viggo E34

E39 525dat 2003 pdc...

Recommended Posts

Fikk pakke i posten idag, ett sett brukte park sensorer. Dette har ikke funket i vårt eie så når heg så en med delebil i riktig farge med pdc tok jeg kontakt og vi ble enige. Så og feilkoder på fler av sensorene da vi tok diagnose tidligere, har jo sett at disse kan diagnoseres med øret da di skal lage en tikkelyd. Tok en runde og lyttet på sensoren med bilen i revers, den midtre høyre bak var den eneste som ikke tikket. For å bytte denne måtte fangeren av, og innerramma måtte ut av fangeren. Litt knotete å få delt første gangen men gikk da ganske så greit.

Før alt skulle monteres tilbake satte jeg på tenninga å satte bil i revers, gikk en runde å lyttet på alle sensorene og alle laget tikkelyd. Kjæmpebra tenkte jeg og monterte alt gjenn, ved testing etterpå kom fortsatt det velkjente hylet da bilen settes i park#-o tok en runde gjenn og lyttet på samtlige sensorer å alle tikker å burde vel dermed være i orden... Hadde håpet dette skulle bli en utbedrings oppdatering men den gang ei... Så må vel få tatt diagnose gjenn for å se va den sier, har bestilt bmw scanner men den lar da vente på seg... 

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider
2 minutter siden, viggo E34 skrev:

Fikk pakke i posten idag, ett sett brukte park sensorer. Dette har ikke funket i vårt eie så når heg så en med delebil i riktig farge med pdc tok jeg kontakt og vi ble enige. Så og feilkoder på fler av sensorene da vi tok diagnose tidligere, har jo sett at disse kan diagnoseres med øret da di skal lage en tikkelyd. Tok en runde og lyttet på sensoren med bilen i revers, den midtre høyre bak var den eneste som ikke tikket. For å bytte denne måtte fangeren av, og innerramma måtte ut av fangeren. Litt knotete å få delt første gangen men gikk da ganske så greit.

Før alt skulle monteres tilbake satte jeg på tenninga å satte bil i revers, gikk en runde å lyttet på alle sensorene og alle laget tikkelyd. Kjæmpebra tenkte jeg og monterte alt gjenn, ved testing etterpå kom fortsatt det velkjente hylet da bilen settes i park#-o tok en runde gjenn og lyttet på samtlige sensorer å alle tikker å burde vel dermed være i orden... Hadde håpet dette skulle bli en utbedrings oppdatering men den gang ei... Så må vel få tatt diagnose gjenn for å se va den sier, har bestilt bmw scanner men den lar da vente på seg... 

har nesten samme problem med min, den reagerer på luft etter at alle sensorene skal "fungere" og tikker.... endte opp med å rive ut stikket på modulen for det peip noe så jævli.... jeg har da kopi sensorer bak... men kanskje det går an å nullstiller eller kalibrere ? 

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider
2 minutter siden, viggo E34 skrev:

Ja skal prøve å få kjørt en scan gjenn snart å se om der er noen muligheter :)

har akkurat kjøpt utstyr så jeg får brukt inpa og ncs expert så må forske på dette selv

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Jau, skulle egentlig hente delebil idag. Hadde avtale med selger om å hente bil idag,avtalte tidlig denne uka. men fikk plutselig meld at det ikke passet da noe hadde skjedd... Etterhvert kommer det frem at han selger bilen til en annen... Forbanna irriterende da dette var en 525dat i riktig farge bare litt over en time unna :evil: blir mildt sagt forbanna av slike useriøse folk.

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å legge igjen en kommentar

Opprett en konto

Registrer konto. Det er enkelt!

Registrer en konto

Logg inn

Allerede registrert? Logg inn her.

Logg inn nå

• Ser på dette akkurat nå   0 medlemmer