Gå til innhold

danskiii's F31. Solgt


 Share

Anbefalte innlegg

31 minutter siden, danskiii skrev:

Ja hun ble fornøyd her. Var ikke den med lavest km stand, men denne hadde park sensor foran, noe mer sjeldent på f20 føler jeg. Samt NBT med stor skjerm følte jeg var "must have".

 

Nei det var bare TÜV papirer og fersk signer/stemplet 4hjulskontroll. Men de som følgte med var utdaterte mtp aksellast, så anbefaler laste ned de nyeste fra H&R sine sider før evt visning. Kan se om jeg ikke kan legge ut rette papirer om du minner meg på det en ettermiddag :P

Ja er litt mer uvanlig med PDC framme på de. Navipro likeså.

OK - TÜV og ferske firehjulskontrollpapirer. Takk, men du trenger ikke det :) blir nok et annet merke enn H&R denne gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Geir Anders skrev:

 

Jeg er ingen rev på tysk, men ser ut som det er 45mm ja. Jeg har adaptivt understell, så ser at det er litt mer hassle å bytte fjærer fremme, men det få vel gå. 20% på H&R hos Brakes nå, så da blir det kjøp. Har sitti litt på gjerde da jeg trodde 45mm kunne bli litt mye å få godkjent på 19".

Funka fjell det sålenge det er innenfor TÜV :)

 

13 minutter siden, papertiger skrev:

Ja er litt mer uvanlig med PDC framme på de. Navipro likeså.

OK - TÜV og ferske firehjulskontrollpapirer. Takk, men du trenger ikke det :) blir nok et annet merke enn H&R denne gang :)

Hvorfor annet merke? Pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, danskiii skrev:

Funka fjell det sålenge det er innenfor TÜV :)

Hjelper ikke med TUV hvis felgene er for store, da avstand fra hjulbue til dekk kan bli for liten. Gått på den smellen før. Er bare å komme tilbake senere med mindre felger, men det er penger i dass og bortkastet tid. Så vil få alt godkjent på første forsøk, men vet nå at det er  mulig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, danskiii skrev:

Hvorfor annet merke? Pris?

Komfort :) H&R kan være litt stive har jeg hørt, så blir det ikke så lavt som 45mm heller. Har funnet et såvidt brukt sett som kom bra ut i pris også. Kommer med en update i tråden min når jeg har mottatt varene :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så godt som aldri kjørt på original felger, utenom på vinteren. Men når det er sagt, så er hjulbuene på F31 noe større også, så da blir 19" litt som 18" var på tidligere modeller. Skal godkjenne med originale hjul denne gangen, så som du sier, så går det sikkert fint. Men skal ikke kuppe tråden til OP her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Geir Anders skrev:

Hjelper ikke med TUV hvis felgene er for store, da avstand fra hjulbue til dekk kan bli for liten. Gått på den smellen før. Er bare å komme tilbake senere med mindre felger, men det er penger i dass og bortkastet tid. Så vil få alt godkjent på første forsøk, men vet nå at det er  mulig :)

Nå er det vel strengt tatt avstand fra hjulbue til senter på felg som blir målt, ikke klaringen mellom hjulbue og dekk :) Sålenge du holder deg innenfor de lovlige 5%rulleomkrets burde det da ikke være noe direkte forskjell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, danskiii skrev:

Nå er det vel strengt tatt avstand fra hjulbue til senter på felg som blir målt, ikke klaringen mellom hjulbue og dekk :) Sålenge du holder deg innenfor de lovlige 5%rulleomkrets burde det da ikke være noe direkte forskjell?

Stemmer det. Er endel år siden jeg har godkjent senkesett, men sist så målte de som du sier fra senter til bue. Men måtte også kjøre på 2 treklosser, hvor en var under venstre bakdekk, og en på høyre forhjul for å simulere bråstopp i sving hvor da rattutslaget var makset. De sjekket da også avstand fra dekk til bue, og mente at det var risiko for at hjulet skulle subbe i buen og da var fare for at hjulet låste seg. Helt på trynet scenario, men ikke mye å argumentere mot hos BT. Er sikkert ikke sånn lenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Amistad skrev:

Fine biler begge to :) 

Takker :D

19 minutter siden, Geir Anders skrev:

Stemmer det. Er endel år siden jeg har godkjent senkesett, men sist så målte de som du sier fra senter til bue. Men måtte også kjøre på 2 treklosser, hvor en var under venstre bakdekk, og en på høyre forhjul for å simulere bråstopp i sving hvor da rattutslaget var makset. De sjekket da også avstand fra dekk til bue, og mente at det var risiko for at hjulet skulle subbe i buen og da var fare for at hjulet låste seg. Helt på trynet scenario, men ikke mye å argumentere mot hos BT. Er sikkert ikke sånn lenger :)

Stod bare på bukken hele tiden og sjekket igrunn bare nummer på fjører og klaringer til bærearmer. Men ja lite vits å klage :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, danskiii skrev:

Funka fjell det sålenge det er innenfor TÜV :)

 

Hvorfor annet merke? Pris?

Det ble ACS fjører som har vært brukt 1 mnd :) på vei i posten. De har ikke et så aggressivt stuk som H&R, men satser på det blir bra :) (senker ikke så mye, og senker likt foran og bak). Har allerede lastet ned TÜV papirene, de var tilgjengelig på nettsiden til ACS.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Var en tur ute på stadt i helga og besøkte en kompis og dama hans. De flyttet fra Ålesund og ut til hjemplassen hans for et år eller to siden så alltid gøy å se kjentfolk en ikke ser så ofte lengre. Han har starta opp stad paintball også så vi fikk oss vel 3-4 timer med skyting i skogen. Utrolig morro spesielt med tanke på jeg har jobba med paintball i mine yngre dager! Gøy å se alt var der enda (utenom kondisen) :P

Fikk tatt litt bilder også av høsten og kommende vinteren.

PSX_20171009_185227.thumb.jpg.8ba47e65eb15468ac5e56ed1d238f350.jpgPSX_20171009_185828.thumb.jpg.62c5ee793bc21d89f0115bdd783bbe41.jpgPSX_20171009_184922.thumb.jpg.2cbd9e0ba6301ef0906547050bd32ef7.jpgPSX_20171009_185532.thumb.jpg.5de2c85db20472b77189e9c0f1660edc.jpgPSX_20171009_183735.thumb.jpg.f9e3b6d1bf1bea4762906cb4f920c0d6.jpg

Samt frøkna har dått henta sin F20 :)

 

20171009_165111.thumb.jpg.b2c287a502c9e9086834c588d56c17e4.jpg

Endret av danskiii
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Skjer lite nytt på bilfronten for tiden da flytting, maling, ikea skuring +++++ tar all tid. Har da i det minste fått på vinterhjula igår kveld da det tidvis har vært veldig kaldt her på sunnmøre.

Er nok ikke org hjul men 18" og lik bredde rundt om. 

Startet med en rask vask av hjul og bil, greit å få bort værste dritten når sommerhjula skal legges bort.

20171031_185243.thumb.jpg.0cbb8631d82b312c6727754a831d1bce.jpg20171031_185302.thumb.jpg.9186eac623b103524d8cbff40564743c.jpg20171031_194750.thumb.jpg.09b6a6568375e781abcc482610be2552.jpg

Så på med piggskoa

20171031_195439.thumb.jpg.850be4bdebf3c97bb468f10f724d8811.jpg

Og tilslutt et dårlig bilde hjemme med naboens E92 M3 ved siden av.

20171031_203756.thumb.jpg.81141da507f0cbbdcb79553d1fe64a9f.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...