Gå til innhold

Min (gamle og ikke(!) bildeløse) "garasjetråd" - e61 solgt


awt
 Share

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, awt skrev:

Problemet med e6x og manuell er vel hovedsakelig å finne en. :) Det kryr ikke akkurat av de. Sportsautomat finnes forøvrig bare på 530i og opp, men det er en forholdsvis grei jobb å ettermontere på biler med mindre motor.

Ellers kan man vel si at 5-serie er en "automat-bil" på mange måter. Selv om det er en stor og tung bil er det ingen problem å kjøre inspirerende(?) med den, og manuellkassen fungerer meget bra, men det er nok likevel automat som kler disse bilene best. Skulle man derimot hatt automat tror jeg man bør minst gå opp på 525i, da de fort stjeler et sekund av 0-100-tiden.

Vet det ;) Om/når jeg skal ha en sånn så blir det nok import, eller så blir jeg nok både gammel og grå før det dukker opp en riktig en her i Norge :P

Vel for E6x og F1x så er jeg i grunn enig med deg. Eldre 5-serie syns jeg passer bra med manuell :D
E60 passer veldig bra med automat, men jeg liker jo og å kjøre manuell så dermed hadde jo det blitt et savn hvis jeg gikk for automat :P

Er LCI E60 530i jeg har tenkt på :) Med N53 motoren, vet ikke om det er bra motor? :P

Sorry for å rote til i tråden din :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, DanielStance skrev:

Vel for E6x og F1x så er jeg i grunn enig med deg. Eldre 5-serie syns jeg passer bra med manuell :D
E60 passer veldig bra med automat, men jeg liker jo og å kjøre manuell så dermed hadde jo det blitt et savn hvis jeg gikk for automat :P

Det blir litt smak og behag. :) For min del har jeg aldri hatt en bil med automat, eller diesel for den saks skyld, så da er det heller ikke noe jeg savner sånn sett. Jeg skal likevel innrømme at det nok kunne vært behagelig med automat av og til. :)

Har N53-motoren selv, og har ikke hatt noen problemer med den de fem årene og ca. 70000 km jeg har hatt denne bilen, men det er likevel noen ting som går igjen, som dyser, coiler og høytrykkspumpe(?). Jeg våger ikke å påstå om det er vanlig eller ikke, men helt ukjent er det ihvertfall ikke.

1 minutt siden, Fredrik 90 skrev:

Greit med en kjapp dagstur til Flensburg, heller det enn Svinesund ;) Ellers så var det en fin mini reisetråd :) 

Helt enig, liker meg mye bedre i Flensburg på alle måter. Turen er mye finere også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, awt skrev:

Det blir litt smak og behag. :) For min del har jeg aldri hatt en bil med automat, eller diesel for den saks skyld, så da er det heller ikke noe jeg savner sånn sett. Jeg skal likevel innrømme at det nok kunne vært behagelig med automat av og til. :)

Har N53-motoren selv, og har ikke hatt noen problemer med den de fem årene og ca. 70000 km jeg har hatt denne bilen, men det er likevel noen ting som går igjen, som dyser, coiler og høytrykkspumpe(?). Jeg våger ikke å påstå om det er vanlig eller ikke, men helt ukjent er det ihvertfall ikke.

740ien er første bilen jeg har med automat, men de vokser ikke akkurat på trær med manuell :P Behagelig er det ja!

Åja, trodde du hadde N52 eller noe. :P Ja har lest at de har hatt noe med dyser og sånt. Fikk og med meg at folk har klagd over et plutselig prishopp på de :P Men fint å høre, tror ikke jeg skal være så redd for de motorene da :) Mer å være redd for på M62 :ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det. :)

N53 i denne ja. Jeg har jo bare 2,5-literen, og denne er ikke så veldig vanlig/populær, så da er det også veldig lite info om hva som evt. kan gjøres med disse. Har heller ikke så veldig mye kunnskap om slikt selv på generell basis, så min er nok original dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7.12.2016 at 9.58, awt skrev:

Takk for det. :)

N53 i denne ja. Jeg har jo bare 2,5-literen, og denne er ikke så veldig vanlig/populær, så da er det også veldig lite info om hva som evt. kan gjøres med disse. Har heller ikke så veldig mye kunnskap om slikt selv på generell basis, så min er nok original dessverre.

Er ganske sjelden, men det er N53 uansett i Norge.

N52 2.5l hadde mulighet med 3 stegs innsugsmanifold som gav noe ekstra. 

Ikke funnet noe om tilsvarende N53. På min var det nok å bytte innsugsmanifolden og endre tuninga. Da ble den tilsvarende 330i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

N52 2.5i er en mye vanligere motor, så der er det også litt mer naturlig det finnes produkter. N52

På N53 x25i er det jo greit nok, da de også er 3-litere, men den fordelen har dessverre ikke jeg, og når det ikke finnes noe ferdig til min versjon (har ihvertfall ikke gjort det før), er ikke dette noe jeg våger å prøve meg på. Man finner jo "vanlig" chipping som skal tilby 10-15hk ekstra, men dette har jeg min tvil om er verdt pengene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, var en stund siden de skulle vært der. :)

Har jo seks(?) veggbokser på den veggen, men har fungert såpass greit med kabeltrommelen, at jeg ikke har hatt behov for de. I tillegg endrer jo planene seg hele tiden, så det spørs om ikke platene blir tatt ned før kontaktene kommer på plass. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flensburg er fine greier uten tvil.

Og det å reise på tur med denne flotte e61en din gjør vel heller ingenting?:).

Rød e61 er så tøft synes jeg og la merke til felgene dine,de er så utrolig flotte.

Daniel Stance: Det med nykking og diesel må du forklare nærmere.

De dieselbilene jeg har kjørt går jo sømløst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, sveigis skrev:

Daniel Stance: Det med nykking og diesel må du forklare nærmere.

De dieselbilene jeg har kjørt går jo sømløst :)

Blir litt mer "nykking" under igangsetting på en diesel med manuell kontra en bensin, da gjerne pga dreiemomentet.

Skal sies at jeg stort sett har kjørt slike biler med ekle vernesko da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, DanielStance skrev:

Blir litt mer "nykking" under igangsetting på en diesel med manuell kontra en bensin, da gjerne pga dreiemomentet.

Skal sies at jeg stort sett har kjørt slike biler med ekle vernesko da :P

 

jeg hadde en e39 tds manuell.  fungerte knallbra. nydelig bil rett og slett.   denne var chippet også så den gikk forholdsvis greit. 

manuell er overlegent på langtur.   kunnet ikke tenkt meg og hatt manuell på hverdagsbilen igjen.   jeg kjører i dag en e38 730ia  og en e39 525 dat : ) 

 

til trådstarter:  flott bil.  e61 gjør seg godt i rødt :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...