Gå til innhold

Min (gamle og ikke(!) bildeløse) "garasjetråd" - e61 solgt


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Takk skal dere ha. :)

I dag leveres jo de fleste biler med ryggekamera, men for min egen del har jeg knapt prøvd en bil med dette, så jeg synes dette ble ganske bra, og gjorde rygging både "enklere" og tryggere. Ser også frem til å teste det med hengerfeste, da mye av grunnen til at jeg ønsker dette var å kunne treffe henger/campingvogn på en enklere måte, spesielt når jeg er alene.

Kan jo poste videoen her også (trodde ikke forumet taklet Facebook-videoer, men det gikk tydeligvis :)). Skal lage en bedre film når ting er litt bedre på plass. Forstyrrelsen skyldes forskjellig frekvens på iDrive-skjerm og mobilkameraet. Disse er der ikke i virkeligheten.

I den perfekte verden skulle PDC-bildet vært på høykant til høyre i skjermen slik det er originalt. Det er mulig å endre dette i kamerainterfacet ved å velge en annen bilmodell, men da fungerte ikke de dynamiske linjene, så jeg får heller leve med det slik det er nå. :)

Skal få tatt et utvendig bilde @Reef89!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, awt skrev:

Veldig, veldig lite som skjer her for tiden, men har tatt opp igjen et "prosjekt" jeg holdt på med for noen år siden.

En eller annen gang i denne tråden skrev jeg om ryggekamera. Dette ble ikke montert, og senere solgt. I sommer kjøpte jeg et nytt helt likt sett, men dette fikk jeg ikke til å fungere (fikk til slutt pengene igjen etter litt om og men). Jeg kjøpte så et nytt ryggekamera-interface fra et annet sted, og nå ser det ut til at det kanskje kan gå veien. Planen var å gjøre det enkelt ved å bruke trådløs overføring, men det ble for mye forstyrrelser, så dette ble ikke vellykket. Må nok derfor i gang med å trekke ledning til bakluken, noe jeg absolutt ikke ønsker, men har vel ikke så mye valg...

Sliter også litt med at modulen tuller seg av og til, men har ikke funnet noe mønster her, så håper jeg klarer å finne ut av det, da jeg det er langt mellom disse modulene som faktisk gjør det jeg vil de skal.

Kameraet er av typen som erstatter originalt håndtak, slik det er på biler som blir levert med dette originalt. Linjene svinger med rattet, og det kommer "PDC-firkanter" opp i bildet.

14567441_10154502433495775_3243154141346

Her med kameraet montert på plass:

14715602_10154536293340775_8083410833833

Da lager du en liten guide på hvordan du trekker kabel fra bagasjen og til bakluka.. Jeg ga opp der med mitt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt kabler der før jeg, så skal gå fint det, men det er en liten drittjobb. :)

Skal forsøke å få tatt noen bilder, men om det går som det pleier kommer jeg først på det etter jeg er ferdig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, men det ble lite med bilder. :?

Har i grunn bare dette:

IMG_2390_zpsq1scqrdd.jpg

Kan heller prøve å forklare litt når du skal i gang med dette, men det er i utgangspunktet ikke noe avanserte greier, bare kjedelig og til tider frustrerende. :) Det som i grunn er mest styr er å få ledningene gjennom gummiforingene i taket og i luken.

Ellers har jeg igjen å trekke ledningene frem til skjermen i bilen, men det er nå en helt grei jobb.

Kameraet ser forøvrig slik ut utvendig:

IMG_2393_zpsxractn8y.jpg

IMG_2394_zps4i1ycxwt.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg har egentlig "alltid" vært på jakt etter frontleppe til 5-serien. Jeg hadde riktignok splittere montert i en periode (link), men syntes aldri disse ble noe særlig suksess.

Når det kommer til lepper har det vært heller lite å velge mellom, og Hamann-kopi-greiene er stort sett den eneste som har vært på markedet:

rw-carbon-fiber-hamann-style-front-lip-s

Denne har jeg aldri helt hatt sansen for, så jeg har derfor holdt meg klar.

For en stund siden kom jeg derimot over en annen. Ikke at denne er så veldig fantastisk heller, men den har i det minste ikke de "vingene" på siden som Hamann-leppen har, så da bestilte jeg en slik, og den kom i dag. :)

IMG_2734_zpshbea9qyg.jpg

Prøvemontering på skitten bil. Greit med bukk i slite situasjoner. :D

IMG_2737_zpsazkcb6qc.jpg

IMG_2738_zps0c0alssf.jpg

Jeg hadde egentlig ikke tenkt å gjøre så mye mer enn å prøvemontere den, men plutselig var plasten av og leppen på plass...

IMG_2746_zpstwtx3wre.jpg

IMG_2741_zpsdr6rntyw.jpg

Leppen er lakkert blank sort, og blir nok slik inntil videre, men det spørs om den ikke ender opp i bilens farge (med mindre den blir knust før jeg kommer så langt).

Ellers kan det jo nevnes at Astraen ble EU-godkjent med null hull denne uken, ble lettere overrasket der. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 18.11.2016 at 22.55, Knutmyr skrev:

Den så ikke dum ut :) Link? ;) 

Nei, er absolutt noe av de bedre jeg har sett. :) Leppen er kjøpt her.

On 18.11.2016 at 23.44, DanielStance skrev:

Ble tøft med den leppen :D

Jepp. :D

On 19.11.2016 at 13.11, Reef89 skrev:

Ble bra dette ja ;)  ..stemmer nok for at den må på sikt få bilens farge og at du må kjøpe nye tåkelys  :)

I dag var første gang jeg fikk sett den skikkelig i dagslys, og sammen med sort grill, og diverse andre blanksorte detaljer som deler av speilene og shadow line-listene synes jeg den passet ganske bra inn, så får se hva jeg ender opp med.

Jeg tror tåkelysene bare var veldig skitne på bildet. :D Aller helst kunne jeg tenkt meg å fjerne hele tåkelysene, men det finnes ingen alternativer til disse hullene slik det gjør til de fleste andre BMW-er, så da må det evt. bli M5-fanger, og da er man plutselig i gang med et helt annet prosjekt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...