Gå til innhold

Bmw E36M3 3.0 Prosjekt | Vurderer salg...


ZhilleN
 Share

Anbefalte innlegg

Grattis med flott m3 .

Nydelig farge og interiør.

Den jobben med bakstillingen ,vil betale seg stort når du er ferdig.

Ingenting er som nye deler i for og bakstilling.:).

Er så gøy med klassiske e36 tråder syns jeg ,så her blir det innom og titte ofte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, hsd skrev:

dette blir bra :)

anbefaler å ta av lokket på diffen å sjekke boltene på lsd uniten, spessielt de små. Vanlig at de løsner på 188 diffene.

Ja håper det :) 

ja skal ta inspeksjon av diffen, blir spylt ren innvendig også, skal ta alt før den blir blåst ren og pulverlakkert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, sveigis skrev:

Grattis med flott m3 .

Nydelig farge og interiør.

Den jobben med bakstillingen ,vil betale seg stort når du er ferdig.

Ingenting er som nye deler i for og bakstilling.:).

Er så gøy med klassiske e36 tråder syns jeg ,så her blir det innom og titte ofte :)

Takk takk :) 

veldig fornøyd med fargen, men interiøret blir nok byttet til alcantara, tror det blir veldig bra når jeg får mye annet i alcantara også :) 

tar det nå så er jeg ferdig med det, her var omtrent alt av foringer veldig dårlig, eneste venstre svingarmforing bak, en diff foring som var ok, resten var morkent/sprekt opp/delt, veldig ubehagelig å kjøre bilen med så mye dårlige foringer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er bilde av taktrekket jeg fikk taki, nå er det ikke så mye som gjenstår før det begynner og bli komplett innvendig :) 

 

legger ved også noen "detaljbilder" 

veldig fornøyd med bilen sålangt! :) 

IMG_1024.JPG

IMG_1021.JPG

IMG_1023.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutes ago, ZhilleN said:

Ja håper det :) 

ja skal ta inspeksjon av diffen, blir spylt ren innvendig også, skal ta alt før den blir blåst ren og pulverlakkert. 

blir bra :) men ville ikke blåst diffen med innmat i, den sanden kommer inn overalt. Jeg blåste og pulverlakka min med alt ute selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, hsd skrev:

blir bra :) men ville ikke blåst diffen med innmat i, den sanden kommer inn overalt. Jeg blåste og pulverlakka min med alt ute selv.

Å demontere/montere en sperrediff er vel ikke "bare bare"?,- holder det ikke med stålbørste på drillen og tokomponent lakk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutes ago, Hawkon88 said:

Å demontere/montere en sperrediff er vel ikke "bare bare"?,- holder det ikke med stålbørste på drillen og tokomponent lakk?

Nei, det er litt forskjellige triks der, jeg ville heller safet på stålbørste, brunox og 2k lakk ja.

dersom man leser ca midt i tråden min når jeg i god tro kjøpte en brukbar 188 diff til E36n som på sværeste vis var "sandblåst, malt og stelt" men blei på godt norsk svindla siden snøsen hadde fylt den med sand og låst både pinjong og kronhjul BOM fast siden det var så mye sand i lagerene. Deretter sendt uten å nevne det med ett ord. :)

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er vel kanskje en mulighet det også, har tenkt litt på det med at sand kommer inn overalt, så kanskje best og gjøre den jobben selv :) noen som har noen forslag til fargekombo? Jeg tenkte siden fjører er gule siden det er kw understell, skulle jeg hatt gult lokk på diffen samt stabstag? hva tror dere om det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, bimmerfun skrev:

Blir artig å følge denne bilen. Ser ut som ett flott eksemplar du har fått tak i uten mye "dill dall" :)

Ser du skriver mye annet i alcantara? Hva er planen? :)

Takk for det! :) 

ja den er ikke ille denne, noe småtterier er det selvsagt, men planen er og ta det nå så jeg blir ferdig med det og kan nyte bilen hele nesteår uten bekymringer :) 

 

ja har planer med alcantara innvendig for og gi bilen en litt oppfrisking fra det kjedelige som alle andre har, liker og gå litt utenom, men samtidig gi den en slags "orginal look" hvis du skjønner. 

 

Planen i førsteomgang er og trekke sidene på midtkonsollen hele veien til baksetet, alcantaralist på hanskeromboksen, håndtakene i dørene foran, ratt, gir/hånbrekkposer, komplett alcantarainteriør,  taket er forsåvidt svart orginalt så for se hva det blir til. Kan også nevne at jeg skal bestille røde belter, derfor jeg bestilte røde sømmer på gir/hånbrekkposene :) 

 

her er litt av den looken jeg er ute etter : 

IMG_1025.JPG

Endret av ZhilleN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutes ago, ZhilleN said:

Ja er vel kanskje en mulighet det også, har tenkt litt på det med at sand kommer inn overalt, så kanskje best og gjøre den jobben selv :) noen som har noen forslag til fargekombo? Jeg tenkte siden fjører er gule siden det er kw understell, skulle jeg hatt gult lokk på diffen samt stabstag? hva tror dere om det? 

Du får sånn svart tjukk gummitape forresten, har sett sandblåseren på jobb bruker det på ting som er litt nøye. Mulig det klarer å stoppe det.

Gule stabstag tror eg blir tøft ( får ikke man stabstag fra KW til M3 også? dem er vell gule tror jeg) Lokket tror eg blir best i sølv.

edit: joda: :)

kw_anti_sway_bar_clubsport_68515010_1_1-

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, hsd skrev:

Du får sånn svart tjukk gummitape forresten, har sett sandblåseren på jobb bruker det på ting som er litt nøye. Mulig det klarer å stoppe det.

Gule stabstag tror eg blir tøft ( får ikke man stabstag fra KW til M3 også? dem er vell gule tror jeg) Lokket tror eg blir best i sølv.

edit: joda: :)

kw_anti_sway_bar_clubsport_68515010_1_1-

Der er jeg enig, kan jo bruke grå hammerite muligens da :) 

 

ja se der ja! Noe sånt jeg kunne tenkt meg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg stemme for å bruka litt farge under bilen. Hugsa eit par år tilbake so va da ein brukar innpå her so linka til eit utanlandsk forum og ein tråd om ein E30. Eigaren gjekk heilt bananas med forskjellige farga under bilen og da blei nesten litt kult til slutt :P

Skjønna godt at folk går for svart eller grått under bilen, men skal eg nåken gang begynna slik på E30'en min so blir da heile regnbogen under der :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, RF91 skrev:

Eg stemme for å bruka litt farge under bilen. Hugsa eit par år tilbake so va da ein brukar innpå her so linka til eit utanlandsk forum og ein tråd om ein E30. Eigaren gjekk heilt bananas med forskjellige farga under bilen og da blei nesten litt kult til slutt :P

Skjønna godt at folk går for svart eller grått under bilen, men skal eg nåken gang begynna slik på E30'en min so blir da heile regnbogen under der :P

Blir nok ikke mange komboer, men tror grått på lokk til diff, gule stabstag og resten sort kan bli ganske fin kombo iom. At jeg har kw understell :) hadde det vært mye farger hadde jeg måtte spyle understellet hver gang jeg hadde vært ute og kjørt, hadde ikke orka tanken på at det hadde blitt møkkete :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hammerite syns ikke jeg fungerer så godt på deler som er utsatt for steinsprut osv. Lakken er veldig hard, men man får sår hvis noe hardt slår borti. Derfor ville jeg brukt en tokomponent lakk og en god primer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...