GĂ„ til innhold

E39 525dat 2003, solgt😟


Anbefalte innlegg

59 minutter siden, putefaen1 skrev:

hadde samme feilkode pÄ min e39  525da 2002 mod,  det ble  kostbart gitt :/  hadde bytta begge fÞdepumpene  en neddi tanken Ä en under dÞrken pÄ fÞrer siden ,hÞytrykk pumpa var bytta for 1 Är siden  men enda sÄ ville den ikke starte. sÄ jeg kjÞrte den pÄ verksted. Ä skreiv en lappe som jeg klistra pÄ dasjborde Ä da hadde de prestert Ä bytte dieselpumpa enda en gang. fikk da regning pÄ 23k men bilen ville enda ikke starte. sÄ da frykta jeg det verste Ä kjÞpte 6 stk nye injectorer Ä da blei bilen frisk meldt :)  det var altsÄ invendig lekasje pÄ injectorene som gjorde att jeg ikke fikk opp rail trykket.  

Er dette jeg regner med ogsÄ, har funnet komplett sett dyser og rail trykk sensor fra frisk bil. SÄ vet ikke helt om jeg bare bytter alle dysene og evt sensorn eller om jeg skal kjÞre pÄ med dysetester og bytte bare dem som evt viser seg Ä vÊre defekte.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

ordna meg med bytte avtale i tyskland jeg sÄ betalte 12k vis jeg leverte de gammle . ellers ble det 200 euro som jeg mÄtte legge inn . det ble att jeg beholdte gammle injectorene selv sÄ koster jeg heller pÄ meg Ä fÄ de overhalet. er fortsatt billigere en Ä kjÞpe nye pÄ GS blir fort 30k da :/  men har injectorer du kan fÄ billig som skall fungere.  var bare 2 injectorer som var dÄrlig til meg, men bestemte meg for Ä bytte alle 6 samtidig .for da viste jeg att motoren fikk mest stabil forbrenning pÄ alle 6 sylindrene :) 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

On 20.12.2017 at 12.13, putefaen1 skrev:

ordna meg med bytte avtale i tyskland jeg sÄ betalte 12k vis jeg leverte de gammle . ellers ble det 200 euro som jeg mÄtte legge inn . det ble att jeg beholdte gammle injectorene selv sÄ koster jeg heller pÄ meg Ä fÄ de overhalet. er fortsatt billigere en Ä kjÞpe nye pÄ GS blir fort 30k da :/  men har injectorer du kan fÄ billig som skall fungere.  var bare 2 injectorer som var dÄrlig til meg, men bestemte meg for Ä bytte alle 6 samtidig .for da viste jeg att motoren fikk mest stabil forbrenning pÄ alle 6 sylindrene :) 

Tusen takk for kjapp Ä radi handel, var full gjennomstrÞmning pÄ dyse nr.1 hos meg men nÄ er bilen oppe Ä gÄr gjenn :D

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Da er bilen oppe gÄr gjenn :)

KjĂžpte ett sett brukte dyser av putefaen1 Ă„ skulle egentlig prĂžve Ă„ fĂ„ tatt dysetest med det samme jeg kom hjem. Etter Ă„ kjĂžpt inn det jeg mente var behĂžvelig av verktĂžy, som glidehammer/dysedrager Ă„ dyse pipesett Ă„ masse julegavehandling kom vi omsider hjem. Å der ble jeg liggende rett ut med magesjau Ă„ feber Ă„ dĂ„rlig som fy. Men fĂžlte meg mye bedre idag Ă„ fikk da dispans til Ă„ ut i garasjen Ă„ pusle litt ;)

