Gå til innhold

Hydroterapigarasjen - rød X4 og blå Z4 - Det ble vår


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Vi har to og en på vei @Gorg, så mens normale folk kjøper Ford S-Max eller VW touran i slike tilfeller velger jeg å kjøpe en rar SUV wannabe coupé-aktig sak. :shock:

Når det er sagt så er jo ditt valg i nærheten også, bare at du var hakket mer fornuftig. :D

330d GT kan trekke 1800kg mener jeg å huske, noe som absolutt hjelper på, men jeg er redd det hadde blitt noe jeg hadde angret på. Nå har riktignok vognen vår en totalvekt under dette, men det er ikke usannsynlig den blir byttet ut, og da blir det i det minste laget.

Takk for det @StigJ. :)

Ja mener jeg her sett den faktisk, tror det går en X3 i samme farge også rundet der en plass. Ellers er det jo ikke noe man treffer på hver dag dette heller. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, awt skrev:

Vi har to og en på vei @Gorg, så mens normale folk kjøper Ford S-Max eller VW touran i slike tilfeller velger jeg å kjøpe en rar SUV wannabe coupé-aktig sak. :shock:

Når det er sagt så er jo ditt valg i nærheten også, bare at du var hakket mer fornuftig. :D

330d GT kan trekke 1800kg mener jeg å huske, noe som absolutt hjelper på, men jeg er redd det hadde blitt noe jeg hadde angret på. Nå har riktignok vognen vår en totalvekt under dette, men det er ikke usannsynlig den blir byttet ut, og da blir det i det minste laget.

Takk for det @StigJ. :)

Ja mener jeg her sett den faktisk, tror det går en X3 i samme farge også rundet der en plass. Ellers er det jo ikke noe man treffer på hver dag dette heller. :)

Gratulerer med en til på vei :D Hvor kjedelig hadde det ikke vært om alle kjørte rundt i de samme bilene..

Vi har jo ikke det store behovet for å dra over 2000kg, så det har ikke vært med i vurderingskriteriene.

Du får vel den første X4en med egen tråd på forumet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med rå bil awt! 😀 Jeg digger designen på X4/X6, det må vel være noe av det mest unike BMW har kommet ut med. Hadde det vært min bil, så hadde jeg enten foliert eller satt på blank sort grill, men det blir litt smak og behag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med kjempekult nytt glis! Og god tur hjem! :D

Alle sammen kan egentlig takke meg som overtalte godeste @awt til dette her ;)
Neida! Jeg tror du hadde tatt det rette valget selv, uansett hva jeg rablet om :D


Sjekk Johaugs nye millionglis! (Adressa.no)
Adressa.no skriver:
"En rekke av de norske landslagsløperne er sponset av BMW, men Johaug har definitivt den lekreste bilen." :D
 

58eb7d2d5ed03_2017-04-1014_41_23-SjekkJohaugsnyemillionglis-Aftenposten-InternetExplorer.thumb.png.8bd37af6eb6fd7b8a3adec0ffe75d98d.png

 

Bilde i dets fulle oppløsning :D

untitled.thumb.png.1273b81bc56d1eb01dc28113aa85144d.png

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Gorg skrev:

Gratulerer med en til på vei :D Hvor kjedelig hadde det ikke vært om alle kjørte rundt i de samme bilene..

Vi har jo ikke det store behovet for å dra over 2000kg, så det har ikke vært med i vurderingskriteriene.

Du får vel den første X4en med egen tråd på forumet :) 

Takk for det. Joda, er forsåvidt enig der, men det er nok likevel ikke så mange som kjøper en bil som er mindre praktisk enn den de hadde. :D

Nei, så lenge behovet ikke er der er det jo greit nok. Behovet er jo sånn sett ikke her heller enda, men vil tro det kommer en gang. Det er en bil jeg kunne firt på dette kravet med, og det er 6GC (1600kg), men dessverre er den en 2+2 i praksis, så den utgår på grunn av det.

@rst026 her inne har en tråd på sin 35d, så jeg er nok ikke først. :)

8 timer siden, Fahad skrev:

Gratulerer med rå bil awt! 😀 Jeg digger designen på X4/X6, det må vel være noe av det mest unike BMW har kommet ut med. Hadde det vært min bil, så hadde jeg enten foliert eller satt på blank sort grill, men det blir litt smak og behag.

Takk for det. :) Ikke usannsynlig at sort grill kommer nei. Liker veldig godt "sort/rød"-looken jeg har på e61-en, så ikke usannsynlig at jeg går for noe av det samme her.

7 timer siden, Saltkjelen skrev:

Ja, det blir spennende å se når du får bilen i hus, Anfinn! Håper du bestiller deg LED-pærer til blinklyset bak slik at det blir en helhet med LEDen foran. :) 

Det med LED-pærer bak hadde jeg faktisk ikke tenkt på om du ikke hadde sagt det. :) Jeg måtte jo selvfølgelig sjekke, men jeg skal ærlig innrømme at det faktisk ikke irriterer meg noe særlig. Jeg er derimot enig at det er idiotisk av BMW å montere slikt. Aller helst skulle jeg sett at blinklyset var integrert i lykten på en bedre måte, og der hjelper det ikke å bytte pære dessverre.

