Gå til innhold

Hydroterapigarasjen - rød X4 og blå Z4 - Det ble vår


awt
 Share

Anbefalte innlegg

9 timer siden, awt skrev:

Jeg lurer egentlig litt på hvor denne RTTI-infoen kommer fra. Har forsøkt å finne utav det før, uten særlig hell. Om den kun baserer seg på hva BMW-er gjør, er det jo ikke så rart den ikke er til å stole på.

Har fundert litt på det samme. En kilde er nok BMW-bilenes egne statusrapport, disse overføres via Connected Drive med ujevne mellomrom (aktivering av antiskrens ved vintertemperatur --> trolig glatt føre,  utløsing av airbags ved ulykke --> fare for hinder i veien etc). Ellers virker det til å finnes en avtale mellom BMW og TomTom som gjør at trafikkdata etc. utveksles mellom selskapene. Jeg vil også tro at RTTI kan benytte data fra Google, på samme vis som slike tavler over veien gjør (Kjøretid Larvik: 33 min, kjøretid Drammen: 59 min etc.)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar de får data fra google, synes google maps stemmer ganske bra med RTTI i bilen. Så dataene skal være ganske bra oppdatert. Google har jo et fortrinn med alle enheter med android sikkert bidrar med slik info hele tiden automatisk ;)

Vi stoler blindt på RTTI på ferieturer til Polen, har spart utrolig mye tid i kø med denne informasjonen og at den stadig endrer rute til kortest tid til mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kjennern skrev:

Antar de får data fra google, synes google maps stemmer ganske bra med RTTI i bilen. Så dataene skal være ganske bra oppdatert. Google har jo et fortrinn med alle enheter med android sikkert bidrar med slik info hele tiden automatisk ;)

Vi stoler blindt på RTTI på ferieturer til Polen, har spart utrolig mye tid i kø med denne informasjonen og at den stadig endrer rute til kortest tid til mål.

Mener at Google maps henter inn køer fra Waze og helt sikkert hvor hver enkelt enhet er og fart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint uten merker. Dessverre nekter kona meg å plukke dem av på bilen hennes. Mulig at jeg får overtalt henne til å bytte til svart X3-merke bak i løpet av sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke påstå jeg har brukt Google sin tjeneste altfor mye, men det lille jeg har brukt den har jeg syntes har vært ganske bra. Jeg har ikke sammenlignet med BMW sitt de gangene, men det tror jeg jeg skal begynne å gjøre. Om det er samme data er det jo ingenting som er bedre, men med tanke på hvordan BMW sitt system til tider er, har jeg min tvil. 😛

14 timer siden, papertiger skrev:

Såg mye bedre ut med debadging :) hvordan fikk du av emblemene - fiskesen og avfetting?

Jeg brukte en plast-sak, slike man bruker til å demontere interiørlister med. Gikk overraskende lett av, og limrestene kunne man bare plugge av med fingen.

14 timer siden, StigJ skrev:

Nice mods. Både debadge og lippe. Lakket blank sort da håper jeg ;)

Blank sort ja. :) Hadde blitt helt feil om denne plutselig skulle være i karbon. Billigere ble den også da. 😛

2 timer siden, ogee1 skrev:

Fint uten merker. Dessverre nekter kona meg å plukke dem av på bilen hennes. Mulig at jeg får overtalt henne til å bytte til svart X3-merke bak i løpet av sommeren.

Det som er synd med slike merker, er at de har en tendens til å bli spylt av med høytrykkspyleren, og det er det jo ingen som kan gjøre noe med. 🤪

Tok noen raske bilder i dagslys i ettermiddag. Mangler enda sorte rails. men håper på det også kan bli gjort en gang. Blir nok også å bytte til 20" når vi skal til Tyskland å hente campingvogn.

IMG_2425.thumb.jpg.141dba10c96cae9c1978e2c172e30763.jpg

IMG_2424.thumb.jpg.39065d6aa41f346342b2b3eac0479add.jpg

IMG_2422.thumb.jpg.6deb0d7536d05fd086bee5a414964843.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, awt skrev:

 

IMG_2422.thumb.jpg.6deb0d7536d05fd086bee5a414964843.jpg

Clean den bakenden der :) Lurer på hvordan det hadde blitt å lakkere det grå i bilens farge og den røde diffuseren blank sort? Vanskelig å se for seg, kunne enten blitt tøft eller kanskje virket "sidrumpa".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Walkabout skrev:

Clean den bakenden der :) Lurer på hvordan det hadde blitt å lakkere det grå i bilens farge og den røde diffuseren blank sort? Vanskelig å se for seg, kunne enten blitt tøft eller kanskje virket "sidrumpa".

IMG_2422.thumb.jpg.jpg.5f6565614287c57303f35302840e1295.jpg

blir litt spesielt syntes jeg, hadde diffuseren vært større kunne det nok blitt pent:D

(si ifra om jeg skal fjerne bilde)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, papertiger skrev:

Du har to sett like? 😛 kan jeg spørre hvorfor? 😛 

Jeg har en tendens til å handle (bokstavelig talt) før jeg tenker. 🙄 Planen var vel å bruke de som vinterhjul, men det finnes ikke (stjernemerkede) vinterdekk i disse dimensjonene, og det er for stor forskjell i bredden til å kjøre med fire like dekk.

7 timer siden, Walkabout skrev:

Clean den bakenden der :) Lurer på hvordan det hadde blitt å lakkere det grå i bilens farge og den røde diffuseren blank sort? Vanskelig å se for seg, kunne enten blitt tøft eller kanskje virket "sidrumpa".

 

2 timer siden, Mathiseen skrev:

blir litt spesielt syntes jeg, hadde diffuseren vært større kunne det nok blitt pent:D

(si ifra om jeg skal fjerne bilde)

Og der fikk vi svar på det. :D Takk @Mathiseen, jeg prøvde å google meg frem til et bilde, men det nærmeste jeg fant var en hvit med denne looken.

Jeg vet ikke helt hva jeg synes, men det så definitivt bedre ut enn jeg hadde trodd på forhånd. Jeg så først bilde på mobil, og tenkte at det var ganske stilig, men når jeg nå fikk det opp på større skjerm ble jeg litt mer i tvil igjen. Det spørs om det blir gjort, men det er jo absolutt en god tanke, og heller ikke en helt uaktuell en. Jeg er vel kanskje litt enig med Mathieesen om at den nederste diffuseren gjerne kunne vært litt større, og da helst gått rundt eksosen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt changed the title to Hydroterapigarasjen - rød X4 og blå Z4 - Det ble vår

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...