Gå til innhold

GPS viser feil posisjon E87


Anbefalte innlegg

Plutselig oppdaget jeg at pila i kartet på navigasjonen står fast i Danmark. Pila følger bilens posisjon i forhold til nord, men den beveger seg ikke. Står fast her:2017-06-06_18_52_08.thumb.jpg.c0a01b2964db38954b74d20838a455cc.jpg

Fikk tips om å sjekke om antennen var defekt først. Siden en ny antenne koster rundt 2000kr så synes jeg det var litt tull å handle en ny hvis det viser seg at antennen er ok. Så derfor kjøpte en en på eBay til 30kr.. Gikk litt raskt i så tenkte ikke over om den faktisk kan brukes på Navi poff(CCC) i E87.

IMG_20170629_192627.thumb.jpg.a5e9eb8aa4c020a3d69989a54514533e.jpgIMG_20170629_192636.thumb.jpg.f78faa9075779f4d2409729e31d8c1a9.jpg

Så spørmålet er; Kan jeg bruke denne til å teste om antennen på taket på min E87 er deffekt? Greit å vite så jeg slipper plukke ned taktrekket til ingen nytte. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan du, og du trenger heller ikke å rive ned taktrekket. Det holder å plugge den i og legge den på dashbordet i første omgang. Den er heller ikke lik den originale, så det har ikke så mye for seg å plassere den oppi der.

Jeg mener jeg betalte rundt 700,- for min originale på Koed forøvrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Hadde ikke tenkt å plassere selv antennen under taket, men ville koblet den til i pluggen som er i taket under den originale antennen også lagt selve antennen på taket mens jeg tester.

Skal jeg koble den på foran må jeg jo ut med spilleren istedet. Det er kanskje lettere enn å ta ned taktrekket. :)

Vet at den ikke er lik den originale. Denne kjøpte jeg bare som en test. Havner i hylla eller i søpla når jeg er ferdig med den.;)

Håper at det er antennen som er problemet å ikke GPS modulen som er deffekt. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, da misforstod jeg planen din litt. :)

Uansett så mener jeg det er hundre ganger enklere å dra ut spilleren enn å fikle under taktrekket. Jeg har prøvd begge deler. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du har nok rett i det. Hvis gps virker med denne billige antennen så blir det å bestille ny original antenne, men har en følelse av at det er ikke er så enkelt at det bare er antennen som er deffekt. ;(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...