Gå til innhold

bytte fra E91 320xdat til F10 520xda


Eivind320x
 Share

Anbefalte innlegg

Sitter og vurdere om jeg skal koste mer på bilen jeg har i dag (2009 320xdat med 144 000km), eller om jeg rett og slett burde kjøpe meg ny med lav km. 

Ligger en 2014 F10 520xda med 34000km(https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=95734814&fks=95734814) som eier ønsker 423 000kr for. Den er fristende pågrunn av lav km og ok pris. Nå vet jeg ikke hva som er rett utstyr på en 5 serie? men bilen har følgende utstyr:

Vehicle Identification NumberWBA5B91030D029372

Type5B91

Model520d Xdrive - EUR

Development CodeF10 (MUE)

ChassisLIM

SteeringLL

Doors4

EngineN47T

Displacement2.00

Power135

DrivetrainALLR

TransmissionAUT

ColorSophistograu Brillanteffekt Metalli - A90

UpholsteryLeder Dakota/schwarz - LCSW

Production PlantDINGOLFING

Production Date2013-09-03

Standard Equipment

1CC Automatic Start/stop FunctionAuto Start Stop Funktion

1CD Brake Energy RegenerationBrake Energy Regeneration

4U2 Driving Experience Control Incl. EcFahrerlebnisschalter Inkl. Eco Pro

548 Speedometer With Kilometer ReadingKilometertacho

Options

1CA Selection Cop Relevant VehiclesSelektion Cop Relevanter Fahrzeuge

1CB Co2 ContentCo2 Umfang

2PA Locking Wheel BoltsRadschraubensicherung

2TE Automatic Transmission W.gearshiftAutomatic Getriebe Mit Schaltwippen

2V418"m Lt/aly Wheels Do. Sp. 613m/mt18"m Lm Raed. Doppelsp. 613 M/mb

230 Eu Specific Additional EquipmentEu Spezifische Zusatzumfaenge

248 Steering Wheel HeatingLenkradheizung

258 Runflat TyresBereifung Mit Notlaufeigenschaften

3AC Trailer Tow HitchAnhaengerkupplung

320 Model Designation, DeletionModellschriftzug Entfall

337 M Sport PackageM Sportpaket

4B9 Int.trim Finishers Alum.high FinishInt.leiste Aluminium Feinschliff

428 Warning TriangleWarndreieck

431 Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-dInnenspiegel,automatisch Abblendend

465 Through-load SystemDurchladesystem

481 Sport Seats F Driver/front PassengerSportsitze Fuer Fahrer/beifahrer

494 Seat Heating F Driver/front PassengerSitzheizung Fuer Fahrer/beifahrer

5A1 Led-fog LightsLed-nebelscheinwerfer

502 Headlight Washer SystemScheinwerfer-waschanlage

508 Park Distance Control (pdc)Park Distance Control (pdc)

534 Automatic Air ConditioningKlimaautomatik

6AC Intelligent Emergency CallIntelligenter Notruf

6AE TeleservicesTeleservices

6AK Connecteddrive ServicesConnecteddrive Services

6AM Real Time Traffic InformationReal Time Traffic Information

6AP Remote ServicesRemote Services

6AR InternetInternet

6NR AppsApps

6NS Enhanced Telephony With Extended SmKomforttelefonie Mit Erw. Smartphon

6UH Traffic InformationTraffic Information

6WA Instrument Cluster W. Extended ContInstrumentenkombi. M. Erw. Umf.

609 Navigation System ProfessionalNavigationssystem Professional

654 Dab TunerDab Tuner

676 Hifi Loudspeaker SystemHifi Lautsprechersystem

698 Area-code 2Area-code 2

710 M Leather Steering WheelM Lederlenkrad

715M Aerodynamics PackageM Aerodynamikpaket

760 Individual High-gloss Satin ChromeIndividual Hochglanz Shadow Line

761 Individual Sun Protection GlazingIndividual Sonnenschutzverglasung

775 Individual Roof-lining AnthraciteIndividual Dachhimmel Anthrazit

8KA Oelservice Int. 30.000 Km/24 MonthsOelwartungsint. 30.000km/24monate

8SM Vin, Visible From OutsideFahrgestellnummer,v.aussen Sichtbar

8TF Active Protection For PedestriansAktiver Fussgaengerschutz.

8TG Anti-theft SystemDiebstahlsicherung

8V1 Ncap LabelHinweisschild Ncap

842 Cold Climate VersionKaltland-ausfuehrung

843 Engine DesignMotorauslegung

850 Add Fuel Tank Filling For ExportZusaetzl. Tankfuellung Export

853 Language Version EnglishSprachversion Englisch

885 Swedish / On-board DocumentationSchwedisch / Bordliteratur

Er det noe jeg vil komme til og savne? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til å ha det aller viktigste.

jeg ville savnet aktive cruisekontroll, men det er ikke kjempe viktig. Komfortsetene mener jeg også er hakket bedre en sportssetene, men man burde prøve sportsetene først før man velger de bort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott bil som virker å ha det viktigste.

