe mot vinteren ja! Å best å selge rett etter vinteren når alle sitter å klør i finga etter ny bil til sommeren 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...