Gå til innhold

Stianvik
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en E61 530XD som ikke vil starte, bilen har fungert problemfritt den lille tiden jeg har hatt den, men det som skjedde som gjorde at den (mest sannsynlig) ikke starter er at jeg var litt ivrig og satt den i Drive før den hadde starta, slik at den stoppa igjen. etter dette får jeg opp 4x4 and dsc malfunction og start assistance inactive.

Ting jeg har prøvd:

- Hatt av batteriet i en hel natt mens jeg ladet det fullt opp

- Koblet ut IBS (batteriføler)

¨- prøvd med begge nøklene, både i tenning og bare i bilen

- Prøvd å starte den i N

- Prøvd med startkabler

- Sjekket jording til motor, og målt spenningsfall til starter, i orden.

- Har lest av feilkoder med iCarsoft og får kun opp feilkoder på glødepluggene, noe som har vært defekt fra før av.

-Gått inn på girkassemodul og datastreamer, der ser det ut til at girkassa tror den står i 3.gir. Står: ''actual gear: 3rd''

 

Nå håper jeg det er noen som kanskje kan hjelpe meg med å finne ut av dette, hvis ikke må jeg bite i det sure eplet å levere bilen hos forhandler, da vi skal reise på ferie til danmark med denne bilen til søndag.

All hjelp mottas med stor takk! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Feilen er reparert på denne bilen. Lang historie kort: Viste seg at starter var defekt, og at startsperre hadde slått seg på. Fikk tak i en kar med ista som fikk ordna med startsperre, og byttet starter selv. da var den i orden igjen=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...