Gå til innhold

Gabz' garasjetråd


 Share

Anbefalte innlegg

22 minutter siden, Eselfjes skrev:

 

Jepp.. Ja, tenkte det samme. Da kan jeg hvertfall skru uten at jeg må tenke på at bilen skal være klar til bruk samme dagen :)

5 minutter siden, fxslin skrev:

 

Jepp, men var ikke de som målte meg tror jeg, for målingen var mellom slutten av 60-sona ved krysset til Siggerudveien og fram til starten av 50-sona ved kirken i Ski. Jeg kjørte forbi en sølv Golf like etter det krysset, så tror det var sivilbil/fangetransport eller lignende som tok målingen også sendte de F11'en for å stoppe meg ettersom den la seg bak meg litt etter kirken der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer😐 prikkedøden er kijpe greier, har vært i nærheten et par ganger for ofte selv. At d tar 3 år for prikkene forsvinner gjør det veldig skummelt selv med vanlig fartsovertredelser for tiden. Men målingen til politiet hørtes litt tvilsom ut om du ikke vet hva/hvem som målte deg. Det burde de vel sagt?  

Håper uansett du fortsetter å oppdatere. Interessant å følge med på trådene dine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, fxslin skrev:

 

Jepp, er jo det. Dama bor i Ytre Enebakk så har kjørt den veien veldig mye i løpet av de siste 3-4 årene, aldri møtt en eneste politibil der i løpet av den tiden, så hadde jo flaks i dag :') 

1 time siden, laffe skrev:

 

Japp, sur den. Ja, tenkte ikke så mye over det før i etterkant, haha. Han spurte om jeg ville se målingene da, så han hadde de jo så bare stolte på det. Og når jeg vet at jeg har kjørt fortere enn målingen dems, at han visste hvilken bil jeg hadde forbikjørt og han han generelt sett hadde alt bevist, så er det ikke noe annet å gjøre i mine øyne enn å bare være ærlig, fortelle ting som det er, vedta forelegg og beslag og da heller håpe på litt strafferabatt :) Ja, må prøve å få til noen prosjekter eller slikt i mellomtiden i alle fall!

1 time siden, DanielStance skrev:

 

Haha, det er én måte å se på det :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strafferabatt på førerkortbeslag?

Førerkortbeslag er ikke "straff", men forvaltning av en lisens. Derfor kan du i utgangspunktet ikke få "strafferabatt" på slikt. Finnes dog andre muligheter, men det er ganske personavhengig.

 

Surt. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man kan visst søke om å få det igjen etter 3 måneder eller noe slikt. Politimannen mente sjansen var en del større for å få det i gjennom om jeg tilsto og vedtok osv. Jeg trenger jo førerkort med hensyn til jobb, så alt av tidsavslag hjelper. 

Endret av Gabz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Gabz skrev:

Ja, man kan visst søke om å få det igjen etter 3 måneder eller noe slikt. Politimannen mente sjansen var en del større for å få det i gjennom om jeg tilsto og vedtok osv. Jeg trenger jo førerkort med hensyn til jobb, så alt av tidsavslag hjelper. 

Hvordan ligger du an mtp jobb for tida egentlig? O.o

Det jeg har hørt, men aldri prøvd selv, er at man kan hente førerkortet innen 3 uker om man ikke hører noe mer. Men om det er sant, eller bare en jungelmyte, vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Gabz skrev:

Blir noen laange måneder framover nå, ja :( 

Men som du sa tidligere i dag, det hindrer deg ikke å jobbe med bilene. Selvom det er en mager trøst!

Hadde engentlig planlagt å se nærmere på MX5'en din i dag, men ble litt kort i regnet. For heller ta turen innom når godværet er på plass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...