Gå til innhold

Gabz' garasjetråd


 Share

Anbefalte innlegg

Takk for det, @danskiii :) Hahaha, klart det!

---------------------------------------------------------------------------------------

Fått levert E28 til verksted for (forhåpentligvis) siste gangen nå, slik at den kan få justert eller eventuelt byttet ut mekanismen til håndbrekket, da den tar ujevnt på hver side og jeg fikk feil på dette på EU. Og når det er i orden, så er det bare etterkontrollen igjen før den er "ferdig". 

1.thumb.jpg.40a014bec4b2d3b8fdc43f9a5bdca2d3.jpg


Fikk også sendt avgårde E39en jeg lånte litt deler fra, til vraking idag. Så det var meget deilig å få den haugen vekk fra gårsplassen. 

2.thumb.jpg.6433aa69c77010c477e3c3fd76416525.jpg

 

Adios!

3.thumb.jpg.d38b2a7019c59061baf34e43e74fd679.jpg

 

MX5en er også på verksted om dagen da slavesylinderet til clutchen var veldig modent for utskifte og jeg uansett skulle ha inn en forsterket stålomspunnet slange til denne. Men viste seg at mastersylinderet også burde skiftes så det skal taes samtidig. Dette inntraff selvfølgelig dagen før verkstedet tok ferie, så den blir stående der i et par uker.

I den anledning måtte jeg jo ha noe å pendle til jobb i, så da har jeg faktisk handlet meg en Audi A3.

2003-modell med 1.6 bensin og manuell. Kjedeligste kombinasjonen egentlig, men fungerer helt greit til formålet som midlertidig pendlebil. Veldig pen farge på den iallefall, og er et pent karosseri. Fikk den til godt under markedspris så tjener jo uansett på den også. Generelt grei stand på den, byttet mye slitedeler hos forrige eier. Eneste jeg skal gjøre med den før salg er å rydde opp i litt småfiks (dra ut en liten bulk i frontfanger, rydde opp i noe kabler innvendig, generell shine osv.), men det er nok ikke noe jeg skal oppdatere med her. 

4.thumb.jpg.bef6b588f29b9c6da30ebc6fab4a258a.jpg

5.thumb.jpg.67c04ba7c476032e16f21c3e2973d5ae.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var og titta på den gamle 330Den din da den er tilsalgs, har etter hva jeg kunne se gått under 5000km siden du solgte den. Den var det nok å ta tak i på. Skikkelig rusthaug.. Mye blow-by i motor, skvær gåent hjullager bak, rista mye på tomgang. Fikk hele hånda oppi kanalene på den bla. Kjølevæske over hele motoren..

Det ble ikke noe kjøp i denne omgang, men man får vel se om man får landa en deal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom denne nå var på plass..

IMG_20180811_164920_21_33_59.thumb.jpg.69bc7c8d3c4e5797f2ceef0c061fa671.jpg

 

Og bilen var ren etter en vask idag..

IMG_20180811_145151.thumb.jpg.ed03c342963104ff868809d3a9a348c4.jpg

 

Så var det ut på Finn på leten etter et nytt hjem :) Mye trafikk så langt så forhåpentligvis blir den hentet i nærmeste fremtid. Annonsen ligger her:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=126408507

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange takk, boys! Skavankene var planen å få fikset alt sammen egentlig, men har igjen lite motivasjon for denne bilen dessverre, så vil heller finne et godt hjem til den som kan ta over og ordne det lille som er igjen for å få den perfekt :) Flott lite prosjekt å styre med i vinter så har man strøken cruiser til sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12.8.2018 at 12.17, Gabz skrev:

Mange takk, boys! Skavankene var planen å få fikset alt sammen egentlig, men har igjen lite motivasjon for denne bilen dessverre, så vil heller finne et godt hjem til den som kan ta over og ordne det lille som er igjen for å få den perfekt :) Flott lite prosjekt å styre med i vinter så har man strøken cruiser til sommeren.

Vært mye interesse for bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...