Gå til innhold

danskiii's F31. Solgt


 Share

Anbefalte innlegg

23 minutter siden, awt skrev:

Mnja, jeg vet rett og slett ikke.

Jeg mener at man også skal ha papirer på at felgene kan benyttes med spacere og mye annet rart, som gjør at dette i praksis blir umulig.

Ihvertfall enormt inkluderende TÜV papirer, så får bare krysse fingrene og håpe på det beste :) Mer info om spacerene enn fjørene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, danskiii skrev:

Ja se der var en som var oppmerksom, dette hadde jeg nesten helt glemt! :P

Nå skal det sies jeg har faktisk 136hk utgaven. Ikke at det er store forksjellen men 7hk er 7hk :P

Forbruket kan du se på bilde nederst på forrige side, ligger vel rett over 0.5 på mila.

Ang plass så må jeg si meg gledelig overasket! Jeg pakket meg stor bag, ryggsekk med jobb data og div samt flere småposer med diverser. Madammen hadde 2 bagger og noen poser hun også. Bagasjen vokste på hele turen, men vi gikk ikke tom for plass i bagasjerommet noensinne. Og med det mener jeg vi fikk alltid dratt over dekket. Baksetet ble aldri fyllt på annet enn for å legge ut klær som var småfuktige fra vask eller ikke skulle bli skrukkete (les det var ei frøken med) Kun når vi gikk amokk ved tyskenog svenskegrensen så ble det lagt noen flasker og slikt bak setene.

Effektmessig så må jeg si jeg manglet ingenting! Her også gledelig overasket! Var i sport på bil og girkasse avogtil men kun ved heftig vekslende trafikk i byer og forbikjøringer. Har derimot funnet ut at jeg skal kode om kassen til sportkasse. Alså det man egentlig får med ratt skiftere og sportskifter. Kun ved småkjøring og hastigheter under 70-80km/t merket jeg den var tidvis litt små treig. Noe som ikke gjør noe i typ DK og Tyskland men i Norge så vil jeg ha det. Er ingen mekaniske forskjeller så skal bli herlig og få i hus!

Men ikke undervurder det lave effekt tallet, dugde vel og lenge i massevis! (Vil nok alikevell få tuning når garantien går ut, alltid gøy med litt ekstra nykk når man tar av) ;)

19" hjulene var også meget dugelige på turen, men kom litt ekstra komfort etter jeg pungterte og fikk på nye bakdekk som ikke var runflat. Jeg har foreløpig ikke barn, men skulle det komme 1 så er det ingen problem med denne. 2 så vil det nok gå, men bagasjeplassen blir da minimal grunnet barnevogner tar plass, så ville vurdert større da. Nok heller ikke plass til annet enn de 2 barneseter i baksetet bak da.

Jeg skal ærlig si jeg bekymret meg for sportsetene for en så lang tur. Når jeg eide E82 med sportseter i skinn så fikk jeg vondt i ryggen ved lengre turer, og da eksempelvis ca 600km.. Da hadde jeg også slike justerbare puter i korsryggen. Setene her derimot var vidunderlige i forhold. Alcantara sidene og stoff senteret var perfekt combo for å unngå en noe svett rygg og bakende. I denne er det heller ikke disse putene i korsryggen, savnet dem ikke et sekund! Har justerbare sidestøtter, og de kommer godt med for en skikkelig sittestilling. Frøkna likte dem også utrolig godt og har bestemt seg for å kjøpe 1 serie istedenfor A3 med hovedvekt på akuratt disse setene. 

Skulle derimot ønske selve lårstøttene var en smule bredere, da det har alltid irritert meg smålig at når jeg skal ha venstrefoten helt på fothvileren så er låret påvei opp langs låstøtten en smule. Det er noe du nesten må kjenne selv. Er kun tilfelle på lange dager i bilen, merker ikke så mye til det i hverdagen.

Hvis jeg manglet noe utstyr så måtte det vært traffic information. Kjøpte en prøve mnd for 9kr, og på langtur så var den utrolig hjelpsom! Ryggekamera vil jeg også gjerne ha selv om jeg har pdc foran og bag. Spesielt siden bilen er på senkefjører så er jeg redd for eksosen  skal stoppe i fortauskanter som er akuratt for høye. 

