Gå til innhold

Min (gamle og ikke(!) bildeløse) "garasjetråd" - e61 solgt


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Det er mulig det kunne gått, men "hullene" i en M5-fanger er mer avlange, kontra disse, så usikker på hvor vellykket det hadde blitt, men et alternativ kan jo være å ha dekslene slik de er, og så montere et rør, netting e.l., eller rett og slett bare blende av hele hullet.

Tok en superenkel redigering, og det er absolutt noe som skal vurderes. Jeg trodde det kom til å se teit ut, men det ser bedre ut enn jeg trodde.

Jeg kunne derimot tenkt meg at det fantes en list eller noe annet man kunne hatt her, slik som på 135i-fangeren jeg hadde på 1-serien, eller slik F10 er om man ikke har tåkelys.

IMG_8554_zpsxtbmrpey.jpg

IMG_2744_zpsp7ihkhws.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, awt skrev:

I dag var første gang jeg fikk sett den skikkelig i dagslys, og sammen med sort grill, og diverse andre blanksorte detaljer som deler av speilene og shadow line-listene synes jeg den passet ganske bra inn, så får se hva jeg ender opp med.

Jeg tror tåkelysene bare var veldig skitne på bildet. :D Aller helst kunne jeg tenkt meg å fjerne hele tåkelysene, men det finnes ingen alternativer til disse hullene slik det gjør til de fleste andre BMW-er, så da må det evt. bli M5-fanger, og da er man plutselig i gang med et helt annet prosjekt. :)

Ja, du sier noe der egentlig. Rødt og svart er helt innafor. Sleng ut bilde med ren bil i dagslys med leppe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Takk skal dere ha. :)

Jeg og @andreaskarm har snakket litt løst og fast om å ta en kjapp julehandeltur til Tyskland, og når det da i tillegg var 50% på ferjebilletter til Danmark på Black Friday ble det til at vi tok en tur denne helgen. For de som måtte lure så er det mye enklere/billigere for oss å ta harryhandelen i Tyskland enn i Svinesund. :)

Etter en god slosskamp (som jeg vant naturligvis) ble det til at vi kjørte min e61:

IMG_2912_zps8nlo1mzz.jpg

Deretter bar det til Risavika utenfor Stavanger, der @StigJ tok en tårevåt farvell med oss, før vi endte opp et sted vi har vært en del ganger etterhvert, nemlig hos terminalen til Fjord Line. :)

IMG_2915_zps7o4zuq41.jpg

IMG_2921_zpstjtdok54.jpg

På plass, med god plass rundt. :)

IMG_2929_zpsdctf77l8.jpg

Spesielt jule"tre" ombord. :)

IMG_2931_zpsvg6bjsn8.jpg

...så sier vi farvell til Norge:

IMG_2940_zpshgr8i21q.jpg

...før vi plutselig er langt nedi Danmark et sted.

IMG_2945_zpsrujg6kff.jpg

IMG_2951_zps39bk0ias.jpg

Nydelig vær med helt tørre veier og et par minusgrader hele veien. Litt mye trafikk, men ikke mer enn at de 36 milene ned til Flensburg gikk med forholdsvis greit tempo. :D

Turens hovedmål:

IMG_2955_zpscph8gayf.jpg

Her ble det en rask handel, før det bar oppover igjen. Det er i slike tilfeller man er glad man har luftunderstell. :)

IMG_2957_zpsucjwq7c5.jpg
(den er ikke hevet på bildet om noen skulle lure)

Etter dette ble det heller lite bilder (ikke at det var så mange før heller...), men turen gikk oppover til Ålborg hvor vi slo ihjel litt tid ved Ålborg Storsenter, før vi endte opp i Hirtshals og ombord i ferjen igjen på kvelden. Et smule mer skitten nå. :)

IMG_2961_zpsoi10zizj.jpg

Litt statistikk. Hadde nok vært med økonomisk å kjørt diesel-dingsen til @andreaskarm, men det får heller være. :D

IMG_2971_zpsxf3phezn.jpg

Alt i alt en hyggelig tur, hvor vi fikk fylt opp bilen med diverse unødvendig og usunt fjas. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, awt skrev:

Det er ehm... helt vanlig? :)

Vet ikke helt hvilket svar du er ute etter, men det er i hvertfall ikke noe problem. :)

Har ikke kjørt så mye bensin BMW av nyere type :) Med unntak av noen 316i og 318i.

Og dieselene er liksom litt mer "nøkkete" en bensin syns jeg :P Vanskelig å forklare haha.

Men bare lurte :P Tenker litt fram i tid å kanskje kjøpe E60 med stor bensinmotor, og da er det store spørsmålet om jeg skal gå for manuell, automat (vanlig eller sport) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med e6x og manuell er vel hovedsakelig å finne en. :) Det kryr ikke akkurat av de. Sportsautomat finnes forøvrig bare på 530i og opp, men det er en forholdsvis grei jobb å ettermontere på biler med mindre motor.

Ellers kan man vel si at 5-serie er en "automat-bil" på mange måter. Selv om det er en stor og tung bil er det ingen problem å kjøre inspirerende(?) med den, og manuellkassen fungerer meget bra, men det er nok likevel automat som kler disse bilene best. Skulle man derimot hatt automat tror jeg man bør minst gå opp på 525i, da de fort stjeler et sekund av 0-100-tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...