2 timer siden, sluquet skrev:

Gratulerer med fin bil! Hvis du finner noe krem-esker uten dopingmerker i hanskerommet bør du si i fra til henne :P

Lite funn enda, men hvem vet. :)

1 time siden, Gabz skrev:

Gratulerer :) X4 er tøff! Spesielt i rød!

Takk for det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@awt har overtatt eksen til Johaug? 🤓

Nok om det. Jeg ville bare si at jeg ikke mente at bilen er dårlig uten Power Kit. Det er jo nesten like mye dreiemoment i normalområdet på 211-hesteren, så ved vanlig kjøring er jo den også råsterk.

Jeg stemmer for svart folie på railsen i tillegg til svart grill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha. :) Jeg kunne godt tenkt meg sorte rails, men usikker på om folie vil fungere, da jeg faktisk kommer til å benytte takbøyler på de. Får se litt hvilke muligheter som er der.

Tenkte jeg skulle prøve å lage et lite hentereisebrev. Ikke det mest spennende, da bilen tross alt var i Norge, men likevel. Normalt har jeg og @magneten vært med hverandre når vi har kjøpt biler, men akkurat denne gangen ble han etterlatt til fordel for en fem år gammel jente med Frost trillekoffert. :D

IMG_4176.jpg

Planen var egentlig å reise noen dager tidligere, men måtte utsette det litt. Tror det var det beste også, da vi nå unnslapp påsketrafikk både på fly og vei, samt at vi nå reiste kvelden før slik at vi kunne ta det litt mer med ro.

Dette var forøvrig første gang 5-åringen var i et fly, så det var jo litt stas.

IMG_4181.jpg

Etter en kort mellomlanding i Oslo gikk turen til Trondheim og Værnes Lufthavn.

IMG_4188.jpg

...hvor det ble overnatting og togtur til Verdal neste morgen.

IMG_4196.jpg

Ble dessverre lite bilder her, men bilen stod der den skulle stå, og nøklene ble mine. :)

Klar for en liten kjøretur på 1100km...

IMG_4204.jpg

Jeg ville ha bilen levert på vinterdekk, da jeg var usikker på været over Dovre og Haukeli, noe som betyr piggdekkavgift. :( Føret var naturligvis pent, og det hadde ikke vært noe problem å kjørt med sommerhjul.

IMG_4212.jpg

Dette er ikke jeg vandt til... Får bare håpe jeg klarer å velge rett pumpe i fremtiden.

IMG_4217.jpg

Et stopp i Berkåk(?) for å hilse på en noe nedsnødd og trist Gråtass...

IMG_4220.jpg

IMG_4221.jpg

Med barn på tur blir det en del stopp, men på en annen side er det faktisk ganske mye som er verdt å se langs veien også. Her i Sjoa.

IMG_4230.jpg

Flott kunst på toalettet. :)

IMG_4240.jpg

Bilen må jo også bli avbildet selvfølgelig!

IMG_4237.jpg

Rasteplass på/ved/i Biri.

IMG_4243.jpg

Gjør seg med LED-lys. :)

IMG_4249.jpg

Totalt ubrukelig bilde, men det er ihvertfall en Melbourne-rød F25 X3 bak der i speilet. :D

IMG_4251.jpg

Enda et obligatorisk(?) stopp, Bolle-bensinstasjonen ved Espa. Bollene var gode de, men om det var så mye bedre enn andre boller er jeg usikker på. :)

IMG_4252.jpg

Nok et skitten-bil bildet. Fant ut det kanskje var en idé å finne en plass å sove før vi ankom Oslo, så da ble det nok en stopp for å bestille hotell. Jeg ønsket hotell med egen garasje, noe som var enklere sagt enn gjort, men fant nå et til slutt. :)

IMG_4261.jpg

Greit med litt aktiviteter imens...

IMG_4264.jpg

Så var vi plutselig i tykkeste Oslo. Ned verdens trangeste parkeringsgarasje. Et under at det i det hele tatt gikk. Var dessverre for opptatt med andre ting til at jeg tok bilder, men her var jeg virkelig glad jeg hadde surround-view.

IMG_4277.jpg

IMG_4278.jpg

Ny dag og nye muligheter. Siste etappe ut fra Oslo, og da havnet jeg bak denne. :D Jeg så faktisk den samme bilen i Oslo i sommer også. :)

IMG_4287.jpg

...og bilen blir skitnere og skitnere.

IMG_4290.jpg

En noe spesiell ekvipasje i Flatdal.

IMG_4301.jpg

Etter dette ble det ikke noe mer stopp, da femåringen sovnet, noe som heller ikke førte til flere bilder. Havnet bak denne når jeg nesten var hjemme, og den fortjente et bilde. :)

Jeg passerte forøvrig denne på vei ut fra Oslo, så vi brukte tydeligvis ca. like lang tid. :)

IMG_4305.jpg

Jeg glemte dessverre å nullstille trip-computeren, så distansen stemmer ikke helt (kjørte 1120km totalt), men statistikken ser nå slik ut. :)

IMG_4308.jpg

Ned til Oslo gikk det forholdsvis rolig for seg i "comfort", og snittet var på 5,7 på det laveste. over Haukeli gikk det mest i "sport", og forbruket gikk derfor noe opp. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt changed the title to Hydroterapigarasjen - rød X4 og blå Z4 - Det ble vår

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...