Men enig i kommentarene til Flobben. Har ikke prøvd sportsetene i F10, men ville kanskje sett om jeg fant en bil med komfortsetene. I hvertfall om dere er flere som bruker bilen og dermed også får nytte av minnefunksjonen på setene.

Foruten det er vel ACC som nevnt av flobben og fjernlysass. ting denne bilen mangler og som jeg selv savner og kunne tenkt på neste bil. Men dette med hva som er nødvending ekstrautstyr er jo en individuell ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener sportssetene er gode dersom du passer til dem. Men komfortsetene har flere justeringsmuligheter og man får også med memory på disse. På sportssetene er memory ekstrautstyr. 

Jeg ville hatt komfortseter og lyspakke, eller ambient lighting som det heter. Ellers ser jeg ikke noe jeg savner. På bruktmarkedet må man være villig til å ofre noe, så hvis bilen er ok ellers, er den greit utstyrt for pengene vil jeg si :) Hifi lydanlegg har den, og det er et minimum. Standardanlegget er laget av fis og papp. Man får også hamann kardon, men noen mener hifi spiller like bra. Noen få har bang og olufsen, men dette kostet 70.000kr nytt.

Mine preferanser er god lyd, og god sittekomfort, samt andre farger enn svart på svart på svart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lite erfaring med 5 serien, så vet ikke forskjellen på comfort setene og sport. ACC kan jeg leve uten, siden det ikke er noe jeg har i dag og har blitt vant med.  Noen som har erfaring med store hjul og lite gummi. Står vell 21" på denne. 

Prisen gjenspeiler nok at denne mangler litt utstyr, men mangler den så mye at jeg vil angre et eventuelt kjøp 🤔

Fargen er nok ikke den sprekeste, men som det nevnes, så er jeg på bruktmarkedet og ser å da må ting forsakes 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Eivind320x skrev:

Har lite erfaring med 5 serien, så vet ikke forskjellen på comfort setene og sport. ACC kan jeg leve uten, siden det ikke er noe jeg har i dag og har blitt vant med.  Noen som har erfaring med store hjul og lite gummi. Står vell 21" på denne. 

Prisen gjenspeiler nok at denne mangler litt utstyr, men mangler den så mye at jeg vil angre et eventuelt kjøp 🤔

Fargen er nok ikke den sprekeste, men som det nevnes, så er jeg på bruktmarkedet og ser å da må ting forsakes 😜

Ikke heng deg opp i utstyrshysteriet, biler er salgbare selvom listen ikke er komplett.

F.eks er det mange F1* uten skinn...Kjøp deg en bil som du kan trives med, ikke som alle andre skal bedømme opp og i mente.

Uansett hvordan man vrir og vrenger på det, å komme fra en E91 til en F1* kan brytes ned på følgende måte, la oss ta det positive først:

Mer komfort, mer luksus, mer utstyr, mer plass, nyere bil.

Negativt: mer verditap, potensielt dyrere deler og drifting av en F1* kontra E9* er dyrere, siden E91 nok er noe mer driftsikker enn F1*, sist men ikke minst, man binder mer kapital/dyrere lån kontra E9*.

Samtidig lever man en gang, F1* er en forbannet bra bil, spesielt LCI versjonen, lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 serien er en av de første bilene jeg har hatt som har vært kjøpt med "litt" km. Tidligere har jeg holdt meg mellom 17-30 000km ved kjøpstidspunktet. Bimmern ble kjøpt på 109 000km og det har virkelig latt seg merke på pengboka. Derfor vil jeg tilbake til en bil med lav km hvor verditapet ikke realiseres før bilen skal selges igjen :) 

Var og prøvekjørte den nye G30 520xda da det enda lå snø, og likte den :P 

Skal sette opp et regnestykke, og se hva som vil lønne seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Eivind320x skrev:

3 serien er en av de første bilene jeg har hatt som har vært kjøpt med "litt" km. Tidligere har jeg holdt meg mellom 17-30 000km ved kjøpstidspunktet. Bimmern ble kjøpt på 109 000km og det har virkelig latt seg merke på pengboka. Derfor vil jeg tilbake til en bil med lav km hvor verditapet ikke realiseres før bilen skal selges igjen :) 

Var og prøvekjørte den nye G30 520xda da det enda lå snø, og likte den :P 

Skal sette opp et regnestykke, og se hva som vil lønne seg. 

Bil er stort sett tapssluk og ordbruk som "lønner seg", vil derfor for de aller fleste av oss her inn, være som fremmedord å regne.

Ny bil med garanti = hyggelig, men da går man på mer verditap og jo dyrere bil, jo (stort sett) dyrere verditap blir det.

Eldre bil, driftsikkerhet og drifting kommer da inn som X faktoren, her har man lite kontroll over kostnadene.

I disse turbulente miljøtidertider hvor diesel er miljøsynder nr 1 og bensinen har begrenset med levetid, er det vanskelig å navigere - spesielt ifht verditap, det hjelper heller ikke at det politiske miljøet er ustabilt og vaklende. Kanskje er svaret leasing? Men du kan nok ha gjort det "vanskelig" for deg selv med å ha testet den nye 5 serien også, vanskelig å velge ned etter å ha prøvd noe hyggelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...