Gå til innhold

E34 525tdsa solgt


viggo E34
 Share

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Dralle skrev:

Jeg har nyoverhalt turbo til tds liggende fortsatt 👌😬

 

Ser du har den ute på finn ja :) har vurdert for å kjøpe for og ha den i reserve men enn så lenge virker den solid så ser ikke behovet enda :)

Hadde en liten tur med den nå å fant ut at CC også fungerer :) var vel litt kjapp med å konstatere i går da jeg hadde sjåfør på testrunden da det ble ett par øl under montering av pussermekkanismen i går :)

Så nå funker det iallefall:bmw:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, viggo E34 skrev:

Hæhæhæ, ja fort gjort å gå på en smell der ja :stupid:

Var en del slark i mekanismen ja, men har fått montert den nye(brukte) mekanismen i dag å nå er den perfekt :) null slakke og fungerer strøken :) ka som du sier er det litt jobb men resultatet er absolutt verdt det.

Var også å rota neddi fothuset og bytta bremselysbryter så nå fungerer bremselys som det skal gjenn :) meen CC uteble :-k så må feilsøke litt mer der...

Også ble det nytt luftfilter og diselfilter

Dieselfilteret på denne var enkelt å bytte, grep bare tak irundt det med nevene å skrudde det ut. I ettertid så kan jeg si at, hadde jeg vist bedre hedde jeg nokk hatt ei bøtte eller ett kar under filteret da det ble litt søl...#-o lett å være etterpå klok :bmw: ble dårlig med bilder i det heletatt...

Meen husket å ta bilder av grisete turbo for deg @sveigis;):beer:

DSC_1150.thumb.JPG.ddb4d797868490495dde70b266dd60e4.JPGDSC_1152.thumb.JPG.5facdeb54ccca1eaac71d05560918808.JPG

Tusen takk :).

Regnet med det ble bra med ny mekanisme .

Får liksom en annen følelse av e34en da.

Slippe dunking og hopping osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba Viggo 😃

Hvor lang tid brukte du på viskermekanisme-bytte ?

Høres logisk ut at bilen kanskje trekker bedre med filterbytte. Bedre drivstoff-flow = Bedre drag. Tror JEG da 😂

Har bytta til Sportskatalysator, ny veivhusventilasjon, nye plugger og luftfilter på e39’n og jeg er dønn sikker på at bilen trekker mye bedre 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det. :bmw:

Viskerbytte tok vel sikkert 2-3 timer med litt rot før alt var helt på plass :-k da er det uten stress og godt med øl ;) er litt lirking for å få det ut uten å fjærne alt til varmeapparat vifta men det går akkurat med litt lettvold og vasselin. Her blir jo ekspansjonstanken  litt i veien da den står montert mot torpedoveggen.

Jeg har samme tankegang som deg, nye filtre flower bedre hvilket burde føre til bedre ytelse. Nå har jeg ingen formening om når dette var byttet sist så kan være bare innbilning fra min side at det ble bedre :?:

En god service på motor og eksos bringer gamle hester tilbake på banen. En frisk motor føles godt uansett merke å størrelse spør du meg :police: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for svar :-D 

Vindusviskerene på 525`n slår i nedre del av vindus"karmen" og stopper ca 3-5 cm opp på ruta, så den er ikke riktig justert. Den trenger å monteres på nytt i riktig posisjon. 

Nå skal jeg ned til en kompis med diagnoseutstyr og ta en diagnose på E39`n før jeg kjører til etterkontroll. Så håper på null feil og at den glir greit gjennom etterkontrollen der jeg hadde feil på CO og håndbrekk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justeringa er fort gjort, du kan vell bruke brokatten som mal? Trenger bare å ta av viskerarma på førersiden og plastdekselet under den, da kommer du til muttern på motoren med hovedstaget på :) kjapp liten justering det, bomma da jeg bytta på 520n jeg hadde. Da gikk dem feil vei, heldigvis testet jeg før la på panser 

Satser på du får e39n lett gjennom etterkontroll da :) lykke til :)

Endret av viggo E34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 28.1.2018 at 11.27, viggo E34 skrev:

Nå har jeg ingen formening om når dette var byttet sist så kan være bare innbilning fra min side at det ble bedre? 

Jeg byttet filter mange ganger i mitt eie, så tror ikke det var gammelt,  MEN jeg husker ikke om jeg bytta filteret etter at de nye drivstoffrøra kom på plass. Kan være det eventuelt var besudlet med møkk fra de gamle røra kanskje?

Håper du har bytta motorolje og filter for d stod for tur :)  Den har vært påpassa med d før altså 

Filter på automatkassa ble sist byttet på 277000 forøvrig, men oljeservice har den fått etter det da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Dralle skrev:

Jeg byttet filter mange ganger i mitt eie, så tror ikke det var gammelt,  MEN jeg husker ikke om jeg bytta filteret etter at de nye drivstoffrøra kom på plass. Kan være det eventuelt var besudlet med møkk fra de gamle røra kanskje?

Håper du har bytta motorolje og filter for d stod for tur :)  Den har vært påpassa med d før altså 

Filter på automatkassa ble sist byttet på 277000 forøvrig, men oljeservice har den fått etter det da...

Ja se der ja, kan godt være bare innbilning som jeg nevnte eller at den er litt bedre i pusten med pipecross luftfilteret. 

Motorolje og filter er byttet ja :)

Automatn girer som en drøm, husker du sa filter ble byttet ved nest siste oljebytt på kassa ja :) å filter fikk jeg jo med så får ta en runde på kassa ved neste service :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut en ny kjekk sak på denne nå i kveld ved en ren tilfeldighet, noe jeg ikke har sett på e34 før :)

E34 med stor Obc har jo denne knappen nederst til venstre, ZeitDSC_1158.thumb.JPG.a5404029414c870b4b2e105c10069200.JPGDSC_1153.thumb.JPG.9bb04a86b5fca45f7f136782a53cd5de.JPG

denne har jeg ikke sett hatt annen funksjon enn stoppeklokke i tidligere.

nå husker jeg ikke om jeg har sett det i denne, men nå er det gjemt en vifte funksjon i denne ala aux-fan på e39.DSC_1154.thumb.JPG.3a0cbac97325fcfeb393ec5d71b1b34a.JPGDSC_1155.thumb.JPG.273dce933d088274eedf12eb0665728d.JPGDSC_1156.thumb.JPG.ce8b7de647f78adab2c75c8bef25662f.JPGDSC_1157.thumb.JPG.c6affe5b4a60b389b719a050ee8fc01b.JPG

som dere ser har denne 2 timere :bmw: 

Om den kan tvangskjøres og evt bruke restvarme fra blokk for å holde bilen varm mens man er inne på butikken eller lignende som på e39 vet jeg ikke. 

Mulig den kan brukes til oppvarming av bil om jeg plugger i og bruker motorvarmeren :-k må forske litt på dette :)

Uansett en artig ting jeg oppdaget nå i kveld, selv om det nesten er småflaut å ikke ha funnet ut av dette før jeg har hatt bilen ett halvt års tid ](*,):crazy:

Endret av viggo E34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...