Gå til innhold

danskiii's F31. Solgt


 Share

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, Basse Lusk skrev:

Dere blir flådd. Svendsen Eksos tar 799,- for oljeskift, inkludert olje og filter, kanskje et par hundre dyrere for BMW som krever spesiell olje. GS tar 350 kroner for ei 5-liters kanne.

De er nå ikke sertifisert som bmw verksted regner jeg med og kan vel heller ikke føre inn i den digitale serviceboken som er i bilen? En ting er etter garanti tiden, en ting er mens det ennå er innenfor tenker jeg. Men spørs hvor rimelig det kan være å få utført hos gs da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Hpi skrev:

Det er jo nesten 300,- pr liter olje hos Bavaria og sikkert 200,- for oljefilter.  

Så 3400,- for olje+oljefilter + microfilter hørtes absolutt ikke ille ut synes jeg. 

Er nok ikke så gale det. Jeg fikk tilbud på 4000,- for å bytte olje, oljefilter, mikrofilter, luftfilter og drivstoffilter, men da har jeg med alle deler selv utenom selve oljen. 

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser Svendsen eksos tar 1099,- for oljeskift på en 2012 modell 525.  Det er jo ingen problem å finne billig oljeskift rundt om eller gjøre det selv i garasjen,  selv handler jeg den originale 0w30 twinpower turbo gold olja hos billigbilpleie for 110,- pr liter å bytter olje mellom oljeskiftene hos Bavaria men den servicen som bilen ber om i idrive vil jeg ta hos Bavaria. 

Den originale Bmw olja er sikkert unødvendig dyr men jeg liker å bruke den likevel :) 

Her er lageret mitt, det tok litt av på siste bestilling :) 

IMG_20180726_004817.thumb.jpg.822bc72da97423ae940aa1961b43c2f8.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er selve oljen som kan være like god hos andre så lenge garanti osv ikke spiller noen rolle. Men ikke glem som Danskiii også sier at de kan ikke registrere service i den digitale serviceboken i bilen slik BMW eller BMW sertifiserte verksteder kan. Jeg vet ikke med dere men for meg er det avgjørende om jeg kjøper akkurat den bilen. Med en BMW handler det tross alt om kvalitet på bil og eier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var bilen solgt :)

Var en kar som tok kontakt via finn.no ila uka som var og sendte meg et bud som ikke var helt det jeg ville. Avslo budet men nevnte jeg skulle nedover til @liffi i helga og han kunne komme se på bilen der. Han var fra Drammen så passet seg bra visst. Nå har han nettop reist avgårde igjen etter rundtur og prøvekjøring, så kommer han å henter bilen neste helg etter at vi ble enig om pris. 

Synd å la den gå men trenger ikke så dyr bil for øyeblikket, trenger ikke å ha ektra lån når man vil ha hus 😅

Så var jeg vel egentlig funnet meg en bil som erstatter i mellomtiden. En E36 328i sedan. Har ikke fått sett på den enda annet en kommunikasjon med selger og gammel annonse. Er ikke eu-ok men det fikser man lett selv sålenge det kun er som beskrevet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
2 timer siden, StigJ skrev:

Greit å få den av gårde selv om det sikkert var litt vemodig. 

Ja var ikke så digg å gi slipp på men vil ha noe "annet" kjenner jeg også. Vil savne bilen, men det kommer alltida flere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...