Gå til innhold

318d VS 320d / 2014 modell,


bmwfan
 Share

Anbefalte innlegg

Det er tre utgaver. Hifi, Hifi Professional og Harman Kardon anlegg. Sistnevnte er hvertfall bra, de to første har jeg ikke hørt i F30 (2012 og nyere) utgaven, men var ikke så mye å skrive hjem om i forrige modell hvertfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt riktig. Det er standard, HiFi og Harman Kardon man kan velge mellom.

Hvor bra de forskjellige er kommer så alt ann på øret som hører. Noen er tilfreds med standard-anlegget, andre synes selv Harman Kardon låter ræv. Siden du spør er du antagelig litt interessert i god lyd, da ville jeg prøvd å finne en med Harman Kardon.

For å dra den litt videre:
Liker du å spille litt høyt innimellom så holder ingen av disse anleggene mål i mine ører. Tenker du at det kan bli aktuelt å utvide anlegget selv etterhvert bør du finne en med HiFi da dette er enklest å oppgradere. Harman Kardon forsterkeren får input fra head unit via MOST bus (fiber), dette kompliserer en eventuell oppgradering av forsterker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk så mye:-)

Okei, dette er jo greit å vite:-) Er ganske opptatt av lyd ja, så hvis Hifi er lettest å bygge ut, så er jo det en fordel.

Ser om jeg kan få testet de forskjellige anleggene og hørt forskjellen!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo gi min input også. Jeg er også ganske opptatt av lyd og synes hk anlegget spiller bra. Jeg hadde tidligere e90 med nettopp hifi varianten , der byttet jeg ut forsterkeren og elementene under setet, men synes fortsatt hk i f30 låter bedre enn resultatet jeg fikk der. 

Er du av typen som erstatter alt av originalelementer og i tillegg gjerne putter en 12" sub (eller to) i bagasjerommet, vil det trolig ikke spille høyt nok for deg, men det spiller (etter min mening) pent og med god bass hvis du ikke er opptatt av veldig høyt lydnivå.

Smart å få lyttet til alternativene hvis du får muligheten til det. En ting å ta i betraktning med f30 er at den dessverre har både vindstøy og veistøy som er ganske merkbart når du kommer opp i motorveihastighet, så under de forholdene blir det ikke optimalt uansett.

Endret av macrorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil gjerne anbefale å finne en bil med hifi. Sett på forsterker på høytalerne i dørene (en god digital en!) Bassene under setet funker meget bra dem men igjen bedre med forsterker. Skal du ha bil med hk anlegg så kan du regne med en bil som koster noe mer da disse somregel også har en del mer utstyr over hele linja.

Er det ikke nok så bytt ut frontsettet med et focal komponentsett så har du noe gull.

 

Endret av danskiii
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se det ja, bra med erfaringenes deres👍 Har ikke behov for å spille sinnsykt høyt,men synes rein bass og klar lyd er veldig morro å høre på:-)

hadde en E39, 2001 modell(trur jeg) med proffesional/eller buisnesse-, men helt ubrukelig:-( men, 2001 er lenge siden... 

Vil helst ikke bygge om,men klare meg med det som er i bilen jeg kjøper.

Som du skriver "danskiii", så har jeg også tenkt at en bil med hk anlegg har kanskje endel extra utstyr, og blir dermed dyrere.

tenker bil mellom 250 000 og 300 000....

sitter det basser under setene i alle anleggene på 2014 modellen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, bmwfan skrev:

Se det ja, bra med erfaringenes deres👍 Har ikke behov for å spille sinnsykt høyt,men synes rein bass og klar lyd er veldig morro å høre på:-)

hadde en E39, 2001 modell(trur jeg) med proffesional/eller buisnesse-, men helt ubrukelig:-( men, 2001 er lenge siden... 

Vil helst ikke bygge om,men klare meg med det som er i bilen jeg kjøper.

Som du skriver "danskiii", så har jeg også tenkt at en bil med hk anlegg har kanskje endel extra utstyr, og blir dermed dyrere.

tenker bil mellom 250 000 og 300 000....

sitter det basser under setene i alle anleggene på 2014 modellen?

Du må vel opp i hifi for å få det, ikke 100% sikker, men ville anbefalt å ikke gå for basic.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...