Gå til innhold

Vurderer kjøp av originale 20" felger til min F10


BimmerFan!
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Har veldig lyst til å kjøpe et sett med 20" felger (style 312) til min F10 og vil veldig gjerne ha synspunkter fra dere BMW felg guruer på forumet.

- Bilen står på 350m felger nå med 9" bak og 8,5" foran, og disse 312 20" felger har lik bredde som de jeg har fra før av. Vil jeg merke noe forskjell på kjøreegenskapene til bilen ? (mtp, sporing, støy osv..)

- Hva synes dere om 20" style 312 silver på en sophistogrå F10 m-sport? 

- Vil det by på problemer dersom jeg blir stoppet av statens vegvesen mtp. at det ikke står i vognkortet? Og er det mye jobb å få de eventuelt skrevet i vognkortet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke få problemer med felger som har vært levert som originalt ekstrautstyr til F10 fra BMW.

Du vil nok merke at det blir litt mindre støtdemping med lavere profil. Når det gjelder sporing og støy er min erfaring at dette har like mye med dekkmodell å gjøre som dekkprofil, så det er viktig å kjøpe gode dekk. Og å holde seg unna runflat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Du vil ikke få noe verre kjøreegenskaper (sporing eller støy) med 20" dekk så lenge ET, dekkbredde og dekkfabrikat er omtrent likt.

Jeg merker heller ikke forskjell på runflat eller ikke, mener runflat for mye ufortjent tyn.

Har hatt F11 med felg 409M og 255/35 dekk rundt om, og likte både felgdesign og komforten med disse.

Ellers synes jeg 373M felgene er veldig fine.

312 felgene ser veldig rette ut dvs ikke konkave eker, men ellers fine felger det også.

Trenger ikke stå dimensjon i vognkortet, er noen regler som må følges, ikke endre sporvidde mer enn 15 mm, og diameterendring utvendig dekk innenfor 5%

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lars S skrev:

Hei,

Du vil ikke få noe verre kjøreegenskaper (sporing eller støy) med 20" dekk så lenge ET, dekkbredde og dekkfabrikat er omtrent likt.

Jeg merker heller ikke forskjell på runflat eller ikke, mener runflat for mye ufortjent tyn.

Har hatt F11 med felg 409M og 255/35 dekk rundt om, og likte både felgdesign og komforten med disse.

Ellers synes jeg 373M felgene er veldig fine.

312 felgene ser veldig rette ut dvs ikke konkave eker, men ellers fine felger det også.

Trenger ikke stå dimensjon i vognkortet, er noen regler som må følges, ikke endre sporvidde mer enn 15 mm, og diameterendring utvendig dekk innenfor 5%

Tusen takk for svar. Dekkmerke og type er akkurat som de jeg har på fra før av. Får se hva det blir til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...