Gå til innhold

Avstemning - velge mellom to personlige bilskilt


Walkabout
 Share

Velge mellom to personlige bilskilt  

53 stemmer

  1. 1. Jeg har fått innvilget to bilskilt jeg søkte på, og er ganske i tvil hvilket jeg skal velge. Bilskiltet relaterer seg til mitt yrke, så jeg ser for meg å kunne kjøre med telefonnummer på bilen etter hvert, for å eventuelt tiltrekke klienter. I den anledning så kan jo et personlig bilskilt være ganske rimelig markedsføring, ettersom det vekker en del oppsikt. Hvilket personlig bilskilt ville, etter deres oppfatning, gitt best markedsføring og vekket mest oppsikt?

    • LAWYER
      22
    • ADVOKAT
      31


Anbefalte innlegg

5 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg synes det er litt uvanlig, vet ikke om jeg synes det er harry eller kult. Jeg tenker kanskje at det hadde vært kult om vi bodde i California, en i steinrøysa Norge? Hvem som helst kan jo ha hva som helst på skiltet sitt, så den markedsmessige verdien er jeg også litt usikker på. 

Men jeg ville valgt Lawyer når du først skal gå den veien :) 

Og derfor forblir alle i Norge "i steinrøysa", fordi ingen tør å gjøre noe som den vanlige menigmann kan komme til å kritisere ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, 316 skrev:

Synes det var harry og usmakelig begge deler, men det var min mening og jeg håper du respekterer den. Hadde aldri valgt en advokat kjørende rundt med dette på skiltet sitt :)

Selvfølgelig, alle har ulik oppfatning av det! Bare fint med forskjellige tilbakemeldinger. Når det er sagt, så gjør ikke det at jeg får noe mindre lyst til å fullføre dette :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyer er etter min mening et mye mer "spennende" ord, og jeg tror også det vil slå bedre an. Advokat er der igjen litt mer dølt/kjedelig/enkelt/kvast, og jeg er redd det kan slå ut litt feil.

Jeg er ihverfall ikke i tvil om hvilket jeg hadde valgt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, 316 skrev:

Synes det var harry og usmakelig begge deler, men det var min mening og jeg håper du respekterer den. Hadde aldri valgt en advokat kjørende rundt med dette på skiltet sitt :)

Det var egentlig det første jeg og tenkte når jeg leste første post. Nå derimot synes jeg det er et artig påfunn av @Walkabout :) 

Det krever vel litt av eier også. Bilen burde være ren og pen nesten hele tiden(ofte som mulig) og man må passe på hvordan man kjører. En blir lettere lagt merke til. En burde også holde seg innenfor premiummerker de 10 årene man har skiltet, da det også faktisk er med på å representere både firma(om det er det innblandet) og deg som advokat. Status. Ikke status som privatperson, men status innenfor yrket.

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Marius2002 skrev:

Det var egentlig det første jeg og tenkte når jeg leste første post. Nå derimot synes jeg det er et artig påfunn av @Walkabout :) 

Det krever vel litt av eier også. Bilen burde være ren og pen nesten hele tiden(ofte som mulig) og man må passe på hvordan man kjører. En blir lettere lagt merke til. En burde også holde seg innenfor premiummerker de 10 årene man har skiltet, da det også faktisk er med på å representere både firma(om det er det innblandet) og deg som advokat. Status. Ikke status som privatperson, men status innenfor yrket.

Gode poenget her :) Er det jeg også har tenkt, legger litt bånd på meg selv med tanke på kjøreadferd, at bilen må se representabel ut også videre. Og det er jo ikke noe galt i det, så lenge jeg klarer å følge det opp! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Rune-K skrev:

Jeg kan ikke skjønne hvorfor alt blir så mye tøffere med og bruke engelsk. man er i Norge og da bruker man norsk.

Alle er jo så veldig opptatt av at ting skal være flerkulturelt, så da skjønner jeg ikke problemet med å bruke engelsk. 

