Gå til innhold

Kjøpe 318d xdrive 2014


bmwfan
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på å kjøpe en 318d Xdrive 2014 modell.

Noen som har gode eller dårlige erfaringer med denne typen?

Hvordan er denne med automat/manuell?

Har Volvo V70 i dag,1,6liter, 114 hk, helt ubrukelig på vinterføre❄️, og passe dau,men det er jeg skyld i selv😕

 

Endret av bmwfan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Dal-z har vel hatt en slik. Ellers er det flere her med 318d og 320, som på de fleste måter er like. Xdrive er rått på vinterføre, det kan jeg skrive under på! :)

Men merk deg at 318d xdrive kun fås med manuell, ikke automatgir. For å få automat sammen med xdrive må du opp på 320.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer :) Kjørte knappe 30.000 km med min uten noen som helst form for problemer og har ikke så mye vondt å si om bilen. På min var det også påmontert senkefjærer fra H&R - et must om en er glad i litt sportslige kjøreegenskaper, ettersom disse bilene ikke fås med M-sport understell fra fabrikk. 

Syns interiøret i bilen kunne vært litt bedre skrudd sammen, det var litt knitring fra diverse paneler. Her er min nåværende e92 mye bedre. X-drive har jeg ikke noe å si på, fantastisk bra firehjulstrekksystem! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra å høre:-) Automat eller ikke, så lenge dreimomentet er ok, så er det ikke noe must for meg, mest landeveiskjøring, lite køkjøring å!

ift. chipping av bil så er det kanskje en fordel med manuell, selv om programmering og alt skjer på gearkasse-siden og😉

Hadde Audi A8 Quattro noen år, helt ok på vanlig kjøring, men på plasser med mye snø og litt ulendt: helt ubrukelig...

Hvordan har det vært med rustproblemer på disse 2014 modellene? Hadde en 520 for noen år siden, riktignok gammel, 2001 mener jeg, mye rust der etterhvert.

Endret av bmwfan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Otis skrev:

Det er ikke vanlig å tune girkasse ved tuning av motor.

Nei det stemmer vel!

Men vet feks. at BSR tuner iht gearskifte osv, sånn at de tar hensyn til gearkassen, var mere det jeg tenkte på😊 

 men det er alilevel ikke alle billig-leverandører, eller de med  power box som tar hensyn til dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med "momentbegrensing" på lave gear, er dette reelt eller er det en seiglivet "urban legend"?  Er det noen grunn til at de høye girene skal tåle moment bedre enn de lave?    Jeg har en kamerat med en Ford Ranger 3.2L med manuell og han hevder hardnakka at bilen begrenser momentet kun på høye gir. 

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner,,jeg har ikke nevnt noen spesifisert firma, men vært i kontakt med andre som har kjøpt powerbox og hatt problemer med dette ift. automatkassene... 

Men fornøyde kunder er alltid bra😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...