Gå til innhold

Import av eldre BMW?


Peak
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, minnes å huske noen på forumet her som importerte biler for andre privatpersoner. 

Jeg er nå på jakt etter en E39 530d fra Tyskland, da det ligger veldig få og tildels kjedelig utstyrte biler her i Norge.

Er det eventuelt noen her som har kjennskap til noen som importerer litt eldre biler på alternativ beregning og tar seg betalt for jobben med å ta bilen til Norge og får den på norske skilt? -Før jeg så betaler denne personen for jobben og bilen?

Kunne fint ha kjøpt en nyere BMW her i Norge men det er ikke av interesse for øyeblikket og "knirkeplasikken" har dessverre tatt over mye av de nyere BMW. Har også mer sansen for disse eldre bilene da det ikke kryr av disse på veiene.

Forslag til firma eller tilsvarende som gjør det samme er også aktuelt men de jeg allerede har tatt kontakt med mener bilen er for gammel.

IMG_2052.thumb.JPG.7b1727479ac6fc0247f761badb1de3c2.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likar planen din! Bortsett frå delen med diesel.. :) Har du sjekka med SPZ bil, utanfor Bergen? Har dreve med import i mange år og har eit godt rykte. Kan ikkje skjønne at alderen på bilen skal ha noko å seie for importøren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, altså prisen de fleste forhandlere tar for å importere er mellom 15-25 000,- og det betaler jeg gjerne for å få riktig bil ferdig registrert her i Norge.

SPZ har jeg ikke forhørt meg med ennå, men et veldig godt forslag, selvom jeg holder til Oslo området.

Grunnen til at jeg denne gang ønsker en diesel er pga. momentet, forbruket og driftssikkerheten på disse motorene. Planen er å beholde bilen i flere år med lengre kjøreturer til Europa og pendling intern her i landet.

Jeg har lyst på E39 fordi jeg liker designen på karosseriet, comforten, bredden i kupén og materialkvaliteten på interiøret.

Endret av Peak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

E39 høres fornuftig ut, E60 ble aldri det samme som E39 og F10/11 er vel for vanlig. Ser for meg at det lar seg gjøre å finne en skikkelig sen 530d med M-sport og snasent utstyr. Blir sikkert ikke noe billigere enn å handle i Norge, men utvalget er bedre.

Rart at de firmaene du snakket med mener bilen er for gammel. Er de ikke interessert i å tjene penger? Er vel ikke dems problem om bilen er for gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen jeg har sett på ender på 95 000,- med alternativ beregning og importkostnadene medberegnet. Altså havner den omtrent på samme prisleie som en norsk bil på Finn.no gjør.

Hvorfor de mener bilen er for gammel er det ingen som ønsker å svare på. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker planen din jeg også! Digger E39! Men ville gått for bensiner, E39 bensin har jo faktisk bra lyd iforhold til de nye turbo bensinerne til BMW! 

Er det pga garanti de ikke vil ta den inn? I så fall kan du vel si ifra deg garantien? Hva med Bergersen bil i Oslo? De virker seriøse og har bra priser også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer flere gode forslag her og at det har noe med garantien å gjøre betviler jeg ikke og definitivt noe jeg ikke forventer å få med. Denne sier jeg lett fra meg i kontrakten.

Usikker på om dere har kjørt E39 facelift med diesel rekkesekser tidligere, men uten tvil den beste motoren jeg noen gang har hatt i en bil. Dette var en 525d. Herlig drag hele veien og en mørk fin motorlyd inne i kupén, sterk som en okse. Det skal være en touring så ingen behov for at den låter som en racerbil. Forblir original eksos og kun senk på denne.

Uansett, bare å komme med ennå flere forslag på andre som bedriver import så tar jeg kontakt med de fortløpende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Peak skrev:

 

Uansett, bare å komme med ennå flere forslag på andre som bedriver import så tar jeg kontakt med de fortløpende!

