Gå til innhold

Hydroterapigarasjen - rød X4 og blå Z4 - Det ble vår


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg liker veldig godt Hobby selv, og vi valgte denne over både Adria og Dethleffs, men rent kvalitetsmessig har de ikke verdens beste rykte. Når det er sagt så er det over dobbelt så mange Hobby-vogner på veiene som neste mann på listen, så det er også litt naturlig at man hører mer om de.

Valgte ikke Aldevarme. Mye grunnet pris og vekt, men også det at vi rett og slett ikke trenger det, da vi ikke kommer til å bruke den om vinteren.

I tillegg til dette mister man en lasteluke med Alde, og den vil jeg helst beholde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
On Sunday, March 25, 2018 at 20.36, awt skrev:

Takk for det. :)

Er fortsatt fornøyd med bilen etter (snart) et års eie, så vil ikke fraråde deg kjøp. :)

Kan jo legge med et bilde fra i dag, med den flotte hvite skiboksen min. :D

6061DD61-B353-46EC-B1F8-8C8D0CEE8D37.thumb.jpeg.a3db43f9c8db489a1e160b8cbb32fe48.jpeg

Fint bilde av en fin bil.:)

Har du Astraen enda og ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Tiden flyr, og vi har passert et år eierskap.

IMG_2251.thumb.jpg.f0d465d8b492814f8eb9edba76c9fcc4.jpg

Ikke så veldig mye å meddele; bilen fungerer helt fint, og har gått ca. 14000km siden kjøp. Noe mer enn vi normalt kjører på et år, men har blitt noen langturer i løpet av året, og det hjelper heller ikke at svigers har handlet hytte som vi har vært oppe på fem ganger siden slutten av mars. På grunn av dette ble det også handlet inn hvit skiboks (egen tråd her), så må prøve å få gjort noe med fargen der. :) Nå henger den forøvrig i taket i garasjen, og det håper jeg den blir hengende så lenge som mulig.

Bilen hadde serviceavtale som gikk ut i september, så denne ble oppgradert til 10 år/100K km, så får vi se om det holder, eller om det blir endringer der etterhvert som dette nærmer seg om noen år. Hadde også bilen inne for et ekstra oljeskift forrige uke, til tross for at den skal inn i august iht. til avtalen. Ønsker ikke å kjøre mer enn 10-15K km på oljen, og ihvertfall ikke når det blir litt trekking av campingvogn i sommer.

I begynnelsen av tråden la jeg med utstyrslisten på bilen, med de tingene jeg satte litt ekstra pris på i uthevet skrift. Har nå fått brukt noe av dette, og har nok endret litt meninger.

