Gå til innhold

E39 blinklys


André Sundal
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Eg fikk en 2'er feil på EU godkjenningen med parklys. Det som viser seg er at det er lys i blinklysene hele tiden, so lenge kjørelysene er på. 
Dette er nok trolig noko forrige eiger har laget til da det sikkert var "stiligere" 

Dette er inget behov for min del, og tydeligvis ulovelig i følge EU kontrollen.

Er det noen som har peiling på hvordan en kan fjerne dette? Uten å ta knekken på blinklysenes hovudfunksjon?

 

 

Lys av.jpg

Park.jpg

kjorelys.jpg

video-1500556551.mp4

Endret av André Sundal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Otis skrev:

Dette kan kodesmed rett utstyr. Svært sannsynlig ikke noe mekanisk om ikke forrige eier har hatt det gøy.

Skal ikkje sjå vekk frå at forrige eigar he tukla med ting. Kva kan det eventuelt vere? 

Og kva er ein kodesmed? For oss dødelige uten peiling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nesten åpne panser og se på ledningene for å være sikker på at det ikke er tuklet med noe.

Kodesmed er "kodes med" uten mellomrom:) Det betyr at man kan velge at det skal lyse slik, med rett utstyr som kan snakke med bilen. Kalles gjerne for koding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket under panseret, og det ser tilsynelatende orignalt ut det som er der frå før, men igjen usikker på dette då eg ikkje veit korleis det "skal" sjå ut.

Aha, forstår. Det blir då til dømes ein slik? 
 

http://www.ebay.com/itm/For-BMW-K-DCAN-OBD2-USB-Cable-FTDI-FT232RQ-BMW-Tools-INPA-EDIABAS-NCS-EXPERT/162503878663?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m2749.l2649 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du bruker mitt image i vmware funker det uavhengig av OS.

Men om du legger inn alt manuelt virker det fint med alle Windows. Det har jeg testet selv. Men ikke eldre enn XP. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kodet dette på min. Jeg lastet ned carly bmw pro i play butikken. Deretter trenger du en obd2 til micro usb adapterkabel og carly obd2 reader cable. Selve appen koster 500kr eller noe og kabelen noen hundrelapper den også, men da kan du kode mye på de fleste bmwer :)

I tråden på bilen min står det litt om akkurat dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Otis skrev:

Om du bruker mitt image i vmware funker det uavhengig av OS.

Men om du legger inn alt manuelt virker det fint med alle Windows. Det har jeg testet selv. Men ikke eldre enn XP. 

Flotters! Skal teste dette når eg får kabelen i posten! Det er muleg at eg må spørre rundt om noen eg kjenner har en slik kabel liggende, då fristen for EU-OK er ut august! 

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Evopower skrev:

Har kodet dette på min. Jeg lastet ned carly bmw pro i play butikken. Deretter trenger du en obd2 til micro usb adapterkabel og carly obd2 reader cable. Selve appen koster 500kr eller noe og kabelen noen hundrelapper den også, men da kan du kode mye på de fleste bmwer :)

I tråden på bilen min står det litt om akkurat dette :)

Har du forsøkt dette med andre apper enn den? Feks det som har blitt nevnt tidligere i tråden her av Otis? 
Eller er slik konfigurering av blinklys forbeholdt carly sin app ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar! Ser ut som at eg må ty til verksted her og få de til å kode vekk då eg ikkje får tak i kabelen før EU-ok-dato går ut.
 Snakket med forrige eiger og han hadde satt på US Indicators som det kalles på fint. So det er nok bare å kode vekk. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...