Vet ikke hvor "nært" du trenger de som driver med import, men Per Tverfjell bilomsetning i Molde har drevet med import av bruktbiler fra Tyskland siden 1985 som firma, mens innehaver har drevet import siden 1973. Med andre ord har de litt fartstid. Jeg har i hvertfall ikke noe å utsette på de og jeg har bare hørt skryt av de hos andre. Det skader ikke å høre om de klarer å hjelpe deg. :) 

https://www.tverfjell-bil.no/index.php

På "Om Oss" står det nederst:
Har du ønske om en spesiell bil, så ta kontakt og vi prøver å hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, DanielStance skrev:

Kan vel og ha med at det kanskje er litt mer risikosport å importere eldre biler, som ikke er av typen "entusiastbil" eller har høy verdi. Som f.eks en M5.

Vil du utdype denne? -Hvorfor anser du det som større risiko for forhandler å importere en eldre bil kontra en nyere?
Foresten vil jeg i alle høyeste grad kalle meg selv entusiast som vet eksakt hva jeg faktisk ønsker vedrørende utstyr og motorisering. En M -bil er ikke vanskelig å finne, flere av disse på finn.no enn bilen jeg faktisk er på jakt etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Peak skrev:

Vil du utdype denne? -Hvorfor anser du det som større risiko for forhandler å importere en eldre bil kontra en nyere?
Foresten vil jeg i alle høyeste grad kalle meg selv entusiast som vet eksakt hva jeg faktisk ønsker vedrørende utstyr og motorisering. En M -bil er ikke vanskelig å finne, flere av disse på finn.no enn bilen jeg faktisk er på jakt etter.

Vært lengre på veien, hatt flere eiere, og nå i senere tid er mulig for unge folk som kanskje ikke tar vedlikehold serriøst å kjøpe de.
Var satt litt på kanten som en mulig grunn, men tydeligvis så kunne jeg spart meg for det :):)

Hvor sa jeg at du ikke er en entusiast?

Om det ikke har noe å si hvor importør holder til så kan du høre med Kokstad Autosenter i Bergen om det er noe de kan hjelpe med.

Hadde planer om å importere E39 530i eller 540i gjennom de, før jeg i stedenfor endte opp med E38 som jeg har nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Marius2002 skrev:

Vet ikke hvor "nært" du trenger de som driver med import, men Per Tverfjell bilomsetning i Molde har drevet med import av bruktbiler fra Tyskland siden 1985 som firma, mens innehaver har drevet import siden 1973. Med andre ord har de litt fartstid. Jeg har i hvertfall ikke noe å utsette på de og jeg har bare hørt skryt av de hos andre. Det skader ikke å høre om de klarer å hjelpe deg. :) 

https://www.tverfjell-bil.no/index.php

På "Om Oss" står det nederst:
Har du ønske om en spesiell bil, så ta kontakt og vi prøver å hjelpe deg.

Sendt mail allerede, takk for forslag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, DanielStance skrev:

Vært lengre på veien, hatt flere eiere, og nå i senere tid er mulig for unge folk som kanskje ikke tar vedlikehold serriøst å kjøpe de.
Var satt litt på kanten som en mulig grunn, men tydeligvis så kunne jeg spart meg for det :):)

Hvor sa jeg at du ikke er en entusiast?

Om det ikke har noe å si hvor importør holder til så kan du høre med Kokstad Autosenter i Bergen om det er noe de kan hjelpe med.

Hadde planer om å importere E39 530i eller 540i gjennom de, før jeg i stedenfor endte opp med E38 som jeg har nå.

Hehe mulig jeg misforstod ditt forrige innlegg noe.
Kokstad Autosenter i Bergen har jeg ingen erfaring med og er nok et godt forslag, notert!
Har sansen for 740i din så var nok ingen dumt valg å gjøre det på den måten heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Peak skrev:

Hehe mulig jeg misforstod ditt forrige innlegg noe.
Kokstad Autosenter i Bergen har jeg ingen erfaring med og er nok et godt forslag, notert!
Har sansen for 740i din så var nok ingen dumt valg å gjøre det på den måten heller.

Hehe :)

De driver hovedsaklig med import av nyere biler (alt fra elbil til sportsbiler), men sikkert ikke noe stort problem for de å lete etter noe litt eldre også.

Vel, nå i etterkant vil jeg ikke akkurat si at det var et bra valg heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...