En del ord høres også mye bedre ut på engelsk enn norsk, som f eks "advokat". Iallfall når det skal stå på ett bilskilt, da hadde "advokat" bare blitt kleint. Med "Lawyer" så har man i det minste litt attitude 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å reservere et par skilt som du kan gi til dine klienter også? "Frikjent" eller "Uskyldig Dømt" burde vel slå an:)

Angående skiltvalget ditt så er det både litt tøft og litt teit i mine øyne, begge deler er vel grunner til å gå videre med det.

Største ankepunkte mitt er at jeg ikke synes det ser pent ut med slike skilt. Jeg liker heller ikke skilt med runde tall. For meg er et bilskilt noe som er på bilen, men som man ikke skal tenke over at er på bilen. Tilfeldige tall og bokstav kombinasjoner tenker man ikke over, mens tekst og runde tall er noe som fanger oppmerksomheten og derfor tar bort fokuset fra bilen. Mulig det bare er jeg som tenker sånn, men ser sjelden pressebilder på nye biler der bilene har fått "kule" skilt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk litt enig med @laffe Bilskiltene skal bare være der og ikke si noe, de skal ikke ha noe oppmerksomhet. Bilene er designet rundt skiltet, på en måte at man ikke legger merke til det. Når skiltet også skal ha ett budskap blir det  litt mye kanskje? 

Godt man er forskjellig, jeg må jo si jeg synes det hadde vært kult å ha det selv. Men om det hadde kostet 1000,- så er jeg fortsatt i tvil om jeg hadde vært så tøff og kjøpt ett. Jeg er litt for konservativ til det ;) Men som jeg har sagt om gullfelgene dine Raymond, tommel opp for at du tør å tenke annerledes 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen sterke meninger om valget ditt, men jeg håper du har garasje og at du unngår gateparkering i byer på nattestid og i helger. Med slike skilt ber du om riper, voldtatte sidespeil og fotavtrykk og bulker på panser, frontvindu og tak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg er faktisk litt enig med @laffe Bilskiltene skal bare være der og ikke si noe, de skal ikke ha noe oppmerksomhet. Bilene er designet rundt skiltet, på en måte at man ikke legger merke til det. Når skiltet også skal ha ett budskap blir det  litt mye kanskje? 

Godt man er forskjellig, jeg må jo si jeg synes det hadde vært kult å ha det selv. Men om det hadde kostet 1000,- så er jeg fortsatt i tvil om jeg hadde vært så tøff og kjøpt ett. Jeg er litt for konservativ til det ;) Men som jeg har sagt om gullfelgene dine Raymond, tommel opp for at du tør å tenke annerledes 👍

Takk for det - har aldri vært redd for å være annerledes, så tror dette her også blir bra, selv i kombinasjon med de omstridte gullfelgene ;) Livet er fort kort til å være redd for å skille seg ut :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Walkabout skrev:

Takk for det - har aldri vært redd for å være annerledes, så tror dette her også blir bra, selv i kombinasjon med de omstridte gullfelgene ;) Livet er fort kort til å være redd for å skille seg ut :) 

Livet er generelt kort, om du velger å bruke dine penger på dette får være din sak. Janteloven kan du gjerne skyve foran deg og bruke den for alt det er verdt, opposisjon er kult - brukt riktig. Ved et slikt yrke, så gjør det ikke noe å velge stil, kontra trash.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎27‎.‎06‎.‎2017 at 23.21, awt skrev:

Lawyer er etter min mening et mye mer "spennende" ord, og jeg tror også det vil slå bedre an. Advokat er der igjen litt mer dølt/kjedelig/enkelt/kvast, og jeg er redd det kan slå ut litt feil.

Jeg er ihverfall ikke i tvil om hvilket jeg hadde valgt. :)

Betalte ett av skiltene nå, og det ble... *trommevirvel*... LAWYER :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...