Gå til innhold

Gabz' garasjetråd


 Share

Anbefalte innlegg

34 minutter siden, Gabz skrev:

Da har dommen fra EU kommet.

MX5 var som forventet egentlig. Bytte til originale lykter og originalt ratt, bytte ene beltet, et par bremserør og skiltlys. Og montere oransje pærer i blinklys. Ikke noe krise.

59cd25db979a9_Bilde28_09.201716_42_28.thumb.jpg.a788bbe6cddb272c5be0c45f502208ad.jpg

 

E39 fikk en mye mer omfattende lapp, da.

59cd25dc90746_Bilde28_09.201716_42_34.thumb.jpg.05e3f7921b02b34378a5848572b5b774.jpg

Lysene er fordi jeg ikke har kodet lysmodul eller koblet opp frontlyktene helt enda, så det er greit. Men å bytte bærearmsforing, demper, sveise rust, fikse airbaglampe osv. blir for mye jobb i forhold til hva bilen er verdt. Så nå gjenstår valget om jeg skal selge den hel som prosjekt eller selge den i deler. Selvsagt vil jeg at den skal bli satt i stand tilbake til sin former glory, men samtidig så er markedsprisen for E39 uten EU veldig lav. Hmm. Får se..

De lyktene du kjøpte til e39'n, er det orginal xenon på de eller HID kit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig det med e39'n, veldig synd att sånne biler ikke blir tatt mer vare på mtp understell og rust. 525d'n min var inne på full understellsbehandling i januar, og det har blitt gjort vært 5-7 år siden den var ny. Gjør enn det har en veldig mye bil for pengene, men det er desverre en kostnad ikke mange er villig til og ta eller tenker så veldig mye over på sopass gamle biler. E39 er veldig mye bil for pengene om du holder dem godt :) Håper denne blir satt i stand igjen og får mange år til på veien, 528ia må være en av favoritt motoren min i desse bilene, men ser att kostnaden fort kan bli stor og ikke lønne seg mtp gjensalgsverdi for deg.. På den andre siden så har du jo to andre biler som ser ut til og ha mange lykkelige år igjen! Stå på videre, artig og følge med! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@matts93 Jepp, er litt dritt. Veldig kul og spesiell bil som virkelig skiller seg ut blandt alle E39'ene, men ettersom markedet er så labert og prisene deretter, er det nok ikke noe vits å begynne med sveising i gulv og lignende. Så blir nok til en delebil heller.. Får se an litt :) Takk for det, hyggelig at det følger med!

@Slavearbeider'n Will do, sender deg en PM så snart beslutningen er tatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok til å selge i deler, dessverre. Er veldig synd, men sånn er det når verdien på E39 er såpass lav. Å selge som den står uten EU og slikt blir sikkert halve prisen av hva jeg kan tjene inn i deler. Og å fikse opp før salg blir kaaanskje å gå i null, så er ikke verdt det for min del. Pengene er viktigere enn samvittigheten nå for tiden :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke så ille den EU lappen på E39 

meste parten er jo lys relatert 

airbag kan være litt forskjellig men ikke nødvendigvis dyrt 

hull i gulv er relativt greit å fikse 

bære arms foring litt usikker på hvor de mener den er om den er foran eller bak på bilen 

støtdemper er greit 

vindu regner jeg med de mener front ruta 

delene er jo ikke så innmari dyre men spørs jo på om enn ser verdien selv 

jeg personlig liker bilen og egentlig synes den bør være på veien 

hadde den bilen vert som 520d du hadde så hadde du antagelig fiksa den opp som du gjorde med den 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er ikke veldig store feil egentlig. Burde være i orden med en 4-5k og litt arbeid. Sveiseutstyr har hverken jeg eller noen i nærheten, så blir litt surr med det og. Men ettersom 528i pleier å gå ganske billig så vet jeg ikke om det er verdt styret med det.. Må jo på visning hos SVV for baksetene også. Er jo fort mye penger i delebil og, og da slipper jeg alle utgiftene ellers. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ja, har ikke satt det helt fra meg. Men må jo bytte frontrute som lett er 2k med delkasko har jeg hørt og da må jeg forsikre den først. Også gulvsveising som jeg må sette bort. Airbag vet jeg ikke så må få tatt diagnose på det. Må kode lysmodul og skaffe overgangskabler til lyktene som koster 700kr. Bærearmsforing er bak så er sikkert knirkeforingen som helst krever spesialverktøy etc. Blir fort mye jobb og penger når jeg ikke har utstyr eller plass selv.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gabz skrev:

Hmm, ja, har ikke satt det helt fra meg. Men må jo bytte frontrute som lett er 2k med delkasko har jeg hørt og da må jeg forsikre den først. Også gulvsveising som jeg må sette bort. Airbag vet jeg ikke så må få tatt diagnose på det. Må kode lysmodul og skaffe overgangskabler til lyktene som koster 700kr. Bærearmsforing er bak så er sikkert knirkeforingen som helst krever spesialverktøy etc. Blir fort mye jobb og penger når jeg ikke har utstyr eller plass selv.. 

Jeg synes ikke bilen burde selges i deler og skrotes... om du ordner forsikring kan jeg ordne gratis rute til deg i Holmestrand/ Drammen med 0 i egenandel :)

Den mangellappen var ikke ille! Over halvparten er jo lys :o

Sett på org prefacelykter, fiks resten. Du tjener på denne! :) eu godkjenn den sett på facelift lykter så har du en bil til 25 30. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Enes Yakici Hmm, hadde hjulpet en del, men uten lappen blir også det mye styr. Må liksom skaffe sjåfør til å bytte rute, til å dra til SVV, til å dra et sted og få sveiset osv. Og om jeg hiver inn pre-face lykter igjen så er fortsatt lysmodulen ukodet også må jeg ordne med det også. Blir fort mye. Med tanke på at jeg allerede har lagt rundt 16-17 i den totalt blir det likevel kanskje bare å gå i null om jeg skal gå hele veien med godkjenning enn å selge i deler :P Har jo snart gått 300k også, folk er jo livredde for kmstand og det merkes på prisene. Er jo mye fine deler her som jeg får igjen på. Frontlyktene, 2 hjulsett, navi, kanskje interiør, M52B28, osv. 

@Skulebollen Litt smålig crunching når jeg jekket på ene festet så er nok ikke veldig langt unna, nei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...