Gå til innhold

Low pass filter?


Anbefalte innlegg

Hepp!

Fant et low pass filter gjemt langt neddi bagasjerommet på min E91 i går. 
Om jeg har forstått det rett så henter denne signal fra fronthøytalerene? Har ikke fulgt ledningen lengre enn til baksete.

Har ikke hatt lyd i basselementene under sete siden jeg hentet bilen, kan det være slik at disse er koblet ut mtp. at det er lagt opp til sub i bagasjerom via LPF-filter?
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor dette filteret er kopla til i din bil er vanskelig å spå ;) Men mange henter signal fra element under forsetet til ekstern sub.

Om du ikke har lyd i elementene under setene så kan det jo tenkes de er koplet ut ja. Det er ikke spesielt smart å gjøre i mine ører. 4" i dørene klarer svært tvilsomt å spille ned til der en sub gir seg, si ca. 80Hz. Da får du en "fin" gap i frekvensspekteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Kan jeg slenge på et spørsmål i denne sammenheng?

Jeg har akkurat overtatt en 2006 E91 med option "676 HiFi Loudspeaker system". Selv med relativt lavt volum på lyden så høres det ut som sub'ene under begge frontsetene er sprukket. Har folket noen erfaring med problemet? Er det sannsynlig at problemet er selve sub'ene, HiFi forsterkeren som jeg har forstått sitter i bagasjerommet eller dette Low Pass filteret som Trådstarter diskuterer her? Hvordan kan jeg teste / eliminere feilkilder uten å kjøpe nye deler?

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 28.6.2017 at 16.46, greifprukt skrev:

Hepp!

Fant et low pass filter gjemt langt neddi bagasjerommet på min E91 i går. 
Om jeg har forstått det rett så henter denne signal fra fronthøytalerene? Har ikke fulgt ledningen lengre enn til baksete.

Står det low pass filter på den er det nok ikke det du tenker på. Det du tenker på er en høynivåadapter som skal sitte på høyttalerutgang på headuniten som gjør at du kan kople til ettermarkedsforsterker når man ikke har phonoutganger. Et low pass filter sitter mellom forsterker og basselement og luker bort de høyere frekvensene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...