S223 Electronic Damper Control (EDC) - Flott system, men jeg må ærlig innrømme at det sjeldent eller aldri blir brukt...
S302 Alarm system
S319 Integrated universal remote control - Denne setter jeg faktisk veldig pris på. :)
S322 Comfort access - Dette setter jeg også fortsatt pris på, men liker ikke helt at det er "enkelt" å utnytte det med tanke på innbruddsbølgene som foregår. Hadde satt pris på om det gikk an å deaktivere denne i iDrive om man ønsket.
P337 M Sports package
S3AC Trailer coupling
S3AG Reversing camera
S3AT Roof rail, aluminum, satin finish
S403 Glass roof, electrical
S420 Sun protection glazing
S430 Interior/outside mirror with auto dip
S431 Interior mirror with automatic-dip
S459 Seat adjuster, electric, with memory - Egentlig mest flaut, men vi har enda ikke lagret noe i minnet...
S481 Sports seat
S488 Lumbar support, driver and passenger
S493 Storage compartment package
S494 Seat heating driver/passenger
S496 Seat heating, rear
S4AD Interior trim strips, alu, brushed, fine
S4NG Trim covers, instr. panel, high-gloss
S508 Park Distance Control (PDC)
S534 Automatic air conditioning
S536 Auxiliary heating -  Egentlig fantastisk, spesielt i kombinasjon med Connected Drive, men glemmer ofte å skru den på. 🙄
S544 Cruise control with brake function
S552 Adaptive LED headlight - Helt fantastiske, aldri en nyere bil uten!
S563 Light package
S5A1 LED Fog lights
S5AC High-beam assistant - Denne er så som så. Blir ofte til at jeg dimmer manuelt heller.
S5AG Lane-change warning - Greit nok, men hadde ikke savnet den.
S5AS Driving Assistant
S5DL Surround View - Helt fantastisk, men savner muligheten til å ha ryggekamera på samtidig slik som i nyere modeller. Kunne også tenkt meg å sett på hvert kamera individuelt (spesielt de i speilene) slik som er mulig hos f.eks. Range Rover.
S609 Navigation system Professional
S610 Head-up display - Dette kan man vel ikke være misfornøyd med?
S654 DAB tuner
S688 Harman/Kardon Surround Sound system - Må ærlig innrømme at jeg fint kunne klart meg uten. Helt sikkert bra, men jeg er ikke audiofil nok til å sette pris på det.
S6AK Connected Drive Services - Helt greit, ville valgt igjen, men blir jo ikke enormt mye brukt.
S6AM Real-Time Traffic Information - Kjekk funksjon, som jeg kommer til å ha løpende abonnement på. Dessverre ikke alltid helt til å stole på.
S6AP Remote Services
S6AR Internet
S6NS Convenience phone, expanded Smartphone
S6UH Traffic Information
S8TH Road sign detection - Helt greit, men synes det er litt mye feilvisning til tider.

Er forøvrig på hyttetur denne helgen også, og selv om jeg ærlig skal innrømme at plassen ikke er den beste har vi her altså pakket med oss: Klær til fem stk., inkl. turklær/uteklær, leker, barnevogn, bæremeis, babystol, pakke med bleier og litt annet dill-dall. Mye som går bare man tenker seg litt om når man skal plassere det. Begge "hattehylleplatene" er forøvrig på plass. :)

IMG_2236.thumb.jpg.a7a651e832fe69d5633a1e1a4bee5bf9.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang utstyrslista: 

adaptive LED lys: helt enig, de de simpelthen fantastiske. I kombinasjon med fjernlysassistent fungerer det upåklagelig, men sistnevnte kan være litt treg. Min onkel har en F15 med adaptive LED der Bavaria Haugesund oppdaterte noe software som gjorde at dette problemet forsvant og den ble mye raskere til å dimme opp etter at motgående kjøretøy hadde passert.

Samme erfaring som deg med filskiftevarsler - kjekk å ha men hadde ikke savnet den.

connected drive er litt for ustabilt til at det blir hyppig brukt.

RTTI - samme erfaring og kommer til å ha abonnement selv videre. Har opplevd at veien er grønn på kartet, så plutselig stopper det. Og mens vi står der blir veien rød på kartet. Kjekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider


@Gabz, takk. :)

@ogee1, mye mulig det stemmer. Jeg har jo ikke forsøkt en tilsvarende bil uten (tror jeg). :)

@papertiger, hovedproblemet med fjernlysassistenten er vel kanskje at det må være relativt mørkt, og med lite eller ingen gatebelysning for at den skal fungere. Det er ganske sjeldent jeg kjører noe særlig på veier der det er slikt, så da blir det å heller å bruke det som før. Aner ikke om det er noe å oppdatere, men bilen fikk jo full oppdatering i forbindelse med montering av MPPK, så jeg burde jo sånn sett hatt det.

Sist vi skulle opp på fjellet vi jeg beskjed om at det ikke var mindre enn fem timer forsinkelse, og omkjøring rundt halve Norge. Sjekket febrilsk veimeldinger her og der, uten å finne noe, så gamblet på at det ikke var noe. Var selvfølgelig ingenting, og kunne heller ikke finne noe bevis på at det hadde vært noe tidligere. En annen litt merkelig ting er at ca. tre mil av hovedveien hjemme "mangler" på RTTI-kartet. Alle tilførselsveier viser, og hovedveien viser også før og dette området, så det er litt spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stoler ikke helt på RTTI i E70'n min heller, sjekker alltid med google maps.

