Gå til innhold

Min (gamle og ikke(!) bildeløse) "garasjetråd" - e61 solgt


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Kom over "double slat"-nyrer til e60 her en dag. Litt usikker på hva de egentlig heter, men de kom vel først på F12/F13 M6, så M6-nyrer blir vel det korrekte? :)

Uansett, jeg har alltid likt disse, så da jeg fant ut at disse blir masseprodusert til e6x (har sjekket tidligere også, da fantes de ikke) ble det bestilt et sett. Selgeren visste ikke(!) om de var matte eller blanke, så jeg tok en sjans, og heldigvis var de blanke. :) Hadde de vært matte hadde jeg ikke montert de.

IMG_3074_zpsg2e9u7be.jpg

...så da var det ut med de originale Performance-nyrene (disse har vært montert i over fem år nå(!)), og inn med eBay-nyrer. :) Om jeg føler for det kan jeg bruke rammen fra de originale for å få de litt mer originale, men da de er tilnærmet identiske ser jeg ikke helt poenget.

Ble dårlige bilder, da det regnet og begynte å bli mørkt, men resultatet ble noe slik:

IMG_3102_zpsr4rry6nz.jpg

IMG_3108_zpszasvrfxn.jpg

IMG_3113_zpseqflnjop.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det. :)

@Thundercoil, må nesten vie denne noe oppmerksomhet nå. :)

@Marius2002, jeg tror det ville blitt bra. Jeg synes disse passer de fleste BMW-er, ihvertfall halvgamle modeller.

@Saltkjelen, ja, blir interessant å se. Jeg tror det blir vellykket. :)

Hvorvidt dette bildet er bedre kan nok diskuteres, men det var i det minste lyst ute.

IMG_3134_zpsavemxbhi.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4.12.2016 at 22.37, awt skrev:

Problemet med e6x og manuell er vel hovedsakelig å finne en. :) Det kryr ikke akkurat av de. Sportsautomat finnes forøvrig bare på 530i og opp, men det er en forholdsvis grei jobb å ettermontere på biler med mindre motor.

Ellers kan man vel si at 5-serie er en "automat-bil" på mange måter. Selv om det er en stor og tung bil er det ingen problem å kjøre inspirerende(?) med den, og manuellkassen fungerer meget bra, men det er nok likevel automat som kler disse bilene best. Skulle man derimot hatt automat tror jeg man bør minst gå opp på 525i, da de fort stjeler et sekund av 0-100-tiden.

Har aldri kjørt 523i med automat, men har en 523i (riktignok E60) med manuell. (Den eneste på finn den gangen). Den er ikke spesielt seig med full last opp Valdresflya. Ser for meg det hadde blitt litt masete med automatkasse. Da hadde jeg nok lett etter en 525i med treliteren. 

Under vanlig kjøring, med lett bil, synes jeg imidlertid 523i'en vår er på grensen til småkvikk, dersom man holder turtallet over 2500.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne naturligvis tenkt meg en sprekere bil, men det er sjeldent jeg føler jeg mangler krefter, og som du sier så går det ganske greit når man får litt turtall på den.

...med campingvogn på slep tar det derimot ikke helt av, men det skulle nå egentlig bare mangle også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tross alt en familiebil. Fint med krefter, men begrenset hvor mye man egentlig trenger sånn til daglig. 190hk drar godt nok i en slik ekvipasje, sålenge man gidder å gire ned et hakk eller 2 :-)

 

Flott bil forøvrig. Deilig å se slike biler med litt friske farger, og den grillen så helt rett ut. Hadde jeg hatt M-sport skulle jeg jammen kjøpt samme type selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Takk skal dere ha. :)

Siden vi ikke har vært på tur siden ehm.. i fjor ble det en tur til Danmark forrige helg. :D

I motsetning til turen i desember ble den derimot tatt med Stavangerfjord denne gang, mot Bergensfjord sist. At de er tilnærmet identiske trengs ikke nevnes. :)

IMG_3501_zps0y4dmoki.jpg

Ble ikke Tyskland denne gang, men ble en tur for å se på dyr som virket litt malplassert ut i et forholdsvis kaldt Danmark. :)

IMG_5111_zps733bofpk.jpg

IMG_5103_zpsh0ssq3wg.jpg

Heldigvis var det noen som hadde vett til å kle seg litt. :)

IMG_5083_zpsl3uxfjin.jpg

Denne tror jeg derimot trivdes hakket bedre på denne årstiden. :)

IMG_5097_zpsmgiwsckj.jpg

...men så er vel kanskje ikke dette en dyrepark-tråd, så da kan vi heller legge med et bilde av en skitten bil på ferjekaien i Hirtshals.

54E23079-985C-455A-8511-8C73FEF94516_zps

...samt et av SuperSpeed 2 i det vi forlater Danmark for denne gang, så får vi se om vi får presset inn en tur i februar også. :D

IMG_5142%202_zpsnu67hqsq.jpg

...men så til det jeg egentlig skulle skrive om, handlet meg et sett felger (til) for en ukes tid siden, originale style 167, i original utseende (i motsetning til det settet jeg har liggende fra før...).

Disse felgene kommer fra en e61 M5, og jeg trodde jeg begynte å få oversikt over originale felger etterhvert, men nei. Bakfelgen som jeg trodde var 9,5" (noe den er på M6 og e60 M5) var bare 9", så etter å ha trålet internett både her og der, fant jeg ut at e61 M5 ble levert med 9" bakfelg. Dette står hverken i prislistene til BMW Norge eller bmwstylewheels, så det er tydeligvis ikke så veldig kjent. Ikke et det er noen stor sak heller da, men hadde nok valgt 9,5" bak om jeg hadde fått valget. :)

Dekkene skal byttes ut til standarddimensjoner for e6x, så de blir et hakk mindre, men ellers ble det jo et greit resultat. :)

IMG_3627_zpsz9ydxeaq.jpg

IMG_3630_zpsbjjh7nqy.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...