Gå til innhold

Import BMW F11 m550d


Kviltn
 Share

Anbefalte innlegg

Når du importerer selv så er det vel heller ingen bank som gir billån på en bil som ikke er registert i Norge fra før. Har du cash er det heller ikke noe problem. 

Handler du bil, så må du betale bil inkl mva i Tyskland, så betale norsk mva før du kan søke om refusjon av tysk. Dette binder opp mye kapital, om så i kun noen uker. Slikt slipper du med å kjøpe i Norge. 

Kjøper du fra norsk forhandler har du også 5 år reklamasjonsrett iht. forbrukerkjøpsloven. 😊

Endret av Knoett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Knoett skrev:

Når du importerer selv så er det vel heller ingen bank som gir billån på en bil som ikke er registert i Norge fra før. Har du cash er det heller ikke noe problem. 

Handler du bil, så må du betale bil inkl mva i Tyskland, så betale norsk mva før du kan søke om refusjon av Tysk. Dette binder opp mye kapital, om så i kun noen uker. Slikt slipper du med å kjøpe i Norge. 

Kjøper du fra norsk forhandler har du også 5 år reklamasjonsrett iht. forbrukerkjøpsloven. 😊

Riktig som du nevner Knoett, men man kan velge biler med "Premium select" da får man utvidet garanti, tror du kan få det inntil 5 år gammel bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Premium selection er absolutt å anbefale, men har mye krav som gjerne er vanskelig å oppfylle på noen år gamle biler. Finner du derimot det, så er det et godt valg og fjerner noe usikkerhet ved å hente selv fra Tyskland. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er mye å spare! Mange estimeres høyere på mobile24 enn de ligger på finn. Itillegg kommer importoppdrag på 50 000 kr. Prisene på M550 har rast siste året. Visse forhandlere har pøst middelmådige eksemplarer eller biler med høy km inni landet, dermed har prisene fått et unormalt høyt fall. Jeg importerte selv en M550, den ble dyrere enn bilene på finn, men jeg fant et eksemplar jeg ikke ville funnet i Norge. Tror det er rabatt å få på bilene på finn, enkelte har jo ligget der i 1-1,5 år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Importerte selv også M550d fra Tyskland i sommer. Sparte noe ifht. tilsvarende biler i Norge og foretrakk å kjøpe pent eksemplar som premium selection fra merkeforhandler der med 1 år garanti enn noe ukjent med mindre utstyr og høyere km-stand fra importfirma i Norge med mindre garanti. Kombinasjonen av utfordringen av å finne riktig bil for meg og litt gunstigere pris gjorde utslaget for meg. Seriøse tyske forhandlere er veldig behagelige å forholde seg til sammenlignet med norske som ikke vil hjelpe med noen ting og ikke vet noe om noe annet enn sjekkpunktene på service.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg importerte min F11 520d selv fra Tyskland i 2013, dette gikk veldig fint. Første gang jeg gjorde det også :) Tror jeg sparte rundt 50 000 i forhold til bilene som lå til salgs på Finn, men det var da euroen kostet 8,27. Så marginene er nok langt mindre nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Walkabout skrev:

Jeg importerte min F11 520d selv fra Tyskland i 2013, dette gikk veldig fint. Første gang jeg gjorde det også :) Tror jeg sparte rundt 50 000 i forhold til bilene som lå til salgs på Finn, men det var da euroen kostet 8,27. Så marginene er nok langt mindre nå.

Jeg sparte ca 10% av hva norsk firma skulle ha for å importere samme bilen med 3mnd garant selv med dagens dårlige kurs. Men, dette har jo sammenheng med alternativ avgiftsberegning og stort verdifall siden ny så er mindre på biler som kostet mindre ny naturligvis. Standardavgift ga omtrent samme pris som norsk firma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...