Gå til innhold

Bytre turboen på E91


lykkeli
 Share

Anbefalte innlegg

Har nå kjørt bilen en stund og kjent den han har mistet litt av kraften under kjøring, tenkte det var dieselpumpen,  den ble byttet, men fikk igjen opp feilkode på diagnosen.

Tok den videre til noen som kan diesel og BMW,  fikk da den "tunge" beskjeden,  joda turboen var havarert.

Men etter de sjekket den, så har jeg fått en suselyd som det rett og slett er flaut å kjøre rundt med og nå tør jeg heller ikke å kjøre den.

Så da er mitt spørsmål, noen som vil kjøpe den? :D

Neida,  jeg lurer da på om det er noen i indre Østfold som tar på seg en slik jobb og hvor er det greit å kjøpe turboen,  har brukt autodeler.no tidligere.

Så selger jeg den😅

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, ja de tok diagnose på den og der dto det turbo havarert, men ja jeg skal sjekke om de kan ha har glemt å feste noen slanger.

Ok Enes, men ja, hva ville du gitt for denne da?

Å fikse den der er nok  dessverre litt langt å kjøre, så tar ikke sjansen på det nå:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir fort dyrt å bytte deler på måfå (som det blir gjort mye av på bmw diesel). Det finnes "ingen" feilkode som sier "defekt turbo", det nærmeste du kommer er defekt aktuator/regulator. Dette sammen med lyd gjør at jeg tviler litt på om det nødvendigvis faktisk er det som er feil på bilen din. (Som Otis også er inne på).

Dersom du velger å selge den som den står er nok forumet her et godt sted da mange vil være interessert i en slik bil av de som skrur selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TRF-Racing.

 

Takk for svar.

Ja jeg er litt i villede her om hva som kan være feil.

Fikk diagnose i forrige uke på glødeplugg og dieselfiltert,  en glødeplugg ble byttet, men den lyste fortsatt etter bytte, og de mente det var den ene nr 1 og det var den som ifølge verkstedet var lettest å bytte, han sa det ville bli en stor jobb å bytte de andre.

Vel, akkurat det er jeg litt uenig i(da jeg ofte ser på YouTube om bytte av deler og div der). Men jeg kan ijo kke konfrontere ett verksted på det.

Men etter bytte av dieselfiltert og den ene glødepluggen så rasler det også noe veldig i dashbordet. 

Tør snart ikke å reparere biler på verksteder, blir mer feil etterpå føler jeg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...