Gå til innhold

Avstemning - velge mellom to personlige bilskilt


Walkabout
 Share

Velge mellom to personlige bilskilt  

53 stemmer

  1. 1. Jeg har fått innvilget to bilskilt jeg søkte på, og er ganske i tvil hvilket jeg skal velge. Bilskiltet relaterer seg til mitt yrke, så jeg ser for meg å kunne kjøre med telefonnummer på bilen etter hvert, for å eventuelt tiltrekke klienter. I den anledning så kan jo et personlig bilskilt være ganske rimelig markedsføring, ettersom det vekker en del oppsikt. Hvilket personlig bilskilt ville, etter deres oppfatning, gitt best markedsføring og vekket mest oppsikt?

    • LAWYER
      22
    • ADVOKAT
      31


Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Jeg tenker at en del ikke kobler Lawyer som advokat sånn uten videre, ikke alle som tenker engelsk med engang de ser skiltene, og ikke alle som forstår engelsk heller.  Ser spesielt i england hvor man kombinerer tall for bokstaver. 4 for 8 mate, 2 to f.eks. Ofte må man konse litt og lese tomganger for å ta betydningen.

advokat tar alle nordmenn med engang i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Mye mulig du får markedsføring av dette, men om det er positivt eller ikke er jeg ikke så sikker på. Sikkert jeg som begynner å bli gammel og sær, men jeg synes nå i hvert fall at standardskilter er best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det å ha personlig bilskilt (især med "høye" yrkestitler) er negativ markedsføring, ja, da snakker vi om janteloven deluxe. Er det ikke rart; hvis man har tatt en lengre utdannelse som er å anse som "høye" titler, da er man arrogant og umenneskelig med yrkestittelen på bilskiltet, men om en snekker har "SNEKKER" på skiltene sine er det originalt og kult. Forstå det den som kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Hvis det å ha personlig bilskilt (især med "høye" yrkestitler) er negativ markedsføring, ja, da snakker vi om janteloven deluxe. Er det ikke rart; hvis man har tatt en lengre utdannelse som er å anse som "høye" titler, da er man arrogant og umenneskelig med yrkestittelen på bilskiltet, men om en snekker har "SNEKKER" på skiltene sine er det originalt og kult. Forstå det den som kan.

Personlig bryr jeg meg ikke noe om hvorvidt det står snekker eller advokat på skiltet, jeg synes det tar seg best ut med vanlige skilt.

Men om den generelle Ola Dunk får negative assosiasjoner til en som kjører rundt i en dyr tysk bil med advokat plastret over fronten hadde ikke overrasket meg i det hele tatt. 

Endret av sluquet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal det være "jante" å tenke kostnader, som jeg tror mange kanskje gjør i slike tilfeller (ikke til forkleinelse for trådstarter). Det handler om hva slags signaler man sender ut og hvis et tilsvarende skilt f.eks var montert på en Golf ville man ikke fått de samme assosiasjonene.

Her i Danmark (som er jantelovens hjemland - Axel Sandemose hadde en dansk far og en norsk mor, men var dansk statsborger og bodde frem til han var 31 år gammel i Danmark før han flyttet til Norge) er folk veldig oppmerksom på slike signaler. Jeg har selv opplevd at eiendomsmeglere bevisst parkerer f.eks den dyre BMW'en langt ned i gaten når de er på visninger nettopp for å unngå at folk får et bestemt inntrykk av dem. Det er bare én til å betale for gildet og det er kundene tenker mange. Hvorvidt dette er helt korrekt når mange ofte tjener mer på finansielle investeringer enn arbeidsinntekt kan man imidlertid helt sikkert diskutere... :)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Fredrik skrev:

Jeg har selv opplevd at eiendomsmeglere bevisst parkerer f.eks den dyre BMW'en langt ned i gaten når de er på visninger nettopp for å unngå at folk får et bestemt inntrykk av dem. Det er bare én til å betale for gildet og det er kundene tenker mange. Hvorvidt dette er helt korrekt når mange ofte tjener mer på finansielle investeringer enn arbeidsinntekt kan man imidlertid helt sikkert diskutere... :)

I mine øyne er det helt galskap (og jantete) at folk skal legge seg opp i hva andre medmennesker eier eller bruker penger på. Folks inntrykk av eiendomsmeglere er vel stort sett at vi er noen griske, grådige og latsabber av noen jævler (jeg er selv eiendomsmegler) - vi tjener jo tross alt flere millioner av å sitte på ræva uten å gjøre noe, og arbeidsdagen vår er jo ikke lenger enn fra kl 10.00-11.30 på en godværsdag. Selv kunne jeg ikke brydd meg mindre av hva slags inntrykk eventuelle interessenter måtte bry seg om at jeg kommer i en 7-serie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Saltkjelen skrev:

I mine øyne er det helt galskap (og jantete) at folk skal legge seg opp i hva andre medmennesker eier eller bruker penger på. Folks inntrykk av eiendomsmeglere er vel stort sett at vi er noen griske, grådige og latsabber av noen jævler (jeg er selv eiendomsmegler) - vi tjener jo tross alt flere millioner av å sitte på ræva uten å gjøre noe, og arbeidsdagen vår er jo ikke lenger enn fra kl 10.00-11.30 på en godværsdag. Selv kunne jeg ikke brydd meg mindre av hva slags inntrykk eventuelle interessenter måtte bry seg om at jeg kommer i en 7-serie.

Er selvsagt enig med deg i at man ikke skal legge seg opp i hva medmennesker eier eller bruker penger på, men det forandrer ikke det faktum at mange gjør nettopp det. Så man får heller ta en vurdering på hvorvidt det er hensiktsmessig å protestere mot janteloven i form av disse bilskiltene. Jeg er litt i tvil på om det er den typen oppmerksomhet man vil tiltrekke seg som en advokat eller eiendomsmegler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Saltkjelen Jeg er selvfølgelig helt enig med deg, men vi vet jo alle hvordan dette fungerer i praksis. Folk er kanskje ikke direkt misunnelige på andres goder, men i overkant nyskjerrige er de helt sikkert og kan de mobbe litt så gjør de dette også (du skal ikke tro at du er noe). Jeg er også i tvil om oppmerksomheten man får med dette skiltet egentlig er den mest hensiktsmessige, men dette får vi tro at trådstarter har tenkt igjennom før han anskaffet seg skiltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...