Gå til innhold

Montere downpipe på e90 m47 318d


mrdalland
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Vurderer å fjerne dpf og sette inn en downpipe på min e90 318d m47 122hk men har noen spørsmål ang. dette. Har i den siste tiden kjent på bilen at dpf en begynner å tette seg men prisene på å rense/bytte dette er drøye.

Lurer på om det å montere en downpipe er noe en fyr med litt verktøy og en jekk kan utføre? Har ikke allverdens erfaring med dette så tenkte å høre om noen innpå her har utført dette og har noen erfaringer? Er vel samme oplegg på 320d m47 (?) Og i samme slengen hvordan ble bilen og lyden i etterkant? Og hvor kjøpte dere downpipe? Har sett noen på ebay til tusenlappen men er noe skeptisk på det 😅

Takk for svar på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke bare å fjerne DPF. Du må omprogrammere DME også hvis ikke får du nok motorlampe og noen feilkoder.

Angående lyden så blir det litt mer blås i eksosen, men den bråker ikke noe særlig mer. Min gjorde iallefall ikke det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Øyvind L. skrev:

Er ikke bare å fjerne DPF. Du må omprogrammere DME også hvis ikke får du nok motorlampe og noen feilkoder.

Angående lyden så blir det litt mer blås i eksosen, men den bråker ikke noe særlig mer. Min gjorde iallefall ikke det. 

Er klar over omprogrammering ja, men selve jobben med å bytte er ikke all verdens slit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Er vel to forskjellige versjonar av Downpipe på desse. med og utan sensorar etter dpf.

Eg hadde modellen uten sensor etter. slapp programmering. 

2006 320d 163hk 

kjøpt på 

rm-motors.pl

har forøvrig kjøpt til 730d (e65), 520d (F11), og m550d alle med god passform. 

 

og ikkje minst billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...