Chrisrobol

e46 klunkelyd.

Recommended Posts

heisann.

har en 1999 328 coupe som har noen fæle klunkelyder i bakstillingen. har nettopp skifta de 4 foringene som holder travers og de 3 som holder diffen. ellers er bakstilling tight og fin. hardykoblingen ser ok ut. 

når jeg hadde diffen på gulvet så var det en del opp ned og sideveis slark på de to utgående akslene på diffen. jeg tenker at dette er synderen. 

diff uten sperre med 3,07 utveksling. selv om diffen skal være åpen, så sperrer den som oftest på tørr asfalt..

så det jeg lurer på er hva jeg burde gjøre? er dette noe å overhale på? og hva er eventuelt defekt i diffen?

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener en åpen diff ikke er mye å samle på når den er defekt, og satt inn en ny/brukt. Med eller uten brems, avhengig av hva du vil selv.

Å bygge/overhale en diff er temmelig komplisert, så hvis du ikke vet hva du gjør- ville jeg latt være.

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Er dette noe som kommer ved igangsetting og av/på gass? Jeg ville titta på svingarmsforingene.

De fremre:

image_64811_big.jpg

Redigert av hsd

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider
On 15.7.2017 at 9.17, hsd skrev:

Er dette noe som kommer ved igangsetting og av/på gass? Jeg ville titta på svingarmsforingene.

De fremre:

image_64811_big.jpg

stemmer. kan sikkert ta en nermare kikk på svingarmsforingene ja. men utifra andre biler så har jeg erfaring med at det ofte er klakkelyder i humper osv om svingarmsforingene er dårlige.. men skal det være litt opp og ned slark i de utgående akslingene på diffen?

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å legge igjen en kommentar

Opprett en konto

Registrer konto. Det er enkelt!

Registrer en konto

Logg inn

Allerede registrert? Logg inn her.

Logg inn nå

• Ser på dette akkurat nå   0 medlemmer