Gå til innhold

Hydroterapigarasjen - rød X4 og blå Z4 - Syv år med X4 og annet fjas


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Takk. :)

F25 X3 pre-LCI hadde blinklys der, men de ble flyttet opp på speilene på LCI-utgaven og blinklysene ble erstattet med disse dekslene. X4 ble lansert samtidig som X3 LCI, så den har aldri hatt blinklys der, men fikk dekslene med seg fra X3.

Jeg tror grunnen til at de fortsatt er der er at sensorene til lukeparkeringssystemet (om man har det) ligger bak der, og at de da har valgt enkleste løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎10‎.‎07‎.‎2017 at 23.49, awt skrev:

Takk. :)

F25 X3 pre-LCI hadde blinklys der, men de ble flyttet opp på speilene på LCI-utgaven og blinklysene ble erstattet med disse dekslene. X4 ble lansert samtidig som X3 LCI, så den har aldri hatt blinklys der, men fikk dekslene med seg fra X3.

Jeg tror grunnen til at de fortsatt er der er at sensorene til lukeparkeringssystemet (om man har det) ligger bak der, og at de da har valgt enkleste løsning.

Det er nærligende å tro, det kan også være at de ønsker å markedsføre X merkevaren bedre og mer synlig. Man ser dette ganske tydelig i G01. Fornøyd med bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan også være, jeg aner rett og slett ikke. :)

Bilen fungerer veldig bra. Naturligvis ikke den mest praktiske, men det visste jeg jo på forhånd, så det er sånn sett ikke bilen sin feil. Ellers fungerer det overraskende greit med tre barneseter baki.

Har vært sør-Norge rundt de siste to ukene, og jeg har ingen problemer med å holde trafikken, selv med vogn på slep. :)

Her fra Hardangervidden tidligere i dag. En liten stund etter bilde ble tatt blåste(!) campingvognspeilet på passasjersiden av bilen når vi kjørte over en slette.

IMG_5791.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ikke så veldig mye som skjer om dagene. Vi fikk en gutt i slutten av juni, så tiden har gått litt med der.

Viktig med riktige leker. :D

IMG_5398.jpg

Som nevnt i innlegget over her, var vi altså sør-norge rundt for litt siden. Vi var invitert i bryllup ti dager etter guttungen kom til verden, så fant ut at vi like gjerne kunne ta med vognen da vi uansett måtte ha overnatting, og ta en ferie i samme slengen.

IMG_5409.jpg

Er man i bryllup på Jæren, så er man i bryllup på Jæren. :D Med bruden som sjåfør naturligvis!

IMG_5482.jpg

Bryllupsbil nr. 2 var derimot hakket bedre. Pen e32 740i. :)

IMG_5455.jpg

Etter bryllup å styr gikk turen videre sørover, hvor vi til slutt endte opp på Moysand utenfor Grimstad.

IMG_5539.jpg

Camping (vogn, telt er stuerent har jeg sett) er jo harry, så da er det bare til å kjøre på. :D

IMG_5496.jpg

...og bilen trenger selvfølgelig også litt pleie. :)

IMG_5550.jpg

Etter noen dager på Sørlandet gikk turen videre østover, hvor vi så krysset Oslofjorden og endte opp på Daftø, utenfor Strømstad.

IMG_5580.jpg

IMG_5591.jpg

Solbergtårnet. Ganske stilig rasteplass, og imponerende at det er mulig å ha noe åpent hele dagene uten at alt blir tagget ned. :)

IMG_5611.jpg

På plass i Sverige.

IMG_5647.jpg

Godt å se jeg ikke er alene med X4 og vogn. :) Forøvrig aldri sett en i brun før.

IMG_5688.jpg

Etter Sverige gikk turen tilbake til Norge, før vi omsider havnet i Hallingdal.

IMG_5727.jpg


IMG_5738.jpg

En av de bedre campingplassene i Norge. :)

IMG_5749.jpg

Turen gikk så over Hardangervidda, en vei jeg faktisk aldri har kjørt før.

IMG_5785.jpg

IMG_5850.jpg
...og det blåste det såpass at det ene speilet mitt faktisk blåste av under en kraftig sidevind. Imponerende nok like helt, med tanke på at jeg holdt 80-90. :)

IMG_5796.jpg

På andre siden av fjellet, og nærmer oss Hardanger og Kinsarvik.

IMG_5831.jpg

IMG_5840.jpg

...før vi begynner på siste etappe hjem med en ferjetur over Hardangerfjorden. :)

IMG_5941.jpg

IMG_5945.jpg

IMG_5946.jpg

Statistikk fra turen.

IMG_5986.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å? Hadde jeg visst det, skulle jeg definitivt sagt fra! Alltid morsomt å hilse på forummedlemmer. :)

Jeg skrev det faktisk i Tulletråden mens vi var der, men det var dagen før vi kjørte videre, og man kan jo ikke få med seg alt akkurat. :P

Skal ihvertfall huske det til neste gang, for vi kommer nok til å besøke den igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her dukker det opp flere gode plasser. :D Moysand har jeg heller aldri hørt om, men et kart viser at jeg skal forbi om 2 år, da ungen er 3 år. Vi skal da til Kristiansand Dyrepark. Moysand er notert og der blir det stopp 8) Skikkelig fint så det ut til å være der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes mange vogner en kan dra med B-sertifikat, og du har uansett ikke så stor bil at du ikke klarer deg med B96 ("BE light", ingen oppkjøring). :)

Vognen vi leide for to år siden kunne fint trekkes med bare B, selv bak e61-en.

IMG_2194.thumb.jpg.39056196085fc6ede7b8c3a76738fa84.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med den litle! Viktig med indoktrinering fra starten ja :) 

Ser ut som dere har hatt en fin bilferie, og selv om jeg ikke rr noe campingvognmenneske selv har jeg sansen for den måten å feriere på - kjøre på ferie med bil og overnatte på veien :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det. :) Ja, her skal han ikke få noe valg...

Så lenge vi har barn synes jeg det er en grei ferieform. Hoteller er sjeldent egnet for barn, så det utgår uansett for vår del. Så har hytter som vi har leid litt i Danmark, men jeg synes det også blir litt styr, da alt må knøs i bilen, og den dagen man skal hjem har man plutselig mye mer enn når man kom. :?

Jeg liker også å kunne planlegge litt underveis, og ha muligheten til å reise litt etter været (unntatt nå i sommer, da det stort sett var kjedelig vær overalt).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt changed the title to Hydroterapigarasjen - rød X4 og blå Z4 - Syv år med X4 og annet fjas

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...