Men jeg har inntrykk av at i i3'en så virker det mer riktig, men jeg kjører ikke den så ofte og når jeg kjører den så er det gjerne i Oslo området. Hvor det kanskje er bedre "data" mtp tettheten på trafikken. Selv om jeg egentlig tror at E70 og i3 bruker samme datakilde, så "opplever" jeg mer feil i E70'en. (Nå er E70'en tysk importert og vesentlig tregere på kommunikasjon en i3'en, er helt klart noen generasjoner i utvikling imellom de 2 bilene).

Men HUD og skilt lesning i E70'en funker knall bra og lurer litt på hvordan jeg skal klare meg uten det i en evt. neste bil :-)

Veldig moro lese litt om erfaringer fra "vanlige" brukere av disse bilene ( nå er dog ingen av oss her på bimmers vanlige sjåfører :-) )

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer egentlig litt på hvor denne RTTI-infoen kommer fra. Har forsøkt å finne utav det før, uten særlig hell. Om den kun baserer seg på hva BMW-er gjør, er det jo ikke så rart den ikke er til å stole på.

Ang. skiltlesningen. På byggefeltet der jeg bor er det 30-sone. Når jeg kjører inn på byggefeltet får jeg selvfølgelig "30-skilt" i HUD. Når jeg så parkerer og skal ut igjen, er det plutselig 50. Synes det er litt merkelig at den ikke husker hva den var før en parkerte. Nå spiller vel også kartdata inn her, så mulig det er denne som er feil der jeg bor.

Over til noe litt annet. @andreaskarm har lenge mast om å få polere bilen min. 😛 Kanskje ikke helt, men heller ikke så langt fra sannheten. :) Da jeg ikke er helt komfortabel med dette selv er jeg ikke så vond å be, og benyttet samtidig anledningen til å gjøre noe jeg har tenkt på lenge.

Først og fremst dette:


IMG_2347.thumb.jpg.71f6c33fc8c072f0cf88907984e78535.jpg

...som ble til dette:

IMG_2348.thumb.jpg.0077b2b9ad9dbb6fb9ec9623f4b3a5b3.jpg

...og til slutt dette. :)

IMG_2349.thumb.jpg.2a055f0187a4ae7aebba79e25c1c9ffe.jpg

Motsatt side:

IMG_2351.thumb.jpg.1cea677db485e1b5cfe67c07542a4fc6.jpg

For og så begynne på dette:

IMG_2352.thumb.jpg.16847c4574e5e5c1e6f977a9a0100ee3.jpg

Kanskje jeg skulle gått for sort merke? Jeg har faktisk det liggende.

IMG_2353.thumb.jpg.8db2e34ad73e40428388aa6c07f05866.jpg

...men det blir nok å kjøre denne stilen heller:

IMG_2354.thumb.jpg.11bd90173e90bff0d98e80979a76a103.jpg

En annen ting jeg har lenge hatt planer om er å gjøre noe her:

IMG_2358.thumb.jpg.c4418051ecd7bb76e7a4a1b300417090.jpg

...så da ble det jo en fin anledning til å gjøre noe med det. Har dessverre ikke noe bedre bilde av resultatet enda, og har heller ikke fått skikkelig inntrykk av hvordan det blir. Får bare håpe jeg liker den selv, for jeg tror ikke den går så lett av. 😳

IMG_2359.thumb.jpg.00bdbb4405e6f169db7558a079fd44fe.jpg

Ellers ble bilen blank og pen, med voks både her og der, så takk til Andreas som tok seg bryet. :)

IMG_2356.thumb.jpg.c0f243d31771e2330d3cffbed593dd28.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt changed the title to Hydroterapigarasjen - rød X4 og blå Z4 - Det ble vår

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...