Gå til innhold

Pipelyder i X3 E83


aroesok
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann,

Har eid min X3 E83 med automat i noen mnd. nå og er storfornøyd! Til tross for at det er en 12 år gammel bil har jeg ingen ting og sette fingeren på, annet enn noen svært irriterende pipelyder som har dukket opp de siste ukene. Pipelyd #1 kommer ved bruk av gasspedalen. Det er en skarp, konstant pipelyd som oppstår når gasspedalen er på et eksakt punkt (ca. litt under halvveis ned, et typisk punkt for å opprettholde farten). Pipingen høres godt inne i kupéen med lukkede vinduer, og veldig godt med vinduer oppe. Er ikke noe mekanisk geni så lurer på om noen av dere kunne fortalt meg hva lyden kommer av og hvordan jeg evt. får fikset det? Det har ingenting med jordinga og gjøre, da pipelyden ikke går i takt med turtallet. 

Pipelyd #2 kommer bare ved fullt rattutslag. Ikke like skarp pipelyd som #1, men fortsatt høy nok til å vekke mistanke. Har kjørt en del med henger i det siste og la da merke til pipingen, som oppstår uansett hvilken vei jeg svinger. Easy fix, yay or ney? 

Takker for alle relevante svar, tips og råd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...
  • 5 weeks later...
On 3.3.2018 at 21.52, Foksen skrev:

Hei - Leste om samme problem i tidligere sider - Altså sidene 20 - 50. Husker ikke hvilken så du får bare lete. Var mange gode råd han fikk.

 

Mvh Kjell

Forstår ikke hvilke sider du prater om, Kjell? 

Var hos Mekonomen og fikk dette med pipelyd på gassen sjekket opp - der sa de at det var noe galt med spjeldet i innsuget. Eneste løsningen var å bytte hele innsuget som kom på 10 lapper, da sa jeg at jeg kunne leve med pipelyden en stund til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville fått en second opinion. Det er sikkert et annet verksted du kan forhøre deg hos. Pipelyd høres jo ut som en bagatell, men 10 lapper er jo ikke prisen på å fikse en bagatell synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen biler har pipelyd / hyling ved fullt rattutslag. Helt vanlig og normalt på litt gamle amerikanske biler. På min E 39 er det ikke noe sånn lyd. Har du sjekket oljenivået på styreservoen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...