Gå til innhold

Hydroterapigarasjen - rød X4 og blå Z4 - Det ble vår


awt
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, fupsaker skrev:

Ikke? Jeg brukte vel kanskje en halvtime på F20'en min som jeg mente hadde like speil som F30/31? :)

Her har jo awt kjøpt originale deler, det er ikke kun bakdekselet. På F3x og F2x så må.man bytte basen, frontdeksel og bakdeksel. er basen som gjør klusset. Tar jeg feil så må du bare rette på meg, men jeg mener du må kjøre hele mila ut for å få det til.

Endret av danskiii
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, danskiii skrev:

Bher har jo awt kjøpt originale deler, det er ikke kun bakdekselet. På F3x og F2x så må.man bytte basen, frobtdeksel og bakdeksel. er basen som gjør klusset. Tqr jeg feil spæå måmdu bare rette på meg, men jeg mener du må kjøre hele mila ut for å få det til.

Aha, sånn sett, ja. Joda, det finnes look-alike til min, de ser nok ikke like bra ut. Litt mer firkantede på innsiden. Men det spores helt av her, stakkar @awt. :wink: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Lite som skjer, og lite å skrive om.

Har vært en god del borte i det siste, så når jeg kom hjem var det rett til vinterhjulbytte. I samme slengen ble det også byttet bremseklosser bak, noe som gikk greit, til tross for elektrisk håndbrekk.

IMG_0012.thumb.jpg.d8012bd4193823af8cb9530e4db30bf4.jpg

Ingenting er som 17" felger. :?

IMG_0024.thumb.jpg.d3f22397db97e1b4c6d1de765d652987.jpg

Kjøpte faktisk et sett hjul til her en dag som jeg hadde lyst til å bruke som vinterhjul, men stjernemerkede vinterdekk i 20" finnes tydeligvis ikke, så da gikk den planen galant i vasken (ihvertfall foreløpig). :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg, har det selv 😐

Gikk fra lekre msport 18’’ på vinter og m performance 19’’ sommer på gammelbilen til trauste 17’’ på vinter og msport 19’’ på sommer.

I tillegg er det større hjul på nybilen, er det større dimensjoner på hjulene på X4 også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Gorg skrev:

Føler med deg, har det selv 😐

Gikk fra lekre msport 18’’ på vinter og m performance 19’’ sommer på gammelbilen til trauste 17’’ på vinter og msport 19’’ på sommer.

I tillegg er det større hjul på nybilen, er det større dimensjoner på hjulene på X4 også?

Ja, det blir liksom ikke det samme. :)

Større enn hva? :P Er samme som på X3, som igjen har større enn vanlig 3- og 4-serie. 5-serie GT, og muligens 7-serie har samme dimensjoner som X3/X4.

19 minutter siden, tobiasw skrev:

Tør du ikke kjøre uten stjernemerking på xDrive? Er vel ganske få som heller er nøye med det vil jeg tro. Kan ikke huske å ha lest at det har vært noe trøbbel med xDrive?

Mnja, jeg ønsker ikke å komme i konflikt med garantien, samt risikere å ødelegge fordelingskassen. Er (dessverre) endel eksempler på at fordelingskassen ikke er så veldig begeistret for forskjellig rulleomkrets foran og bak (her er et eksempel), så jeg ønsker ikke å utfordre dette.

Det vil nok komme mange poster i diverse Facebook-grupper o.l. i årene som kommer vedr. dette er jeg redd, da mange rett og slett ikke kjenner til (evt. driter i) denne problemstillingen.

Man kan naturligvis kjøre samme dimensjon foran og bak, men når det skiller 1,5" i bredden på felgene er det begrenset hvor vellykket det blir med like dekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, awt skrev:

Ja, det blir liksom ikke det samme. :)

Større enn hva? :P Er samme som på X3, som igjen har større enn vanlig 3- og 4-serie. 5-serie GT, og muligens 7-serie har samme dimensjoner som X3/X4

Enn forrige bilen 😃 går man opp i dimensjon på dekk men ned på felgstørrelse blir det bare trasig 🤨

Var mye større dekk på Gt’en enn på E91. Og Gt’en har større dimensjoner enn F30/31 osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den plassen var ca. 50% større enn de andre, så da var jo valget enkelt. :P

Var helt alene i parkeringshuset, så sånn sett kunne jeg vel stått hvor som helst da, men man har jo aldri garanti for at det ikke kommer en løk og kliner seg oppi i løpet av natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt changed the title to Hydroterapigarasjen - rød X4 og blå Z4 - Det ble vår

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...