 

Håper dette duger som en liten oppsummering :)

Takk! Dette burde duge :D haha. Kjekt å høre gode erfaringer med F3x på langtur. Følger med på Blåhvitblogg sine blogginnlegg også, på Italiaferie med F31 - ser ut som det går også med 2 unger baki :P Vi kikker på F31 men fortrinnsvis F34 - begge helst med alcantara/antrasittinteriøret. Fruen ville ikke ha manuell (er stort sett hun som kjører den bilen, jeg har Cooper S'en i det daglige), så da utelukker nok 318 seg automatisk når vi vil ha xdrive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, danskiii skrev:

Jeg skal ærlig si jeg bekymret meg for sportsetene for en så lang tur. Når jeg eide E82 med sportseter i skinn så fikk jeg vondt i ryggen ved lengre turer, og da eksempelvis ca 600km.. Da hadde jeg også slike justerbare puter i korsryggen. Setene her derimot var vidunderlige i forhold. Alcantara sidene og stoff senteret var perfekt combo for å unngå en noe svett rygg og bakende. I denne er det heller ikke disse putene i korsryggen, savnet dem ikke et sekund! Har justerbare sidestøtter, og de kommer godt med for en skikkelig sittestilling. Frøkna likte dem også utrolig godt og har bestemt seg for å kjøpe 1 serie istedenfor A3 med hovedvekt på akuratt disse setene. 

Jepp, M-sport alcantarasetene er kjempegod. Det er litt forskjell på F31 og E91, men prinsippet er det samme. Jeg har aldri hatt vond eller klam rygg, synes setene er perfekt i en 3-serie. :) Derfor så jeg spesifikt etter disse setene når jeg var på utkikk etter E91, en kompis letet i litt over et år for å finne en fin F11 med M-sport alcantara og xDrive, vokser ikke på trær de heller.  

Ellers så det ut som en fin tur :D

 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, papertiger skrev:

Takk! Dette burde duge :D haha. Kjekt å høre gode erfaringer med F3x på langtur. Følger med på Blåhvitblogg sine blogginnlegg også, på Italiaferie med F31 - ser ut som det går også med 2 unger baki :P Vi kikker på F31 men fortrinnsvis F34 - begge helst med alcantara/antrasittinteriøret. Fruen ville ikke ha manuell (er stort sett hun som kjører den bilen, jeg har Cooper S'en i det daglige), så da utelukker nok 318 seg automatisk når vi vil ha xdrive.

Må du ha x-drive da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, danskiii skrev:

Må du ha x-drive da?

Krav fra min bedre halvdel. Jeg personlig hadde ikke brydd meg, men vi kjører en del innover vestlandet (Sauda/Suldal) der vi kommer fra, og spesielt der jeg kommer fra kan det være utfordrende på vinteren uten 4x4. Har vært svært bekymringsfritt med den bilen vi har nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senkesett godkjent, men må inn em gang til pga 4-hjuls ikke var stemplet og signert, samt det var for mye å sette seg inn i med spacerne :P hehe

 

 

EDIT! 

Ikke godkjent, manglet 5kg i akselvekt på fjørene bak tydeligvis så han mens han skrev inn nytt vognkort.. piss..

Fant også lekkasje på diff så her skal bmw få ordne.

Kan hende jeg bare driter i spacere og bare tar dem av til neste gang, hvis jeg må inn en 3dje gang for dem ikke blir godkjent så blir jeg smårsur!

Endret av danskiii
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, danskiii skrev:

Senkesett godkjent, men må inn em gang til pga 4-hjuls ikke var stemplet og signert, samt det var for mye å sette seg inn i med spacerne :P hehe

 

 

EDIT! 

Ikke godkjent, manglet 5kg i akselvekt på fjørene bak tydeligvis så han mens han skrev inn nytt vognkort.. piss..

Fant også lekkasje på diff så her skal bmw få ordne.

Kan hende jeg bare driter i spacere og bare tar dem av til neste gang, hvis jeg må inn en 3dje gang for dem ikke blir godkjent så blir jeg smårsur!

Dekk og felger og spacere hadde jeg aldri orket å stresse med å få godkjent, bare å ha på vinterhjul på EU-kontroll, er tross alt bare hvert annet år. :) Men gøy at du prøver :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, macrorain skrev:

Dekk og felger og spacere hadde jeg aldri orket å stresse med å få godkjent, bare å ha på vinterhjul på EU-kontroll, er tross alt bare hvert annet år. :) Men gøy at du prøver :)

 

Tror nok jeg kommer til å ta dem av til jeg skal inn igjen, skal jo uansett ha andre felger til nesteår.. å vet ikke om jeg gidder ha spacer på vinterhjula liksom :P vi får se :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gabz skrev:

En klips som har røket på baksiden, sikkert?

Ser det er mye på bimmerforurm og f30forum som har samme problem, og dem får ihvertfall fikset på garanti. Så får dem lagt noe vibrasjons dempende bak i samme sleng så ikke sikkert det er klips, bare dårlig konstruksjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...