Gå til innhold

mrroy76
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Driver og ser etter 5 serie (F10/F11) og  X3 2011+  har idag en E91 M Sport og både jeg og samboer digger stolene i disse bilene.

Mange av bilene jeg ser idag og som jeg liker utstyrs og prismessig har standard stoler.  Hvordan er disse på lange turer etc ? komfortstoler ser veldig gode ut, men det er få av de og X3 så er jo de bare å glemme.

 

Mvh

Roy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komfort stoler er å foretrekke. Men sportstoler er ikke dårlige. Det er bare det at komfortstoler er bedre. 

Jeg har selv hatt sportstoler i 3 år og 8 mnd. Har lyst på komfort, men det er ikke et must. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns standardsetene er helt grei, men sport/komfortstolene er jo i en annen liga. Jeg foreslår å prøve, da stoler er en smakssak, litt avhengig av vekt, lengde på overkropp, svai i ryggen osv.

Det jeg blir sliten av på langtur, er dersom vekten min ikke blir fordelt gjevnt utover seteputen. For meg handler det stort sett om å ikke bli nummen i skinken, og at setet har en form som ryggen min passer i, da jeg har en del svai- samt er for lang i overkroppen for mange stoler.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stolene i E91 vil være relativt like som stolene i X3, så fremt X3'n er utstyrt med sportsseter. Setene i F10/F11 kommer i tre varianter ( standard, sport, komfort) og alle tre variantene er mye mer behagelig enn setene i X3\E91 etter min mening. Jeg har selv sportsseter i skinn i min f10 og er storfornøyd. Har aldri vært borti bedre seter, utenom komfortstolene til BMW, som forøvrig ikke blir levert til X3. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt endel x3 f25 og e83, 3-serie e46 og f31 og i alle disse har jeg elsket sportstolene. I e61n som jeg har nå er jeg ikke like fornøyd med sportsetene. Disse er vel ganske like de som er i f10. Litt for mye korsryggstøtte og blir sliten på langtur av det. Med justerbar korsryggstøtte hadde jeg nok vært mer fornøyd. 

Hadde jeg skulle kjøpt ny 5-serie idag hadde komfortsetene vært første punkt på lista. Minne og full el.justering i tillegg til komforten er verdt de pengene. Men på x3 hadde jeg, basert på tidligere erfaring, vært fornøyd med sportseter, dog gjerne helelektriske. 

 

Standardsetene synes jeg ser litt kjedlig ut og det er grunn nok til å droppe de, selv om komforten sikkert er ok. 

Endret av laffe
Skrivefeil rettet opp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...