Gå til innhold

Bmw f10/f11 ..sedan eller stasjonsvogn?


 Share

Anbefalte innlegg

Har endelig blitt kvitt Golfen, og driver nå å ser etter Bmw igjen. Lider valgets kvaler, sedan eller stasjonsvogn?
Jeg drar en del rundt på skytestevner og da går det jo med en del plass til børse, bag og slike ting.
Men jeg tror faktisk det skal gå greit med sedan.

Ser på en 530 d, er bakhjulsdrift men...hmm....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velg sedan, med mindre du har hund eller skal ha inn barnevogner så holder sedanen lenge. Jeg kjører stadig med tre ukers feriebagasje og annet pakk på bilferie i Europa med med F10 530d. Aldri trengt å bruke baksetet til annet enn det man vil ha innen rekkevidde når man er underveis. 

Kan ellers anbefale 530d, fantastisk maskin som går veldig bra og bruker ikke stort mer enn en 520d. N57 sekseren er også veldig driftssikker, det er svært sjelden noe i veien med disse motorene. Jeg har litt tuning i min, noe som gjør den til et realt autobahn lokomotiv, sterk under alle forhold. Velg M-sport, comfortseter, sport automat og Navi pro så har du en god start på en bra bil. Velg så ny bil med så lav kilometerstand som mulig, men ikke se deg blind på kilometerstand. Prøv å finn en god kombinasjon av årsmodell, km stand og utstyrs grad. Lykke til 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil bli oppfattet som en BMW-entusiast med bil-interesse ville jeg valgt sedan med M-pakke og sekser. "Halve Norge" her på Østlandet kjører F11 520d med firer og XDrive-emblemer på forskjermer og på C-stolper. Alle de gamle Passat- og Mondeo-kundene har gått over til F11 de siste årene. Vil du kjøre en kul stasjonsvogn burde du vurdere noe annet enn tysk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte F11 fordi jeg liker designet og utseendet bedre enn F10. Kjøp den du liker utseendet best på. Hvis det ikke har så mye å si, så hør på Saltkjelen. Kan uansett anbefale utstyr som Head-up display, comfortseter, naviPro og M-pakke. Lykke til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 20.7.2017 at 0:45 AM, Fredrik 90 said:

[...]

Jeg drar en del på skytestevner, har da en stor bag og børse pluss diverse jeg må ha plass til. Hender også jeg drar på litt større bilder, men dette er ikke noe problem å få til. Lurer jo på om ikke sedanene kan være litt mer tungvinte å selge igjen enn stasjonsvognene. Mulig jeg tar feil her. Takk for innspillet, jeg vurderer nettopp en slik bil. :)

 

On 20.7.2017 at 1:23 AM, Werther said:

Hvis du vil bli oppfattet som en BMW-entusiast med bil-interesse ville jeg valgt sedan med M-pakke og sekser. "Halve Norge" her på Østlandet kjører F11 520d med firer og XDrive-emblemer på forskjermer og på C-stolper. Alle de gamle Passat- og Mondeo-kundene har gått over til F11 de siste årene. Vil du kjøre en kul stasjonsvogn burde du vurdere noe annet enn tysk.

Spiller ingen rolle hvordan andre oppfatter meg. :) Jeg har hatt tre Bmwer nå, e30 325i, e36 325i, e39 520i.
E36en var den dårligste men samtidig også den morsomste. Episoder der det ble stopp midt på vidda, skyving i slak oppoverbakke for å få start med brede lavprofildekk var ikke lett. Mye kostnader på den men morsom bil.

Jeg hopper over 520 når jeg ser på annonser, liker ikke utviklingen med firere. Den femserien jeg hadde var en Shadowline med den minste motoren, men var ikke et feilpekk på den..og selvfølgelig med sekser.

Så blir nok sekser nå også.

 

On 20.7.2017 at 1:53 AM, Walkabout said:

Jeg kjøpte F11 fordi jeg liker designet og utseendet bedre enn F10. Kjøp den du liker utseendet best på. Hvis det ikke har så mye å si, så hør på Saltkjelen. Kan uansett anbefale utstyr som Head-up display, comfortseter, naviPro og M-pakke. Lykke til :) 

Enig med deg i at f11 er penere. Men jeg har heller ikke noe i mot sedan. Lider litt valgets kvaler her, men etter å ha hatt en elendig x70 og en påfølgende Golf V med karrosseri av alufolie omtrent så vil jeg tilbake til Bmw.

Det går på følelser, rett og slett.

 

Den jeg ser på har ikke muligheten til å bytte mellom komfort og sport på understellet, er en firehjulsdreven

vi snakker om. Er det et must å ha dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet litt opp i innleggene dine, @Morten Eriksen, da de var noe kronglete utformet. Når du skal sitere noen skriver du svaret ditt utenfor boksen hvor de andre har skrevet, slik at man ser hva som er ditt svar og hva som er den du har sitert sitt svar. Når du skal sitere flere innlegg (nå har du skrevet fire forskjellige på rappen), klikker du bare på "+" tegnet til venstre for "Sitér"-knappen på alle innleggene som skal siteres. Da kommer alt i samme innlegg. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Ryddet litt opp i innleggene dine, @Morten Eriksen, da de var noe kronglete utformet. Når du skal sitere noen skriver du svaret ditt utenfor boksen hvor de andre har skrevet, slik at man ser hva som er ditt svar og hva som er den du har sitert sitt svar. Når du skal sitere flere innlegg (nå har du skrevet fire forskjellige på rappen), klikker du bare på "+" tegnet til venstre for "Sitér"-knappen på alle innleggene som skal siteres. Da kommer alt i samme innlegg. :) 

Saltkjelen, ok. Er en stund siden jeg har vært her. Håper dette ble bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, flobben skrev:

Nei, absolutt ikle så lenge man har m-sport understellet.

På f10/11 får man ikke m-sport understell (kode 704) sammen med xDrive, kun med rwd. M-sportunderstellet kan heller ikke kombineres med andre understell som EDC (223) eller Adaptive Drive (2VA). Og Adaptive Drive finnes kun på 530 og opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, E.H.D skrev:

På f10/11 får man ikke m-sport understell (kode 704) sammen med xDrive, kun med rwd. M-sportunderstellet kan heller ikke kombineres med andre understell som EDC (223) eller Adaptive Drive (2VA). Og Adaptive Drive finnes kun på 530 og opp. 

Ikke rart jeg slet med å svare, var ikke logget inn. :) Jeg heller til x-drive her, har hatt bare bakhjulsdrift før, og klart meg fint med det. Men etter å ha hatt firehjulsdrift..vel.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...