PÄ forhÄnd kjÞpte jeg inn 6stk 60ml engangssprÞyter, dette sammen med litt vakumslange jeg hadde liggende skulle da bli leakoff/dysetesteren min. Demonterte returlina Ä glemte Ä blende returslangen sÄ det noe sÞl, heldigvis sto jeg Ä fulgte med i motorromet nÄr frua kjÞrte starter. Blenda returslangen Ä prÞvde gjennSnapchat-882047812.thumb.jpg.9ebe994e3617b5a546fe75cb73892108.jpgDSC_1074.thumb.JPG.532e0c1be962c292e38032474a2b8143.JPG

da var det bare Ä fÄ ut dysa, har sett pÄ youtube Ä div forumer at dette kan vÊre ett sant helvette. SÄ dette var jeg noe nervÞs for Ä starte pÄ, men man mÄ jo bare prÞve. Her var det heldigvis ikke behov noe vold, denne kom ut med litt lett rikling Ä lirking med fingrene heldigvis. Satte inn en fra det settet jeg kjÞpte fra putefaen1 her og kjÞrte enkel test pÄ denne, bilen fyra med en gang. Da var det bare montere pÄ dekslerÄ slikt Ä ut pÄ prÞvetur :) bilen virker Ä funke knall gjenn Ä starter lettere enn den noen gang har gjort i vÄrt eie :)

SÄ en stor takk til alle som har bidrat :) spesielt kim som tok turen med bmw diagnose :) som ogsÄ fikk vekk en masse feilkoder som lÄ inne, samt koda inn us blink :). Og vegard for dyser :)

 

 

Endret av viggo E34
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

  • 2 weeks later...

Bilen har funket greit siden dysebytte men fÄtt ett mer Ä mer markant dÞdpunkt etterhvert som man trÄr pedalen rolig. Bestilte bmwscan som kom her om dagen, tenkte jeg skulle installere denne Ä se om jeg kunne finne noe pÄ diagnose. SelvfÞlgelig ble denne bestilt uten Ä tenke pÄ hvilket opperativsystem man mÄtte ha sÄ det ble bom. Men det ordner seg etterhvert. Vertfall bestemte jeg meg for Ä sjekke dyseretur gjenn bare for Ä se om det hadde blitt noe forskjell der, dyse nr en som ble byttet hadde nÄ fÄtt Þkt retur siden sist. SÄ bestemte meg for Ä prÞve en ny, har jo ett sett brukte liggende sÄ. Da jeg fikk den ut sÄ jeg den allerede hadde mye sot pÄ dysespissen sÄ her har det nokk ikke vÊrt helt hundre... Satte inn den nye Ä testet retur Ä samtlige hadde ganske sÄ lik retur. Skrudde sammen Ä testkjÞrte Ä resultatet var merkbart mye bedre men fortsatt fÞler jeg lite dÞdpunkt, har nÄ putta no vidunder produkt av dyserens pÄ tanken i hÄp om at dette fixer siste rest av dette. Skal Ä hÞre ut litt med noen firmaer rundt her ang pris pÄ overhaling av dyser sÄ fÄr vi se va det blir til, hadde jo vert kjekt Ä fÄtt overhalt ett sett Ä bytta samtlige :) ellers driver jeg Ä ser etter nye parksensorer for Ä fÄ den biten opp Ä gÄ da det det er flere som er gÄen. Ellers er vi godt fornÞyd med bilen bÄde komfortmessig Ä fremkomstmessig pÄ vinterfÞre, meget god Ä kjÞre pÄ alt slags fÞre. Den blir litt for ofte valgt framfor e34:oops:

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Mener Ä huske att det var den dysa som det var mest sot pÄ som lÄg i eska som var den jeg bytta fÞrst. SÄ det skall vÊre den som har gÄdd minst. Viggo :) var den jeg hadde problemer med lekasje pÄ. 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Ah okey, skal hÞre med div verksted irundt her som driver med dyserep Ä slikt ang pris. Pr nÄ funker bilen knallbra med unntak av ett lite nykk liksom ved i overgang fra rolig pÄdrag til mellompÄdrag om man kan si det. 

Fant jo ut at batteriet var litt halvshabby nÄr jeg dreiv Ä kjÞrte starter da dysa var gÄen, sÄ ble nytt batteri i forrigÄrs. Det gamle er anntatt bedre enn det som sto i e34 tdsn da den ikke tÄler Ä stÄ 2-3 dager i minusgrader uten lading, sÄ dette havnet der :)

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...