Gå til innhold

Skifte lyspære framme. E90, Pris?


Shonah
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.
Noen som vet hva det vil koste å få skiftet en lyspære framme på min E90? Kom gjerne med verkstedforslag. Dette være seg i Sandnes/Stavanger området.
Har hørt rykter om at det kan være lurt å skifte flere mens bildeler er av. Har dere noen formeninger om det?

Endret av Shonah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå nevner du ikke hvilke lyspærer du skal skifte da.

Men uansett hvilke lyspærer så er det veldig enkelt og skifte. Løsner lykten litt (evt tar den helt ut) og åpner lokkene på baksiden og der sitter pæren/e. Er det snakk om å bytte xenon pære så er det best og skifte begge sider samtidig, så slipper man og få farge forskjell.

Ny original xenon pære koster 4.702,50.- på koed.no (billigste) ..hva et verksted tar er jo umulig og si. Så dette kan fort bli dyrt. Anbafaler deg og åpne panseret og se hvordan dette henger sammen, samt søke på google, ligger nok milliarder av DIY bilder og videoer der ute. Det er veldig enkelt og mange kroner og spart.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Reef89
Takk for raskt svar og beklager sen tilbakemelding. Ble plutselig fjelltur på meg. 
Vel vel, jeg har nå drevet litt mer research, og det ser ut som om jeg trenger en H7, 55 W.
Søkte youtube og fant denne og denne, Jeg vurderer om jeg skal prøve meg på egenhånd. 
Noen gode råd/erfaringer?




 

Endret av Shonah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

H7 om du ikke har xenon lykter ja.

Men som du ser på videoene så er egentlig dette veldig enkelt, også flere måter å gjøre det på. Ta deg noen minutter og titt på bilen, så skjønner du fort fremgangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk igjen! For en følelse når man stater bilen og varsellampen(e) er slukket :-)
Det to ca. 15 minutter + pluss kjøring fram og tilbake Clas Ohlson. Hadde brukt mindre tid om ikke den lille klemmen som holder pæra på plass hadde løsnet. DIY 
 

 

Endret av Shonah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...